قهرمانی کشتی فرنگی ایران در آسیا



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
تیم ملی کشتی فرنگی با کسب 4 مدال طلا، 3 مدال نقره و 2 مدال برنز با اقتدار عنوان قهرمانی قاره کهن را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روابط عمومی فدراسیون کشتی نوشت: سی و سومین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا روزهای 27 و 28 فروردین ماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و در پایان سعید اسماعیلی در وزن 67 کیلوگرم:، ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم، محمدرضا رستمی در وزن 72 کیلوگرم و رسول گرمسری در وزن 82 کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و امیررضا ده بزرگی و ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم نیز به مدال برنز رسیدند.

در رده بندی تیمی ایران مقتدرانه و با کسب 200 امتیاز بعنوان قهرمانی رسید و تیم های قرقیزستان با 144 امتیاز و ژاپن با 142 امتیاز دوم و سوم شدند.

 

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

 

در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 7 بر 2 سجاد البیدهان از عراق را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 3 بر 2 تائه مین کیم از کره جنوبی را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. دادمرز در این دیدار با نتیجه 9 بر صفرمغلوب یو چول از کره شمالی شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 60 کیلوگرم امیررضا ده بزرگی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر جوی هوانگ از چین تایپه را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم مقابل اسلام جان عزیزاف از تاجیکستان را با نتیجه 8 بر 5 از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار مقابل ژولامان شارشنبیکوف قهرمان دنیا از قرقیزستان با نتیجه 11 بر صفر مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار در مقابل بهرام اف از ازبکستان قرار گرفت و با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر کرار البیدهان از عراق را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر 4 مغلوب آیاتا سوزوکی از ژاپن شد و به دیدار رده بندی رفت. محمدی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر هادونگ تان از چین را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن 67 کیلوگرم سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر لی لی از چین را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 8 بر صفر فیروز میرزارجب اف از تاجیکستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی دراین مرحله مقابل روشن آتدایف از ترکمنستان با نتیجه 10 بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. اسماعیلی در دیدار پایانی با نتیجه 3 بر 1 رازاک بیشیکیف از قرقیزستان را شکست داد و طلایی شد.

در وزن 72 کیلوگرم محمدرضا رستمی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 5 بر 3 مقابل جی لنگ از چین به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر عادیلخان ساتایف از قزاقستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. رستمی در این دیدار به مصاف شینگو هارادا از ژاپن رفت و در پایان با نتیجه 9 بر 5 مغلوب حریف خود شد و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن 77 کیلوگرم امیر عبدی در دور اول با نتیجه 9 بر صفر مقابل علی محمد ال عبوداح از عراق به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر ساجان از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله در مصاف با آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک و مدال های طلای جهان از قرقیزستان با نتیجه 12 بر 2 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 4 بر 3 مغلوب ابراگیم ماگومدوف قهرمان آسیا از قزاقستان شد و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

 

دروزن 82 کیلوگرم رسول گرمسیری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر سیجین یانگ از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 7 بر 7 از سد بکزات اورونخول اولو از قرقیزستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. گرمسیری در دیدار پایانی با تایزو یوشیدا از ژاپن سرشاخ شد و با نتیجه 9 بر صفر مغلوب حریف خود شد و به مدال نقره رسید.

 

در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 8 بر 1 آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 1 بر 1 از سد ماساتو سومی از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت. علیزاده در این دیدار به مصاف نورسلطان تورسینوف از قزاقستان رفت و در پایان با نتیجه 5 بر صفر برابر این حریف به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

 

در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر بادامدورج بالتمونخ از مغولستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این مرحله مقابل جئونگ یئول ون از کره جنوبی با نتیجه 8 بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. ساروی در این دیدار با نتیجه 9 بر صفر یوسوف ماتسی اف از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

 

در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر اسلام جان رحمت اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله ارلان مناتبکوف از قرقیزستان را با نتیجه 9 بر صفر از پیش رو برداشت و به دیدار فینال رفت. میرزازاده در دیدار نهایی مین سئوک کیم دارنده مدال برنز جهان از کره جنوبی را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد و طلایی شد.

 

رده بندی نفرات برتر به شرح زیر است:

 

55 کیلوگرم: 1- یو چول رو (کره شمالی) 2- پویا دادمرز (ایران) 3- یولان موراتبک اولو (قرقیزستان) و سجاد علی البیدهان (عراق)

60 کیلوگرم: 1- ژولامان شارشنبیکوف (قرقیزسستان) 2- کایتو اینابا (ژاپن) 3- لیگیو کائو (چین) و امیررضا ده بزرگی (ایران)

63 کیلوگرم: 1- یرژت ژارلیکاسین (قزاقستان) 2- آیاتا سوزوکی (ژاپن) 3- ایمان محمدی (ایران) و چان کیم (کره شمالی)

67 کیلوگرم: 1- سعید اسماعیلی (ایران) 2- رازاک بیشیکیف (قرقیزستان) 3- لی لی (چین) و هانجائه چونگ (کره جنوبی)

72 کیلوگرم: 1- شینگو هارادا (ژاپن) 2- محمدرضا رستمی (ایران) 3- عبداله علی اف (ازبکستان) و جی لنگ (چین)

77 کیلوگرم: 1- نائو کوساکا (ژاپن) 2- آکژول محموداف (قرقیزستان) 3- ابراگیم ماگومادوف (قزاقستان) و دونیورخان ناکیبوف (ازبکستان) 5- امیر عبدی (ایران)

82 کیلوگرم: 1- تایزو یوشیدا (ژاپن) 2- رسول گرمسیری (ایران) 3- موخامدکودیر رسول اف (ازبکستان) و بکزات اورانکول اولو (قرقیزستان)

87 کیلوگرم: 1- ناصر علیزاده (ایران) 2- نورسلطان تورسینوف (قزاقستان) 3- رحیم جان اوزوکوف (ازبکستان) و ماساتو سومی (ژاپن)

97 کیلوگرم: 1- محمدهادی ساروی (ایران) 2- یوسوف ماتسی اف (قزاقستان) 3- جئونگ یئول وونگ (کره جنوبی) و هوژی هائو (چین)

130 کیلوگرم: 1- امین میرزازاده (ایران) 2- مین سئوک کیم (کره جنوبی) 3- لینگژی منگ (چین) و ارلان مناتبیکوف (قرقیزستان)

 

رده بندی تیمی: 1- ایران 200 امتیاز 2- قرقیزستان 144 امتیاز 3- ژاپن 142 امتیاز 4- قزاقستان 130 امتیاز 5- کره جنوبی 112 امتیاز 6- ازبکستان 106 امتیاز 7- چین 97 امتیاز 8- کره شمالی 54 امتیاز 9- عراق 31 امتیاز 10- مغولستان 28 امتیاز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------