وزیر ورزش: شرایط فراهم شود زنان را در استادیوم آزادی می‌بینیم/ دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون تماشاگر شد



حمید سجادی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه درباره تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک پیش‌داوری نشود، از فرصت ایران برای فراهم کردن حضور بانوان در استادیوم‌ها تا آخر لیگ برتر خبر داد.

به گزارش ایرنا، "حمید سجادی" وزیر ورزش و جوانان در حاشیه فینال رقابت‌های قهرمانی والیبال نوجوانان آسیا  در پاسخ به این سوال که برخلاف شما که نامه فیفا درباره ورود بانوان به استادیوم‌ها را الزام‌آور ندانسته بودید، فدراسیون فوتبال آن را الزام‌آور دانسته، خاطر نشان کرد: نامه را در یکی دو روز گذشته بررسی کردیم و با فدراسیون جلسه داشتیم و مسئول روابط بین الملل فدراسیون هم پاسخ دادند، این الزام و اجباری که از بیرون برداشت شده است، تعهدی است که از سال‌های گذشته همکاران ما در وزارت و فدراسیون با تفاهم و امضایی که به فیفا داده‌اند، قبول کرده‌اند که این اتفاق بیفتد، ما هم با رفتارمان نشان داده‌ایم آنجایی که شرایط و امکانات برای حضور صحیح بانوان مانند ایاب و ذهاب و ... فراهم بوده، آنها در استادیوم حضور داشته‌اند.

 

وی افزود: در نامه فیفا پیشنهاد شده است که برنامه‌ریزی کنید که تا پایان لیگ این تعهد محقق شود، گفته نشده که حتما از بازی اول این کار را انجام دهید.

 

سجادی اطهار داشت: در حاشیه جلسه هیئت دولت هم گفتم که ما تاکنون مشکلی در این رابطه نداشته‌ایم، درباره مشهد پرسیدند که گفتم که اصلا قرار نبود در مشهد تماشاگر باشد و اتفاقات بعد افتاد.

 

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: در حال حاضر در استادیوم آزادی در حال فراهم کردن شرایط هستیم، در بیرون تبلیغ می‌کنند که ایران اجازه ورود بانوان را به ورزشگاه‌ها نمی‌دهد و اسلام هراسی به راه انداخته‌اند. در حالی که امروز شرایط فراهم بود و بانوان هم در سالن بودند و می‌خواهیم بگوییم اینطور نیست که در خارج درباره ما می‌گویند.

 

سجادی در پایان گفت: در حال آماده کردن شرایط در استادیوم آزادی هستیم، نمی دانم ۵ یا ۱۰ روز دیگر آماده می‌شود اما تلاشمان را می‌کنیم و هر موقع شرایط آماده شد، شاهد حضور بانوان خواهیم بود.

 

***

 

اقدام عجیب: آلومینیوم- پرسپولیس بدون تماشاگر!

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال محرومیت آلومینیوم از تماشاگر را به دیدار با پرسپولیس منتقل کرده است.

 

به گزارش ورزش سه، تیم فوتبال آلومینیوم که پس از صعود به لیگ برتر فقط در سه مسابقه خانگی اجازه بهره‌مندی از تماشاگران‌اش را در طول دو سال فعالیت در سطح اول فوتبال ایران را داشته، در نخستین بازی فصل جدید نیز از نعمت حضور هواداران در استادیوم بی‌بهره بود که حالا قرار است در یک دیدار دیگر از ورود آنها به ورزشگاه جلوگیری شود!

 

تصمیم بی‌دلیل برای ممنوعیت ورود تماشاگران تمام تیم‌های میزبان در مسابقات هفته اول لیگ برتر موجب شد تا آلومینیوم اراک نتواند روی سکوها کسی را در دیدار برابر هوادار تهران دراختیار داشته باشد، اما حالا گفته می‌شود شاگردان سید مهدی رحمتی بازهم نمی‌توانند از تماشاگران خودی در دیدار با پرسپولیس بهره ببرند.

 

طی دو سال اخیر آلومینیوم دو بار میزبان پرسپولیس بوده، اما به بهانه شرایط کرونایی فدراسیون فوتبال مانع از حضور تماشاگران اراکی در ورزشگاه خانگی خودشان شده که در هفته پیش‌رو نیز باز هم کمیته انضباطی قصد دارد مانع از حضور هواداران این تیم در ورزشگاه امام خمینی(ره) شود.

 

تیم فوتبال آلومینیوم بخاطر اتفاقات دیدار برگشت لیگ برتر فصل قبل مقابل نساجی مازندران، یک جلسه از حضور تماشاگران در ورزشگاه محروم شد که این محرومیت در هفته اول لیگ برتر امسال لحاظ شد، اما کمیته انضباطی عنوان می‌کند محرومیت آلومینیوم در نخستین مسابقه‌اش برابر هوادار برای تمام لیگ بوده و آنها در دیدار با پرسپولیس هم از حضور تماشاگر محروم هستند.

 

هواداران اراکی که در دو سال اخیر نتوانسته‌اند در خانه دیدار مقابل پرسپولیس را از نزدیک تماشا کنند، حالا با نامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای سومین سال پیاپی از این مهم محروم شده‌اند ولی با این وجود باشگاه آلومینیوم در تلاش است تا این محرومیت لغو شود.

 

هرچه هست، ممنوعیت حضور تماشاگران در مسابقات هفته اول لیگ به نوعی برای باشگاه آلومینیوم دوبله حساب شده و آنها از تصمیم فدراسیون در نخستین مسابقه لیگ برتر متضرر شده‌اند و شاید هم برابر پرسپولیس بدون تماشاگر باشند.

 

***

 

اطلاعیه باشگاه استقلال درباره حضور بانوان در دیدار این تیم مقابل مس

باشگاه استقلال با اشاره به بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها درباره برخی افراد سوجو که قصد سوءاستفاده از این موضوع را دارند، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 

در این بیانیه آمده است: یرو برخی اخبار منتشرشده درباره حضور بانوان در بازی استقلال - مس کرمان، برخی افراد سودجو در فضای مجازی با معرفی خود به‌عنوان نماینده باشگاه استقلال، اقدام به نام‌نویسی از بانوان علاقه‌مند به حضور در ورزشگاه کرده‌اند‌.

 

باشگاه استقلال ضمن رد هرگونه ارتباط میان این افراد و باشگاه، اعلام می‌کند باشگاه استقلال درباره حضور بانوان در ورزشگاه، تابع اطلاعیه‌های سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است و در صورت صدور مجوز از مراجع ذی‌ربط، ساز و کار این موضوع از طریق رسانه‌های رسمی باشگاه استقلال اعلام خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------