برانکو: یحیی با داشتن بهترین بازیکنان ایران قادر به تکرار قهرمانی است



برانکو ایوانکوویچ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق پرسپولیس و سرمربی فعلی تیم عمان از شرایط تیمش رضایت نسبی دارد. در رابطه با آخرین وضعیت تیم ملی عمان و تیم سابق برانکو گپ و گفتی با برانکو داشتیم. مربی کرواتی که هنوز هم برای هواداران فوتبالدوست ایرانی خصوصاً هواداران پرسپولیس جایگاه وِیژه‌ای دارد.

 

در شرایط سخت کرونایی در عمان کار می‌کنید؟!

 کمک مربی من به کرواسی رفته اما من و برادرم در عمان مانده‌ایم و طبق هماهنگی که با فدراسیون فوتبال عمان داشتیم 10 روز دیگر به احتمال فراوان راهی دبی خواهیم شد تا اردویی را در آنجا برگزار کنیم و شرایط تیم را بهبود ببخشیم و احتمالاً بازی تدارکاتی را هم در آنجا برگزار کنیم هر چند در این زمینه هنوز خبر خیلی دقیقی نشده است و باید در این رابطه کار بیشتری انجام شود.

 

چقدر تیم عمان برای صعود شانس دارد؟

 هدف ما صعود است و برای رسیدن به این مهم در تلاش هستیم و با توجه به پتانسیل تیمم برای رویارویی با هند و بنگلادش و افغانستان و قطر که تیم‌های همگروه ما محسوب می‌شوند من بخت زیادی را قائل هستم و برای رسیدن به این مهم تمام تلاشمان را انجام خواهیم داد.

 

در رابطه با شرایط پرسپولیس و جنگ صدرنشینی که این تیم برای قهرمانی با سپاهان دارد چقدر شانس برای تیم سابق‌تان قائل هستید؟

 پرسپولیس خیلی خوب بازیکن گرفته و به نظرم یحیی شاید بهترین و قوی‌ترین بازیکنان لیگ ایران را در اختیار دارد و در نیم فصل به شکل عالی تیمش را تقویت کرده است به همین دلیل من معتقدم با جمعی از بهترین بازیکنان ایرانی تیم پرسپولیس حتماً قادر است باز هم قهرمان شود و شادی را نزد هواداران تیمش ببرد. در رابطه با جنگ صدرنشینی هم این مسلم است که هر سال تکرار قهرمانی سخت‌تر می‌شود و تیم‌های مدعی دیگر تلاش بیشتری را به خرج می‌دهند اما من پتانسیل تیمی پرسپولیس را به لحاظ بازیکنانی که از قبل تیم پرسپولیس در اختیار داشته و بازیکنان جدیدی که این تیم به خدمت گرفته شرایط پرسپولیس را بهتر از بقیه تیم‌ها می‌دانم به همین دلیل باز هم شانس اول قهرمانی را پرسپولیس می‌دانم و معتقدم تیم پرسپولیس باز هم قادر است قهرمانی دیگری را برای هواداران خودش به ارمغان بیاورد.

 

در آسیا چقدر شانس برای پرسپولیس با وجود همگروهی با تیم‌هایی نظیر الوحده امارات، گوام هند و الریان قطر قائل هستید؟

در آسیا شکل کار متفاوت است چون تیم‌های خارجی با در اختیار گرفتن بازیکنان خارجی شرایط  کار را برای تیم‌های دیگر دشوار می‌سازند و اوضاع را به شکلی متفاوت در می‌آورند اما حضور پرسپولیس در آسیا با تیم‌های دیگر ایرانی متفاوت است.

 

منظورتان را بهتر بیان می‌کنید؟

 پرسپولیس در چند سال اخیر در آسیا حضور داشته و دو بار هم با شایستگی تا فینال بالا رفته و تجربه خیلی خوبی را در مصاف با تیم‌های مطرح آسیایی کسب کرده است از همین رو من امتیاز بالایی برای موفقیت پرسپولیس در آسیا هم قائلم و با قدرت هدایت یحیی که تجربه بسیار موفقی در امر مربیگری در تیم‌های مختلف داشته و این مهم را خیلی خوب در پرسپولیس هم ثابت کرده فکر می‌کنم در آسیا هم شانس بالایی برای موفقیت در هند از صعود از گروهش دارد و برای بازی با تیم‌های همگروهش مشکلی نخواهد داشت و جنگ اصلی پرسپولیس و کارش در مراحل حذفی شروع می‌شود که با تجربه موفق پرسپولیس و تکرار این مهم من شانس بالایی را برای موفقیت دوباره پرسپولیس در آنجا قائل هستم.

 

در خصوص تیم ملی ایران هم می‌خواستیم نظرتان را به عنوان فردی که سال‌ها در فوتیال ایران حضور داشته و با تیم ملی ایران هم کار کرده بدانیم. برای بازی‌های دشوار تیم ملی ایران با بحرین و عراق و صعود از گروهش با وجود برگزاری بازی‌ها در کشور بحرین چقدر شانس قائل هستید؟

 به هر حال بازی‌ها در بحرین است و ممکن است مسأله میزبانی و سایر موارد نظیر داوری مشکلات احتمالی را برای سایر تیم‌های همگروه تیم میزبان به وجود آورد اما تیم ایران بازیکنان بسیار خوبی در اختیار دارد و در واقع جمعی از بهترین بازیکنان آسیا در تیم ملی ایران هستند. بازیکنانی که بعضی از آنها جدا از لیگ ایران بازیکنان لژیونر هم هستند به همین دلیل من معتقدم سرمربی تیم ملی ایران با داشته‌هایش می‌تواند ورق را در بحرین به سود تیم ملی ایران برگرداند و در دور برگشت شرایط را به سود خودش در آورد. تیم ملی ایران پتانسیل بالایی دارد و قادر است از گروهش صعود کند.

 

در جام حذفی هم پرسپولیس با تیم نسبتاً گنامی باید بازی کند. با توجه به این موضوع چقدر شانس برای موفقیت پرسپولیس در جام حذفی و سوپرجام که باید با تیم تراکتور بازی کند قائل هستید؟

 شکل کار در جام حذفی متفاوت است اما پرسپولیس سابقه سه گانه زدن در فوتبال ایران را دارد به همین دلیل و با شخصیتی که در تیم پرسپولیس و کادر فنی‌اش سراغ دارم فکر می‌کنم پرسپولیس جدا از تکرار عنوان قهرمانی‌اش در لیگ برای پنجمین بار قادر است حتی در فاز قهرمانی سه گانه بزند و در جام حذفی و سوپرجام هم پرسپولیس به عنوان قهرمانی برسد.

 

 ایران 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------