آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

آقای گل محمدی!تا زمستان صبر کنید اما استوکس و اوساگونا نخرید



گل محمدی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

چند روزی است بحث پرداخت مطالبات کالدرون و خواکین داغ شده و ظاهراً مدیران باشگاه در این باره به توفیقاتی هم دست یافته‌اند. این خبر از آن جهت اهمیت دارد که با پرداخت کامل مطالبات سرمربی سابق سرخ‌ها و دستیار اسپانیایی‌اش محرومیت باشگاه پرسپولیس در نقل و انتقالات تمام خواهد شد و پنجره باز می‌شود تا شاید کادر فنی بتواند نفسی بکشد.

 

در عین حال این مسأله هم مطرح است که پرسپولیس در صورت باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی‌اش تمایل به خرید یک مهاجم خارجی دارد تا کادر مهاجمان خود را کامل و تیم را در این منطقه تقویت کند. با وجود این، پرسش‌‌های مهم و اساسی در این خصوص وجود دارد که سخت است جواب مشخص و قانع کننده‌ای برایشان پیدا کرد! طبیعتاً باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی و خبر دریافت شماره حساب از کالدرون  و دستیارش هواداران پرسپولیسی را خوشحال کرده  و آنها امیدوار شده‌اند تیم‌شان با جذب یک مهاجم خارجی تبدیل به همان چیزی شود که انتظار می‌کشند. تیمی با اسکواد کامل و قدرتمند که برای ششمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر خیز بردارد و تا زمستان و بازه بعدی نقل و انتقالات مشکلی نداشته باشد.

 

پرسش‌‌های اساسی بعد از باز شدن پنجره

پرسپولیس در لیست بازیکنان بزرگسال خود یک جای خالی دارد که می‌تواند به مهاجم خارجی اختصاص بدهد اما با این حال بعد از باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی این سؤال‌‌های مهم مطرح خواهد شد که در این مقطع از سال از کجا می‌توان بازیکن خارجی کارآمد و کارگشا گرفت؟

 

همان‌گونه که یحیی گل‌محمدی در کنفرانس بعد از بازی با فولاد گفت باشگاه برای این مسأله محدودیت‌‌هایی دارد و هم اینکه مهاجم خارجی باکیفیت پیدا نمی‌شود. در واقع با بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی در اروپا الان پرسپولیس فقط می‌تواند بازیکن خارجی آزاد جذب کند اما به قول یحیی بازیکن آزادی که تیم ندارد حتماً مشکلاتی (مثل مصدومیت و ناآمادگی) داشته که نتوانسته به تیمی بپیوندد و جذب چنین بازیکنانی ریسک بزرگی در پی خواهد داشت و قدم گذاشتن در این مسیر هم برای سرمربی و باشگاه هم تیم خطرناک خواهد بود. در واقع برای جذب چنین بازیکنانی باید ارزیابی و تحقیقات کامل و وسیعی صورت بگیرد و باشگاه قبل از عقد قرارداد با بازیکن از سلامت کامل و مشکل‌دار نبودن آن مهاجم اطمینان حاصل کند.

 

با این حال مسأله دوم بحث مالی است و اینکه با توجه به محدودیت‌‌های مالی باشگاه، این چالش همیشه برای کادر فنی پرسپولیس وجود داشته که اگر قرار بر جذب مهاجم خارجی باشد، با بودجه‌ای که باشگاه می‌تواند برای این مهم در نظر بگیرد اصلاً می‌توان بازیکنی مطابق با استانداردهای یحیی جذب کرد؟

 

کادر فنی پرسپولیس حدود دو ماه قبل وقتی از فدراسیون خواست اجازه دهد تا یک مهاجم خارجی جذب کند روی این نکته تأکید می‌کرد که دنبال مهاجمی می‌رود که سابقه بازی در ایران را داشته و ضمن شناخت از مختصات فوتبال ایران، مربیان تیم هم نسبت به او و قابلیت‌‌هایش شناخت داشته باشند. اصلاً به همین خاطر بود که بحث حضور استنلی کی‌روش از سپاهان مطرح شد و ارقامی که در خصوص او مطرح می‌شد 200 تا 250 هزار دلار بود که بین 5/5 تا حدود 7 میلیارد تومان خواهد بود که باید دید با توجه به پرداخت هزینه 20 میلیاردی پرونده کالدرون و دستیارش و هزینه‌‌های جاری تیم و باشگاه، آیا مدیران باشگاه قادر به پرداخت چنین ارقامی هستند یا خیر؟

 

یک‌سوم قضیه حل است

با در نظر گرفتن این جزئیات، به نظر می‌رسد پرداخت مطالبات کالدرون و دستیارش و باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس- که البته با توجه به مشکلات پرداختی و زمان نسبتاً طولانی نشستن پول به حساب خواکین و کالدرون  و اعلام آنها به فیفا پروسه زمانبری خواهد بود – فقط یک‌سوم ماجرا را حل خواهد کرد و اگر واقعاً عزم کادر فنی این است که از همین حالا مهاجم خارجی جذب کند با توجه به محددیت‌‌های مالی، کادر فنی پرسپولیس کار بسیار سخت، پیچیده و حساسی برای انتخاب گزینه مورد نظر خود دارد و باید تمام مسائل پیش‌گفته را در نظر بگیرد تا بعداً مورد انتقاد قرار نگیرند و با انتخاب درست کار خودشان را راحت‌تر کنند.

