حسن یزدانی و زارع فینالیست کشتی آزاد قهرمانی جهان شدند/ حذف عموزاد و امامی



حسن یزدانی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
حسن یزدانی با شکست کشتی‌گیر روس در مرحله نیمه نهایی کشتی آزاد قهرمانی جهان، راهی فینال شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در اسلو پایتخت نروژ، حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در دیدار نیمه نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم مقابل آرتور نایفانوف از روسیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۸ بر ۲ به برتری رسید و راهی فینال شد.

 

یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل عظمت دولت بیکوف از قزاقستان رفت و صاحب برتری ۱۲ بر ۲ شد. یزدانی در یک چهارم نهایی نیز ۱۱ بر صفر اتان راموس از پورتوریکو را برد و به نیمه نهایی رسید.

 

در سوی دیگر جدول نیز دیوید تیلور از آمریکا در ادامه پیروزی‌های قاطع خود، در مرحله نیمه نهایی مقابل ابوبکر آباکاروف از آذربایجان ۶ بر ۲ به برتری رسید و راهی فینال شد.

 

به این ترتیب یزدانی و تیلور بعدازظهر فردا (یک‌شنبه) برای کسب مدال طلای جهان در دیداری سخت و حساس به مصاف هم می‌روند.

 

تیلور چندی پیش در فینال المپیک توکیو موفق به شکست حسن یزدانی شد. وی پیش از آن نیز ۲ مرتبه دیگر در جام جهانی کرمانشاه و مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ نیز موفق به شکست حسن یزدانی شده است. حسن یزدانی به دنبال انتقام از تیلور است.

 

عموزاد و امامی حذف شدند

در ادامه رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در اسلو پایتخت نروژ، توشیهیرو هاسگاوا نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم ژاپن که پیش از این موفق به شکست ۹ بر ۵ رحمان عموزاد شده بود، در مرحله نیمه نهایی مقابل عباس گاژی ماگومدوف روس با نتیجه سنگین ۱۰ بر صفر شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند تا با این نتیجه، رحمان عموزاد از دور رقابت‌ها حذف شود.

 

در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز یونس امامی با توجه به شکست ۵ بر صفر آوتاندی کنچادزه گرجستانی مقابل سالکازانوف از اسلواکی در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت‌ها حذف شد تا ایران در ۴ وزن نخست، دو حذف شده باشد. امامی مقابل این کشتی گیر گرج با نتیجه سنگین ۱۰ بر یک شکست خورده بود.

 

زارع با شکست قهرمان المپیک به فینال رسید/ ۲ فینالیست ایران در ۴ وزن نخست قهرمانی جهان

در ادامه رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در اسلو پایتخت نروژ در حال برگزاری است،  امیرحسین زارع، نماینده سنگین وزن ایران و دارنده مدال برنز المپیک توکیو در دیدار نیمه نهایی مقابل طاها آکگل دارنده مدال‌های طلای جهان و طلا و برنز المپیک از ترکیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

 

زارع پیش از این در دور نخست استراحت کرد، پس از استراحت در دور اول، به مصاف خرامیانکوف از بلاروس رفت و ۶ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در دور سوم گویازدوفسکی از آمریکا را در یک مبارزه یک طرفه  ۱۰ بر صفر شکست داد و به نیمه نهایی رفت

 

رقابت‌های رده‌بندی و فینال این وزن‌ها بعد از ظهر فردا (یک‌شنبه) برگزار می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------