آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

واکنش دختر ملی‌پوش وزنه‌برداری به ادعای داریوش ارجمند



 تیم ملی وزنه‌برداری,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
عضو تیم ملی وزنه‌برداری بانوان کشورمان به اظهارات اخیر بازیگر مشهور واکنش نشان داد. 

به گزارش  خبرورزشی، الناز باجلانی، عضو تیم ملی وزنه‌برداری بانوان، درباره فعالیت این رشته در حوزه بانوان اظهار کرد: حدود سه الی چهار سال است که وزنه‌برداری در بخش بانوان هم در کشورمان فعالیت خود را آغاز کرده است. طبیعی است که در ابتدا با توجه به نبود آگاهی لازم نگاه‌ها مثبتی نبود اما خوشبختانه با حمایت‌های فدراسیون و شخص علی مرادی رییس فدراسیون این شرایط روز به روز بهبود پیدا کرد. خوشبختانه در داخل کشور مسابقات مختلف برای شناسایی استعدادهای جدید برگزار می‌شود. در کنار آن اردوهای تیم ملی را به صورت مستمر داریم و در مسابقات بین‌المللی نیز شرکت می‌کنیم.

 

او با اشاره به هدفگذاری فدراسیون برای وزنه‌برداری بانوان گفت: با توجه به پتانسیلی که در هم تیمی‌هایم مشاهده می‌کنم و حمایت‌هایی که کم و بیش وجود دارد مطمئن هستم خیلی زود این رشته در بخش بانوان هم قوی‌تر خواهد شد. هدف ما قطعا درخشش در مسابقات برون‌مرزی و حضور در المپیک است.

 

باجلانی درمورد اظهارنظر اخیر داریوش ارجمند توضیح داد: مدال‌آوران رشته وزنه‌برداری فقط سهراب مرادی و کیانوش رستمی نیستند. متاسفانه آقای ارجمند بدون داشتن اطلاعات کامل و لازم در این رابطه صحبت‌هایی را داشتند که کاملا اشتباه بود و نشان داد که واقعا بدون داشتن آگاهی لازم از فیزیولوژی بدن زنان و حتی رشته وزنه‌برداری فقط نظر خودشان را مطرح کردند که درست هم نبود.

 

اخیرا داریوش ارجمند، بازیگر پیشکسوت ایران در گفت‌وگویی انتقاداتی را نسبت به وزنه برداری زنان مطرح کرد که صحبت‌های او ایرادهای زیادی داشت. او عنوان کرده بود که وزنه زدن زنان باعث افتادگی رحم و از دست دادن قدرت باروری آن‌ها می‌شود. هم‌چنین عنوان کرد که حسین رضازاده ۲۷۷ کیلوگرم وزنه زده است و یک خانم باید ۲۵۰ کیلوگرم وزنه بزند تا به جای اینکه بهترین مادر دنیا شوند، بهترین وزنه بردار جهان شود.

 

اطلاعات آقای بازیگر حتی در مورد رکوردهای وزنه‌برداری هم درست نیست چراکه بیشترین وزنه ای که حسین رضا زاده زده ۲۷۷ کیلوگرم نیست و ۲۶۳.۵ کیلوگرم بوده است. سنگین ترین وزنه ۲۷۰ کیلوگرم بوده که لاشا تالاخادزه  وزنه بردار گرجستان در تمرین بالای سر برده است.  نکته دیگر این است که در بخش زنان، وزنه‌بردار فوق‌سنگین جهان در حال حاضر یک چینی است که رکورد جهان را هم در اختیار دارد و بیشترین وزنه‌ای که زده ۱۸۷ کیلوگرم بوده است.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------