دستگیری باند کلاهبردار ۱۵ میلیارد تومانی/۷۵ درصد جرائم خرد هستند



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
رئیس پلیس آگاهی کردستان گفت: با تلاش های شبانه روزی ماموران اداره مبارزه با جعل اسناد و کلاهبرداری آگاهی کردستان، اعضای باند کلاهبردار و جاعل در سنندج شناسایی و دستگیر شدند. 

به گزارش مهر، سرهنگ عبدالله فاتحی ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان، اظهار داشت: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان سنندجی به پلیس آگاهی مبنی بر کلاهبرداری از آنان، رسیدگی و تشکیل پرونده در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

وی افزود: در همین راستا طی تحقیقات صورت گرفته ماموران موفق به شناسایی یک باند حرفه‌ای که اقدام به جعل و کلاهبرداری کرده بودند، شدند و در یک عملیات ۱۲ نفر از اعضای این باند را که دو نفر از آنان زن بودند را دستگیر کردند.

 

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان ادامه داد: در تحقیقات و بازرسی از محل اختفای این باند، مقادیر قابل توجهی ارز داخلی و خارجی تقلبی، برگ چک، شناسنامه، کارت ملی، اوراق شناسایی مختلف و همچنین قولنامه‌های جعلی که با استفاده از آنها اقدام به فروش املاک و خودرو به مردم کرده بودند، کشف و ضبط شد.

 

سرهنگ فاتحی با بیان اینکه با دستگیری این افراد ۲۵ فقره پرونده مختلف در حوزه جعل و کلاهبرداری کشف شد، یادآور شد: این باند در مدت فعالیت خود اقدام به ۱۵ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان سرقت‌های اتفاق افتاده در فروردین ماه سال جاری اشاره کرد و بیان کرد: در این مدت سرقت از منزل شش درصد و سرقت از مغازه ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

 

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: همچنین در بحث سرقت منزل ۱۲۹ درصد، در بحث جیب‌بری ۱۲۰ درصد و در بحث سرقت احشام ۶۷ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

 

سرهنگ فاتحی با بیان اینکه در مجموع ۷۵ درصد جرائم رخ داده در این استان در یک ماهه اخیر را جرائم خرد تشکیل داده است، اظهار داشت: در سال گذشته ۲۳۲ مورد از پرونده‌های کشف شده به صورت علمی حل شده‌اند و اعتراف متهم در حل این تعداد پرونده نقشی نداشته است.

 

وی به دستگیر دو سارق کابل برق و تجهیزات مخابراتی که به ۱۲ فقره سرقت اعتراف کردند، نیز اشاره کرد و افزود: همچنین دو زن سابقه دار که با جلب اعتماد زنان سالمند بعد از بیهوش کردن آنها اقدام به سرقت اموال منزل مالباختگان می‌کردند، در این مدت دستگیر شدند.

 

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان ادامه داد: با تلاش‌های شبانه روزی ماموران پلیس آگاهی استان کردستان سه نفر نیز که اقدام به سرقت به عنف کرده بودند دستگیر شدند که به ۳۷ فقره سرقت لوازم داخل خودرو و دو فقره سرقت احشام اعتراف کردند.

 

سرهنگ فاتحی یادآور شد: در بحث سرقت خودرو نیز سه سارق خودرو شناسایی و دستگیر شدند که اقدام به سرقت پنج دستگاه خودروی سواری و پنج دستگاه موتورسیکلت کرده بودند که خوشبختانه اموال مسروقه نیز به صاحبان آنها بازگردانده شد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود به چند هشدار پلیسی نیز اشاره کرد و بیان کرد: از شهروندان درخواست داریم هرگونه معامله ملک و خودرو را فقط در بنگاه‌های معتبر انجام دهند و پس از احراز هویت فروشنده و مالکیت مورد معامله وجه آن را پرداخت کنند.

 

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: همچنین شهروندان سعی کنند از پارک کردن خودروی خود در معابر کم تردد و خلوت خودداری کنند و پس از پارک کردن در پارکینگ‌های عمومی از قفل پدال، قفل فرمان و دزدگیر استفاده کنند.

 

سرهنگ فاتحی اظهار داشت: در بحث پیشگیری از وقوع سرقت منزل و مغازه نیز حتماً در صورت ترک منزل به مدت طولانی از یک فرد مطمئن بخواهند که همواره به محل زندگی و یا کسب آنها سرکشی کند تا شاهد وقوع سرقت نباشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------