آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

برد سه بر صفر پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان صدرنشینی موقت سرخپوشان پایتخت را در نخستین روز از بازی های هفته بیست وچهارم لیگ…

شجاع: برای جشن قهرمانی سورپرایز دارم



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,شجاع خلیل‌زاده

 

شجاع خلیل‌زاده فوتبالیست فوق‌العاده‌ای است. چه در زمین و چه بیرون از آن. اگر پست‌های طنازانه‌اش بعد از پوکر قهرمانی را تماشا کنید به این پی خواهید برد که او در حوزه شوخی و طنز هم پیشرفت محسوسی داشته است. گپ خودمانی ما با شجاع که قرار نبود شکل بگیرد به بهترین شکل ممکن پیش رفت. هر چند کلی سؤال از او داشتیم که فراموش‌مان شد چرا که او عجله داشت به زمین تمرین برسد.

 

از بازی با نساجی بگو.

 بازی خوب بود. نساجی تیم خوبی است و کادر فنی خوبی هم دارد. آقای مرفاوی که مربی‌ام بوده و من فوتبالم را مدیونش هستم. آقای فکری هم مربی‌ام بوده و مربی خوبی است. حنیف هم که بچه محل‌مان است. نساجی هم تیم شهرمان است. بازی سختی بود اما می‌توانستیم برنده باشیم.

 

جالب اینکه آقا یحیی همه مازندرانی‌ها را در ترکیب گذاشته بود.

 بله. مازندران بازیکنان بزرگ و فوتبالیست‌های قوی دارد. علیپور،عبدی،عالیشاه و خود من در ترکیب بودیم و شاید چون قهرمان شده بودیم همگی در شهر خودمان در ترکیب بودیم. خدا را شکر بچه‌ها همه خوب بازی کردند.

 

نیمه دوم نساجی را بدجوری محاصره کرده بودید و باید می‌بردید.

این دفعه نشد. یک مقدار بدشانسی آوردیم. اما با این بازی که کردیم می‌خواستیم بگوییم با وجود قهرمانی انگیزه‌مان کم نشده. ان‌شاء‌الله در بازی با ذوب‌آهن سه امتیاز دلچسب دیگر می‌گیریم.

 

خودت بعد از دو بازی در دفاع چپ و یک بازی محرومیت به پست اصلی‌ات برگشتی.

 بله، هر کجا که کادر فنی بگویند من بازی می‌کنم. سرمربی تصمیم‌گیرنده است. در آن دو تا بازی دفاع چپ نداشتیم و من بازی کردم اما چه دفاع وسط باشم چه هر پست دیگری برای موفقیت پرسپولیس می‌جنگم.

 

محمد انصاری با حالت شوخی در برنامه ورزش و مردم می‌گفت متأسفانه شجاع هم در دفاع چپ خوب کار کرده.

(می‌خندد) محمد واقعاً جایش خیلی در تیم خالی است. ما در رختکن هم همیشه کنار هم بودیم. امیدوارم محمد هر چه زودتر برگردد چون می‌تواند خیلی به تیم کمک کند. محمد زودتر برگرد چون جایت حسابی در تیم خالی است.

 

انگار پست دفاع چپ را نحسی گرفته چون سه نفر آنجا مصدوم دادید.

 نمی‌دانم چه شده اما این اتفاقات در فوتبال پیش می‌آید. من هم فکر می‌کنم فرار کردم وگرنه در آن پست می‌ماندم داستانی برایم پیش می‌آمد.(با شوخی)

 

جمعه شب قرار است جشن قهرمانی‌تان برگزار شود اما فکر می‌کنم بدون هواداران کمی بی‌مزه باشد.

 خدا را شکر که موفق شدیم باز هم قهرمان شویم و این قهرمانی را مدیون هواداران‌مان هستیم. امیدوارم این ویروس بد کرونا هر چه زودتر برود و مشکلات و بیماری‌ها برطرف شود. با اینکه هواداران‌مان در جشن قهرمانی نیستند اما جایشان را خودم پر خواهم کرد.

