دانشمند ایرانیِ بازداشتی اداره مهاجرت آمریکا به کرونا مبتلا شد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,دانشمند ایرانیِ
روزنامه گاردین گزارش داد، دکتر سیروس عسگری  دانشمند ایرانی که با وجود تبرئه از اتهام‌های مربوط به نقض تحریم‌ها در بازداشت اداره مهاجرت آمریکا بسر می‌برد، به کووید-۱۹ مبتلا شده است. 

این رسانه به نقل از خانواده و وکلای این دانشمند ایرانی نوشت: وی هفته‌ها پیش به دلیل  احتمال ابتلا به کرونا خواستار آزادی از بازداشتگاه آمریکا شده بود.

 

دکتر عسگری، استاد علوم و مهندسی مواد که در ماه مارس (اسفند ۹۸) درباره شرایط غیربهداشتی و «غیرانسانی» در بازداشت صحبت کرده بود، این هفته به یک سلول انفرادی در یک زندان اداره مهاجرت و گمرگ (آیس) در ایالت لوئیزیانای آمریکا منتقل شد.

 

 وکلایش دیروز (سه‌شنبه) متوجه شدند که آزمایش کووید-۱۹ او مثبت است؛ عسگری در تماس تلفنی با روزنامه گاردین، سرفه بدی داشت و گفت که روزها تب داشته است.

وی و اعضای خانواده‌اش خواستار انتقال او به یک مرکز بهداشتی برای دریافت مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی مناسب هستند.

 

این دانشمند ۵۹ ساله ایرانی گفت: باید زودتر به بیمارستان منتقل شوم. به آنها اصلا اعتماد ندارم و اگر اتفاقی رخ دهد آنها نمی‌توانند به سرعت عمل کنند. ترجیح می‌دهم زودتر این مکان کثیف را ترک کنم.

 

گاردین نوشت: اتفاقی که برای عسگری رخ داده است به ویژه بعد از ابراز نگرانی او از شیوع کووید-۱۹ در تاسیسات پر ازدحام آیس که دچار کمبود مواد بهداشتی کافی و پاکسازی در حد استاندارد است، خشم عمومی را برانگیخت.

 

این پرفسور ایرانی، سابقه مشکلات تنفسی دارد و در آخرین جلسه محاکمه در آمریکا تبرئه شد اما اداره مهاجرت و گمرک که زیرمجموعه اداره امنیت میهنی ایالات متحده است به او اجازه بازگشت به ایران را نداد.

 

وزیر امور خارجه ایران و برخی از قانونگذاران آمریکایی و گروه‌های حقوق بشر و جامعه علمی ایران خواستار آزادی او شده‌اند.

 

این استاد مهندسی مواد که در نوامبر ۲۰۱۹ از اتهام سرقت اسرار تجاری مرتبط با فعالیت‌های دانشگاهی خود در دانشگاه اوهایو تبرئه شده بود به علت ابطال روادیدش هنوز در بازداشت اداره مهاجرت آمریکا به سر می‌برد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------