نقشه ۳۰۰ میلیون دلاری الهلال برای جذب مسی!



 مسی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

ورزش سه نوشت: دولت عربستان قصد دارد با هدف میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ و کمک مالی به الهلال، لیونل مسی را نیز به این کشور بیاورد.

 

به نظر می رسد که شایعات پیوستن لیونل مسی به الهلال، هر روز رنگ و بوی جدی تری به خود می گیرد. پس از اینکه النصر موفق شد در انتقالی شگفت انگیز کریستیانو رونالدو را به خدمت بگیرد، حالا دیگر فوق ستاره دنیای فوتبال نیز هدف نقل و انتقالاتی سعودی ها قرار گرفته است. روزنامه موندو دپورتیوو در شماره امروز خود به گزارشی طولانی درباره احتمال پیوستن کاپیتان آلبی سلسته به الهلال نوشته است.

 

در گزارش موندو دپورتیوو آمده است: 

پس از ورود کریستیانو رونالدو به عربستان و پیوستن به النصر، هدف بعدی سعودی ها لیونل مسی است. دولت عربستان به دنبال باز شدن پنجره جدیدی رو به جهان است تا با افزایش گردشگری، توریست های بیشتری را وارد مرزهای خود کند و آنها قصد دارند تا این کار را از طریق ورزش انجام دهند و آخرین سرمایه گذاری آنها روی فوتبال است.

 

هدف اصلی کشور عربستان، میزبانی مشترک جام جهانی ۲۰۳۰ با کشورهای مصر و یونان است. برای این منظور، آنها باید به دنبال دیده شدن هر چه بیشتر لیگ کشورشان باشند و می خواهند این کار را از طریق جذب دو ستاره بزرگ دنیای فوتبال انجام دهند: کریستیانو رونالدو که در حال حاضر در عربستان است و لئو مسی، که قرار است با یک پیشنهاد چشمگیر او را وسوسه کنند.

 

در عربستان سعودی شایعاتی در مورد اینکه الهلال، بزرگترین رقیب النصر، می خواهد لئو مسی را در اختیار بگیرد و حاضر است پیشنهادی کمتر از ۳۰۰ میلیون دلار در سال را به این بازیکن ارائه دهد، در حال افزایش است. مبلغی که رد کردن آن دشوار است، اگرچه باید دید که آیا کاپیتان آرژانتین با مهاجرت به کشوری با چنین آداب و رسوم متفاوت و آب و هوای پیچیده از نظر دما موافقت می کند یا خیر.در کشورهای عربی، لیگ فوتبال عربستان به دلیل رقابت بسیار زیاد بین باشگاه‌ها و سطح بالای آن، به‌ویژه تیم‌های اصلی شهرهای ریاض و جده، بیشترین طرفدار و ارزش بازار را دارد. رقابت اصلی این کشور در پایتخت وجود دارد: الهلال و النصر. این دیدار را می توان مانند الکلاسیو رئال مادرید و بارسلونا در نظر گرفت. ما آن را «دربی ریاض» می نامیم. آنها از مسی می خواهند که رقابتی را ایجاد کند که سطح لیگ را بالا ببرد و چشم تمام کره زمین به سمت عربستان سعودی باشد.

 

 مسی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

برای این منظور، دولت سعودی سرمایه گذاری بسیار بزرگی را انجام خواهد داد. در کنفرانس مطبوعاتی کریستیانو رونالدو تنها یک اسپانسر با عنوان Visit Saudi وجود داشت و برای لیونل مسی نیز فرمول مشابهی در دستور کار قرار گرفته است. دولت عربستان با ریاست بن سلمان، مبلغ هنگفتی به الهلال کمک خواهد کرد تا بتواند با لیونل مسی قرارداد امضا کند و بدین شکل، دو فوق ستاره پرطرفدار که در دو دهه اخیر بر فوتبال دنیا مسلط بوده اند، باعث افزایش سطح فنی لیگ این کشور شوند.

 

رابطه خوب مسی با عربستان بر کسی پوشیده نیست. کاپیتان آرژانتین و قهرمان جهان در سال ۲۰۲۲، در حال حاضر سفیر گردشگری عربستان است. صحبت های لیونل مسی و تشویق های او برای بازدید از عربستان، در وب سایت «Visit Saudi» و دفتر گردشگری آن موجود است. در این وب سایت، مکان های مختلفی که لیونل را در طول بازدیدهایش از عربستان به آنجا رفته، به ثبت رسیده است.

 مسی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

 

مسی نخستین بار در ماه می سال ۲۰۲۲ به عنوان سفیر جهانگردی عربستان راهی جده شد. شهری مدرن در بافت عربستان، بندری در سواحل دریای سرخ و پیشرفته تر از سایر مراکز شهری این کشور. احمد الخطیب، وزیر گردشگری عربستان سعودی با استقبال از مسی در فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز، در شبکه‌های اجتماعی گفت: این اولین سفر او به پادشاهی نیست و آخرین سفر او نیز نخواهد بود.

 

 مسی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

مسی همچنین از طریق شبکه های اجتماعی با انتشار عکسی از خود در یک قایق تفریحی و در حال تماشای غروب آفتاب، به تبلیغ گردشگری در عربستان سعودی پرداخت. او در اینستاگرام با هشتگ تبلیغ برای سفر به عربستان، در کنار دفتر گردشگری این کشور نوشت: «کشف دریای سرخ، از عربستان دیدن کنید». علاوه بر این، او همچنین با شاهزاده هیفا آل سعود، معاون وزیر گردشگری سعودی ها، در جده قدم می زد.

 

کشور عربستان به عملی شدن این انتقال مصمم است. آنها مسی را برای حضور در لیگشان می خواهند. پیشنهاد پیوستن او به الهلال به زودی ارسال خواهد شد. سپس توپ در زمین این بازیکن آرژانتینی خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------