 

یعنی مثل آن حرکتی که در جم داشتی و مازندرانی رقصیدی باز هم می‌خواهی کار ویژه‌ای انجام بدهی؟

 قراراست سه چهار تا از بچه‌های مشتی تیم را جمع کنیم و جام بازی کنیم(با خنده).

 

پس آن رقص مازندرانی چه می‌شود؟

آن هم هست. سری قبل تک دست بود، این سری دودست انجام می‌دهم. ان‌شاء‌الله که این قهرمانی‌ها ادامه داشته باشد اما بنویسید من برای جشن قهرمانی سورپرایز دارم.

 

شما در سه بازی باقیمانده با سه تیمی بازی خواهید کرد که برای بقا می‌جنگند. به نظر می‌رسد تصمیم کادر فنی پرسپولیس و بازیکنان این باشد که با تمام قوا به زمین بروید چون اگر غیر این باشد از طرف تیم‌های دیگر متهم می‌شوید که محکم نیامدید.

اگر دقت کرده باشید ما در بازی با نساجی هم با تمام توان بازی کردیم و مطمئن باشید مقابل ذوب‌آهن هم با بالاترین توان‌مان بازی خواهیم کرد چون همه بازی‌ها برای همه تیم‌های لیگ مهم است.

 

ذوب‌آهن این هفته‌ها نوسان زیادی دارد اما تیم خطرناکی هم به نظر می‌رسد.

ذوب‌آهن واقعاً تیم خوبی است و لوکا بوناچیچ هم مربی توانمندی به حساب می‌آید. امیدوارم این تیم هم به زودی به روزهای خوب خودش برگردد چون جایگاه واقعی ذوب‌آهن اینجای جدول نیست.

 

چند وقت پیش در سایت ای اف سی یک نظرسنجی وجود داشت درباره بهترین مدافع میانی لیگ قهرمانان در فصل 2018 که تو و سیدجلال هم در این نظرسنجی حضور داشتید. اواسط این نظرسنجی یک بار چک کردم و دیدم هر دو نفر تقریباً رأی مساوی دارید اما آخر کار هیچ کدام برنده نظرسنجی نشدید. به نظر می‌رسد شکسته شدن رأی هواداران پرسپولیس در این نظرسنجی باعث شد هیچ‌کدام‌تان برنده نشوید.

اینجوری نیست که ما دنبال این چیزها و نظرسنجی باشیم که ببینیم ای اف سی ما را به عنوان بازیکن یا مدافع برتر انتخاب می‌کند یا نه. واقعاً برایمان فرقی نمی‌کند. مهم آن چیزی است که در زمین اتفاق می‌افتد و قهرمانی‌ها اهمیت دارد. سیدجلال مدافع فوق‌العاده‌ای است و بهترین مدافع فوتبال‌مان به حساب می‌آید.

 

اتفاقاً چند روز پیش سیدجلال هم گفته بود تو بهترین مدافع لیگ هستی.

نظر لطفش بوده. واقعاً سید بهترین مدافع تاریخ لیگ برتر است و من واقعاً دوستش دارم. دوست دارم همیشه کنارم باشد البته سن و سال سید بیشتر از من است و شاید من بیشتر بمانم اما واقعاً دوست دارم کنارش باشم. ما 4 سال است کنار هم بازی می‌کنیم و چشم بسته حرکات همدیگر را پیدا می‌کنیم. از اینکه با او همبازی هستم خوشحالم و امیدوارم سید همیشه کنار پرسپولیس و خانواده‌اش سالم و سلامت باشد.

 

تو جزو بازیکنان سه جامه پرسپولیس در لیگ برتر می‌شوی اما یک قهرمانی لیگ برتر هم با سپاهان داری.

