هواشناسی ایران ۹۹/۱/۱۱|پیش بینی باران و برف ۵ روزه در ۲۱ استان/ هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ها



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی
سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران و برف طی امروز تا جمعه در ۲۱ استان کشور خبر و نسبت به سیلابی شدن رودخانه‌ها و کاهش دید در جاده‌های برفگیر هشدار داد. 

به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز برای نیمه شرقی کشور بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در نواحی مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی‌شده است.

 

از بعدازظهر امروز در مناطقی از شمال غرب کشور، بخش‌هایی از دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی ابرناکی، بارش باران و در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود. شدن بارش‌های امروز برای بخش‌هایی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و شرق هرمزگان است.

 

فردا فعالیت سامانه بارشی به نواحی شمال شرق و شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر محدود می‌شود و در بخش‌هایی از دامنه‌های البرز مرکزی ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سامانه بارشی روز چهارشنبه از کشور خارج‌شده و از بعدازظهر سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور واردشده و باعث بارش باران، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های واقع در این ناحیه، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و سواحل غربی دریای خزر می‌شود.

 

همچنین در این روز (چهارشنبه) برای بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. روز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در مناطق مرکزی کشور برای استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی  شدت می‌یابد و در نوار شمالی کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. جمعه آینده بارش‌ها در شرق و شمال شرق کشور استمرار خواهد داشت.

 

به گزارش تسنیم سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه‌ای به شرح زیر از تداوم بارش‌ها تا جمعه آینده خبر داد؛

 

توصیف: ورود سامانه بارشی جدید و تداوم رشد ابرهای همرفتی و احتمال بارش تگرگ در برخی مناطق  

 

زمان شروع: چهارشنبه مورخ 99/01/13

1-نوع مخاطره: رگبار باران گاهی رعدوبرق و در ارتفاعات مناطق سردسیر بارش برف

 

چهارشنبه:  آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، غرب مازندران، قزوین، البرز، تهران.      

 

پنجشنبه: شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، همدان، شمال کرمانشاه، کرمان، قزوین، البرز، تهران، یزد، شمال و شمال شرق خوزستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، برخی نقاط استانهای کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری.

 

جمعه : خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی .

 

اثر مخاطره: با لاآمدن آب رودخانه‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده ها و گردنه های برفگیر.           

 

سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به اجتناب از اتراق در اطراف رودخانه ها و مسیل ها، عدم رفت و آمد، پرهیز از هرگونه فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات بر پارک خودروها در مناطق مسقف و مراقبت از سازه های گلخانه‌ای و موقت تاکید کرده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------