 

عجله نکنید تا تجربه تلخ نداشته باشید

این کادر فنی در بیست ماه گذشته دو بازیکن خارجی از قبل در اختیار داشتند که یکی از آنها علی‌رغم کارایی جدا شد ( بشار رسن) و دیگری با وجود اینکه نیاز چندانی به او نیست ( بوژیدار رادوشوویچ) به خاطر قرارداد طولانی‌مدتی که دارد ماندنی شده  ضمن اینکه در بدو ورود این کادر به پرسپولیس مهاجمانی مثل آنتونی استوکس و کریستین اوساگونا جذب شدند که اولی به لحاظ فنی بازیکن قابلی بود اما با بکراند سیاه انضباطی‌اش یک ماه نشده تیم را رها کرد و رفت و دومی هم ضعیف بود و ضمن اثبات ناکارآمدی‌اش، حالا باشگاه را در آستانه یک حکم محرومیت و جریمه دیگر قرار داده است.

 

کادر فنی پرسپولیس اعتقاد دارد در آن مقطع ( زمستان دو سال قبل) و در آستانه  ورود به مسابقات آسیایی باید سریع انتخاب می‌کردند و گزینه‌‌های چندانی نداشتند اما شاید الان نیازی به عملکرد سریع و فوری نباشد و در این شرایط می‌توان تمام جزئیات و فاکتورها را در نظر گرفت و انتخاب ضعیفی نداشت.

 

واقعیت اینکه با کادر فعلی مهاجمان پرسپولیس شامل عبدی، آل‌کثیر و پاکدل (که مهدی‌خانی هم می‌تواند به این جمع اضافه شود) پرسپولیس در لیگ برتر مشکلی نخواهد داشت اما برای حضور مقتدرانه در لیگ قهرمانان آسیا نیاز به تقویت اسکواد تیم در این پست احساس می‌شود. با این حال شاید بهتر باشد با نزدیک شدن به شروع مسابقات لیگ قهرمانان فصل 2022 و نقل و انتقالات زمستانی صبر کرد چرا که در آن مقطع گزینه‌ها محدود نیست و می‌توان با آرامش خاطر و اطمینان بیشتری در این خصوص اقدام کرد.

 

در واقع می‌توان از همین حالا برای چنین امر مهمی برنامه‌ریزی کرد و گزینه‌‌هایی مطابق با استاندارد، سلیقه و خواسته‌‌های کادر فنی را در نظر گرفت، رهیابی کرد و مقدمات کار را تا ژانویه انجام داد چرا که این اقدامات برای جذب مهاجم کارآمد و باکیفیت که ضررهای استوکس و اوساگونا را نداشته باشند لازم  و ضروری است و هرگز نمی‌توان در این زمینه با عجله و شتاب عمل کرد تا تجربه‌‌های تلخ گذشته تکرار نشود.

  

 از کالدرون شماره حساب خواستند

مجید صدری سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد منابع مالی برای پرداخت مطالبات کالدرون و دستیارش تأمین شده است و به زودی پنجره نقل ‌و‌ انتقالاتی سرخ‌پوشان باز خواهد شد.

 

در همین راستا شنیده می‌شود باشگاه پرسپولیس حدود ۲۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات کالدرون و خواکین تأمین کرده و طی روزهای گذشته نیز مذاکرات برای تبدیل این مبلغ به دلار انجام شده است. پرسپولیسی‌ها در نامه‌ای به کالدرون نیز درخواست اعلام شماره حساب از سوی این مربی را کرده‌اند و قرار است تا چند روز آینده روال اداری برای پرداخت مطالبات کالدرون انجام شود. سرخ‌پوشان همچنین علاوه بر پرداخت مطالبات ۵۸۰ هزار دلاری کالدرون (به علاوه پنج درصد سود سالیانه) قرار است مطالبات ۹۵ هزار دلاری خواکین را نیز به حساب این مربی واریز کنند. خواکین اکنون در ایران و در تیم فولاد خوزستان حضور دارد و مدیران باشگاه پرسپولیس قصد دارند مذاکراتی را با او برای پرداخت مطالباتش انجام دهند.

 

 ایران

محمدقراگزلو

    

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------