بله درست است. البته من با پرسپولیس در سوپرجام و جام حذفی هم قهرمان شده‌ام و تعداد جام‌هایم زیاد شده اما در لیگ برتر الان 4 تا جام قهرمانی دارم که سه تایش با پرسپولیس بوده.

 

موضوعی که این روزها برای هواداران پرسپولیس نگران‌کننده شده، بحث طلب برانکو است که اگر باشگاه تا پنجشنبه نتواند آن را پرداخت کند مشکلات زیادی برای پرسپولیس درست خواهد شد. البته در این باره اخبار خوشی به گوش رسیده اما فکر می‌کنی باشگاه بتواند از این بحران عبور کند؟

اولاً باید بگویم این پول حق آقای برانکو است و حق دارد این پول را بگیرد همین طور که کادر فنی فعلی تیم که خیلی هم زحمت می‌کشند حق دارند حقوق‌شان را بگیرند. این کادر فنی الان بهترین کادرمربیگری در فوتبال ایران است. برانکو هم خیلی زحمت کشیده. نمی‌شود وقتی مربی رفت رهایش کرد و باید به جای جذب بازیکنان خارجی بی‌کیفیت و هزینه‌هایی که برای آنها می‌شود پول مربیان را بدهند.

 

دغدغه بزرگ هواداران پرسپولیس در پایان فصل جاری حفظ بازیکنان کلیدی تیم است چون در این چهار فصل حفظ شاکله تیمی دلیل اصلی قهرمانی‌ها بوده. همه نگران هستند که با جدایی تو، بشار، ترابی وعلیپور که برخی‌تان هم پیشنهادهایی دارید پرسپولیس در نقل و انتقالات لطمه بخورد.

ببینید همه بازیکنانی که در پرسپولیس ماندند در این دو سال با کمترین دریافتی‌ها ماندند و روزهای خوبی را هم برای باشگاه رقم زدند تا پرسپولیس به جایگاه واقعی‌اش برگردد اما این فوتبال است و هر بازیکنی ممکن است از تیمش جدا شود. خود من شاید سال بعد رفتم. خیلی بزرگتر از ما از این پرسپولیس رفته‌اند و باز هم پرسپولیس قهرمان شده و در جایگاهش مانده است اما واقعاً با این وضعیت خیلی سخت است.

 

همیشه گفته‌ام کدام بازیکن دوست دارد از پرسپولیس جدا شود؟ اصلاً دلیل اینکه بازیکنی از این تیم جدا می‌شود، چیست؟ غیر از مشکلات مالی است؟ زندگی خرج دارد، زن ، بچه، گرفتاری. من فوتبالیست مگر چند سال می‌توانم بازی کنم؟ هر بازیکنی با پولی که طی این سال‌ها درمی‌آورد باید بقیه زندگی‌اش را هم بگذراند اما با این شرایط که نمی‌شود. الان بازیکن باید خانه داشته باشد برای خودش. الان من 30 سال دارم، متأهل هم هستم اما در تهران خانه ندارم. حالا باشگاه می‌آید یک روز به من 100 میلیون می‌دهد، فردا 20 میلیون و پس فردا 30 میلیون دیگر. این را مثال می‌زنم چون اینطوری که نیست. این قضیه نه در مورد من بلکه در مورد بقیه هم وجود دارد اما من و امثال من با این پول‌ها و پرداختی‌ها چه چیزی می‌توانیم بخریم در این شهر؟ زندگی برای مردم عادی البته که سخت‌تر است و ما هم قبول داریم اما هر کسی زندگی خودش را دارد. ما هم سال‌ها سختی کشیدیم تا در آینده زندگی معمولی داشته باشیم.

