بازخوانی قوانین AFC در صورت انصراف از لیگ قهرمانان آسیا



اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات,لیگ قهرمانان آسیا
باتوجه به فرصت کم باقیمانده تا شروع لیگ قهرمانان آسیا، نمایندگان ایران با انصراف از این مسابقات هرکدام حداقل به مبلغ ۲۰ هزار دلار جریمه می‌شوند و محرومیتشان در گرو تصمیم کمیته انضباطی است.

به گزارش مهر،  انصراف نمایندگان فوتبال ایران از حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تا حد زیادی نهایی شده است و اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا قانون سلب میزبانی را تغییر ندهد، سپاهان، پرسپولیس، استقلال و شهرخودرو در لیگ قهرمانان به میدان نخواهند رفت.

 

خبرگزاری مهر به بهانه این اتفاق، نگاهی به قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا در این زمینه انداخته است.

 

AFC در بخش ۳ آیین نامه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، انصراف و کناره گیری تیم ها از مسابقات قبل از شروع بازی ها را پیش بینی و جرایم و محرومیت هایش را قید کرده است.

 

در ماده ۵.۲ بخش سوم آیین نامه آمده است: در صورت انصراف و یا محرومیت از مسابقات، کمیته مسابقات AFC مسئول تصمیم گیری لازم بدون محدودیت است از جمله ۵.۲.۱ جایگزینی یک باشگاه، ۵.۲.۲ تغییر سیستم مسابقات و / یا ۵.۲.۳ تغییر قوانین.

 

AFC در ماده بعدی خود تاکید کرده که تمام تصمیمات کمیته مسابقات در این ارتباط نهایی است و قابل استیناف و دادخواهی نیست.

 

در ماده ۵.۴ و ۵.۵ این بخش از آیین نامه به صراحت جریمه نقدی در صورت انصراف تیم ها قید شده است: هر باشگاه در صورتی که بیش از ۳۰ روز مانده به اولین مسابقه اش انصراف بدهد، حداقل ۱۰ هزار دلار جریمه می شود. هر باشگاهی که کمتر از ۳۰ روز تا شروع اولین دیدارش انصراف بدهد، حداقل ۲۰ هزار دلار جریمه خواهد شد.

 

در ماده ۵.۶ هم احتمال جرایم بیشتر پیش بینی شده است: کمیته انضباطی و اخلاق AFC می تواند حتی محرومیت های بیشتری را طبق صلاحدید، اعمال کند.

 

اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات,لیگ قهرمانان آسیا

 

باتوجه به اینکه کمتر از ۳۰ روز تا شروع بازی های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان باقی مانده است، قاعدتا ماده ۵.۵ آیین نامه شامل جریمه تیم های کشورمان می شود؛ یعنی حداقل جریمه ۲۰ هزار دلاری در انتظار هر یک از باشگاه ها خواهد بود.

 

همچنین AFC نحوه تغییر گروه هایی که تیم های ایرانی در آن حضور دارند را به سه ماده ای که در بالا به آن اشاره شد، محول کرده است یعنی جایگزینی تیم های دیگر، تغییر سیستم مسابقات و یا تغییر قوانین.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------