آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

کمیته انضباطی از دعوت بازیکن پرسپولیس جهت ادای پاره ای از توضیحات خبر داد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی…

عادل فردوسی پور در مصاحبه اش با مهدی طارمی،حرفه ای عمل کرد یا اختلاف افکنی کرد؟



 عادل فردوسی‌پور با مهدی طارمی,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

شرق نوشت:مصاحبه عادل فردوسی‌پور با مهدی طارمی در فوتبال 360 بازتاب قابل‌توجهی در فضای ورزشی و رسانه‌ای ایران پیدا کرد.

 

طارمی در این گفت‌وگوی اختصاصی صراحتا از شرایط تیم ملی انتقاد کرد و تأکید داشت ایران با این وضعیت در گروه خود در جام جهانی چهارم خواهد شد. ستاره بوشهری تیم ملی که سابقه مصاحبه علیه اسکوچیچ را دارد، این‌بار بدون اینکه نام سرمربی تیم ملی را بیاورد انتقادهای تندی نثار مسئول فنی تیم ملی کرد. «یک‌سری چیزها مثل نظم از گذشته با ما آمده که ما به آن نظم عادت کرده‌یم و وقتی یک‌سری بی‌نظمی‌های عادی را می‌بینیم، به چشم‌مان خیلی بزرگ می‌آید. از زمانِ اردوی بحرین تا الان ببینید که چند بازیکن به تیم ملی آمده‌اند؟ فکر می‌کنم 40، 50 بازیکن به‌راحتی آمده‌اند اما تیم ملی باید به‌گونه‌ای باشد که شما آرزوی پوشیدن پیراهن را داشته باشید».

 

این تنها بخشی از انتقادهای طارمی از دراگان بود. او سرمربی تیم ملی را به ناتوان‌بودن در ایجاد نظم متهم کرد. از صحبت‌های مهاجم پورتو برداشت می‌شد که دراگان اسکوچیچ اصلا مربی توانایی برای تیم ملی نیست و باید او را عوض کرد. این مصاحبه دقیقا ساعاتی قبل از جلسه حساس کمیته فنی و هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال درباره سرنوشت دراگان اسکوچیچ از سوی فوتبال 360، رسانه‌ای با مدیریت عادل فردوسی‌پور منتشر شد. عادل در این مدت با انتقادهایی درباره پخش این مصاحبه روبه‌رو شده است. خیلی‌ها زمان انتشار گفت‌وگو را نامناسب دانستند و این کار را اقدامی علیه سرمربی تیم ملی قلمداد کردند. سؤال اصلی این است فردوسی‌پور در این موضوع چقدر مقصر بوده است؟

 

زمان‌بندی تصادفی

اطلاعات کسب‌شده درباره نحوه ضبط و پخش مصاحبه فردوسی‌پور با مهدی طارمی نشان می‌دهد که واقعیت امر با ظاهر آنچه به نظر می‌رسد متفاوت است. این مصاحبه چند روز قبل از شروع ماجراهای تیم ملی در بوشهر ضبط شده، زمانی‌ که نه موضوع دودستگی پیش آمده و نه بحث اخراج دراگان مطرح شده بود. درباره هم‌زمان‌شدن پخش و جلسه حیاتی هیئت‌رئیسه هم به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی خاصی وجود نداشته است. عادل فردوسی‌پور از این اتهام مبرا به نظر می‌رسد که در زمان ایجاد شکاف در تیم ملی سراغ طارمی رفته و در بزنگاه تغییر سرمربی آن را پخش کرده است. از طرفی مشخص است که فراهم‌کردن یک مصاحبه این‌چنینی در بوشهر به یک برنامه‌ریزی از قبل نیاز دارد، زمانی که در اطراف تیم ملی هیچ خبری نبوده است. مصاحبه طارمی اوایل تیرماه ضبط شد و زمزمه برکناری دراگان اواسط تیرماه به گوش رسید. اگر به محتوای آن مصاحبه انتقادی وارد است آن را باید متوجه طارمی دانست که در روزهای نسبتا آرام تیم ملی یک بار دیگر علیه سرمربی صحبت کرده است.

 

طارمی و سابقه مصاحبه علیه اسکوچیچ

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، این است که این برای اولین بار نیست که طارمی علیه سرمربی تیم ملی موضع‌گیری می‌کند. او سال گذشته فقط چند روز پس از پیروزی تیم ملی مقابل بحرین و عراق در دور دوم مقدماتی جام جهانی این بردها را حاصل توانایی بازیکنان دانست. چند ماه بعد هم ماجرای توییتش علیه سرمربی تیم ملی رخ داد. طارمی در واکنش به صحبتی منتسب به دراگان که بازیکنان ایرانی را تاکتیک‌پذیر ندانسته بود، به سرمربی تیم ملی حمله کرد و حاضر به عذرخواهی هم نشد. طارمی حتی در مصاحبه‌اش با عادل از رفتار قبلی‌اش در قبال اسکوچیچ ابراز پشیمانی هم نکرد و به نظر می‌رسید کاملا از انتقاد قبلی‌اش از سرمربی تیم ملی هم راضی است.

 

در موارد گذشته اثری از فردوسی‌پور وجود نداشت. موضع‌گیری طارمی علیه اسکوچیچ یک موضوع قدیمی و سابقه‌دار است و او این‌بار هم در گفت‌وگو با فردوسی‌پور بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌کاری از سرمربی تیم ملی انتقاد کرد. گویا برای او این کار امری عادی است.

 

فردوسی‌پور؛ حرفه‌ای یا اختلاف‌انداز؟

مورد مهم‌تر اما به ذات کار روزنامه‌نگاری برمی‌گردد. گروهی می‌گویند حتی اگر فردوسی‌پور در اوج اختلافات تیم ملی سراغ طارمی رفته باشد و از او خواسته باشد این حرف‌ها را بزند، بازهم نباید به او خرده گرفت. حرفه روزنامه‌نگاری همین عملکرد را می‌طلبد و او فقط کار خودش را انجام داده است. یک خبرنگار حرفه‌ای اتفاقا در این مواقع می‌تواند یک محتوای قابل‌توجه و تکان‌دهنده تولید کند. مورد مصاحبه فوتبال 360 با طارمی کمی با بحث برنامه نود درباره محرومیت پرسپولیس و طارمی در آستانه بازی پرسپولیس-الهلال در لیگ قهرمانان آسیا شباهت دارد.

 

مدیرعامل و گروهی از هواداران پرسپولیس آن زمان (مهرماه 1396) فردوسی‌پور را متهم کردند با ورود به آن موضوع بحث‌برانگیز در باخت چهار-صفر پرسپولیس مقابل الهلال نقش داشت. در آن سوی ماجرا هم گروهی تأکید داشتند که برنامه نود فقط کار حرفه‌ای و رسانه‌ای خود را انجام داده است. این برنامه به‌صورت کامل و همه‌جانبه به یک اتفاق مهم پرداخته است. واقعیت این است؛ چه فردوسی‌پور به بوشهر می‌رفت و چه نمی‌رفت، مهدی طارمی عملکرد دراگان اسکوچیچ را قبول نداشت و آماده بود یک‌بار دیگر علیه دراگان صحبت کند. عادل اما این برگ برنده را از آن خود کرد و یک گفت‌وگوی پرسروصدا گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------