 

نمی‌گویم زندگی خوب، می‌گویم معمولی. همه ما آرزویمان این است که مردم در رفاه کامل باشند، هیچ دغدغه و سختی نداشته باشند و مشکلات‌شان حل بشود اما پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیاست و برای این تیم زشت است که چنین مشکلات مالی داشته باشد. می‌آیند با بازیکنان خارجی قرارداد الکی می‌بندند آن هم بازیکنانی که کیفیت ندارند. با بازیکن خارجی 500 هزار دلار قرارداد می‌بندند که هزینه قرارداد 10 تا بازیکن ایرانی پرسپولیس است. بعد همان بازیکن می‌رود شکایت می‌کند و کل پولش را از فیفا می‌گیرد به علاوه جریمه. اینها واقعیت‌هایی است که هواداران باید بدانند.

 

هوادار همیشه پشت بازیکنان بوده و از ما حمایت کرده چون می‌دانند هر چه بازیکنان می‌گویند درست است. اگر شجاع خلیل‌زاده حرف می‌زند برای خودش نمی‌گوید بلکه دارد از طرف همه بازیکنان حرف می‌زند. بازیکن می‌خواهد برود سر تمرین. اولین چیزی که لازم دارد آرامش است که ندارد. ما را با بازیکنان خارجی مقایسه می‌کنند اما باور کنید رقم قرارداد ما یک صدم آنها هم نیست اما در آن کشورهاهم مردم می‌دانند که فوتبالیست‌ها بیشتر پول می‌گیرند. مردم به ما حق بدهند. ما هم درگیری و مشکل داریم اما باید با فکرآزاد برویم داخل زمین. من الان دارم می‌روم سر تمرین و فکرم باید آزاد باشد نه اینکه به این فکر کنم کی دنبال پول باشم. این مسأله در مورد نه پرسپولیس بلکه استقلال و تیم‌های دیگر هم هست. البته در این دو تا باشگاه بیشتر است. امیدوارم این مشکلات حل شود چون اگر این دو تا باشگاه قوی باشند و مشکلی نداشته باشند به سود کل فوتبال‌مان است.

 

بعد از مسجل شدن قهرمانی پرسپولیس و رکوردی که زدید برخی هواداران تیم‌های رقیب بخصوص در فضای مجازی این موفقیت‌ها را به کمک‌های دولتی و وزیر ورزش نسبت داده‌اند. در این باره چه صحبتی داری؟

اصلاً همه دنیا دارند کمک می‌کنند که ما قهرمان بشویم. مهم این است که جام بالای دست ماست و پرچم پرسپولیس آن بالاست. من می‌خواهم بپرسم اینهایی که الان حرف می‌زنند وقتی ما نیم فصل اول و هفته‌های ابتدایی پایین بودیم یعنی وزیرهم پایین بود که از ما حمایت نمی‌کرد؟ یعنی بعداً وزیر بالا آمد و ما هم بالا آمدیم؟ بگویید لااقل ما هم رازش را بدانیم. لااقل مثل تیم‌های دیگر رئیس‌جمهور کمک‌مان نکرده.

 

منظورت رئیس‌جمهور قبلی است چون همه می‌دانند احمدی‌نژاد استقلالی بود.

حالا نمی‌خواهم سیاسی حرف بزنم و وارد سیاست شوم اما دکتر احمدی‌نژاد همه بازی‌های استقلال را تماشا می‌کرد پس حالا بگوییم چون آن زمان استقلال قهرمان می‌شد ایشان کمک می‌کرده؟ نخیر آنها کاری نمی‌کنند و فقط شاید هوادار باشند. من الان طرفدار رئال مادریدم. باید بگوییم مثلاً چون وزیر دولت اسپانیا رئالی بوده این تیم قهرمان شده. اینها را یکسری هوادار مطرح می‌کنند اما واقعاً حرف‌های بچگانه است که فقط برای خراب کردن افکار عمومی مطرح می‌شود. ما در این چهار سال زحمت کشیدیم و قهرمان شدیم و با لطف خدا و کمک هواداران بود که به این موفقیت رسیدیم.

 

 ایران ورزشی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------