حمله تند کلانی به اولیایی و درخواست توضیح از سجادی



فوتبال ایران ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
.پیشکسوت فوتبال ایران حملات تندی را به برخی مسئولان فوتبال کشور انجام داد.

 به گزارش ورزش سه ، حسین کلانی که یکی از مدعوین مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال زنان ایران بود، در گفت و گو با خبرنگاران درباره حضور زنان ایران در جام ملت های آسیا گفت:این یک رویداد جدیدی برای فوتبال ما است. بچه های ما در فوتسال در مسابقات آسیایی شرکت کردند و قهرمان هم شده‌اند که باعث افتخار است. شما باید توجه کنید این تیم نماینده خانم های ما در آسیا است. فقط فوتبالی‌ها نه، تمام خانم های ایرانی. ما در کشورمان شرایطی داریم که هیچ وقت درباره زنان صحبت نمی‌شود.

 

او ادامه داد: متاسفانه بعضی افراد در مملکت ما هستند و توجه نمی‌کنند خانم های ما، خواهران و مادران ما چه حقی بر گردن ما دارند. در طول تاریخ زنان چه کارهایی برای این مملکت انجام دادند. در جنگ 8 ساله ایران و عراق زنان چه کارهایی که نکردند. در همین روزهای کرونا پرستاران زن ما چقدر فداکاری کردند. اینکه ما بخواهیم این زحمات را نادیده بگیریم، درست نیست. زنان بزرگ تر از همه چیز هستند.

 

پیشکسوت ارزنده فوتبال همچنین گفت: حضور تیم ملی فوتبال زنان در جام ملت های آسیا می‌تواند قدم مثبتی باشد تا قدر خانم های ما را بهتر بدانند. این بچه هایی که به مسابقات می‌روند مادران فردای ما هستند، اینها کسانی هستند که نسل ما را در تربیت می‌کنند. کسانی که به داد ما می‌رسند. اگر کودک و پیر هم باشیم، خانم های ما به دادمان می‌رسند.

 

کلانی با اشاره به مقام زن در کشور ما تاکید کرد: ما الان توجهی به افتخاراتی که زنان ما رقم می‌زنند نداریم. نمونه اش خانم میرزاخانی است.  گاهی اوقات که در آمریکا هستم، می‌بینم در بیشتر ارگان های تحقیقاتی، در بیشتر دانشگاه‌های معتبر آمریکا، در بخش های معتبر کاشفانش ایرانی و خانم های ایرانی هستند. هرگز هم در ایران بازگو نمی‌شود. ما امثال خانم میرزاخانی زیاد داریم. در ایران هم زیاد داریم. نقشی که زنان ما در تاثیرگذاری مسائل اجتماعی دارند را نگاه کنید؛ در بانک‌ها، شهرداری و ادارات و... شما می‌بینید زنان ما چطور کار می‌کنند. نمی‌شود اینها را نادیده بگیریم.

 

پیشکسوت فوتبال ایران درباره موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها گفت:‌برخی افراد چطور می‌توانند برای خانم‌ها تعیین تکلیف کنند؟ خانم های ما سرور خانواده هستند. زنان باید وارد ورزشگاه شوند. اگر این اتفاق نیفتد، فیفا خیلی راحت فوتبال ما را تعلیق می‌کند. اگر می‌خواهیم فوتبالمان تعلیق شود، اگر می‌خواهیم فوتبال نداشته باشیم، آنها را راه ندهیم.

 

کلانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش  با اشاره به حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: برخی افراد می‌گویند من خوشحالم و افتخار می‌کنم که گزارش دادم تا تیم های ما به علت اشکالات در آسیا شرکت نکنند. شما در جنگ وقتی شرکت می‌کنید، دشمن خود را می‌کشید. ما با دنیا در جنگ هستیم اما می‌آییم خودمان دو تیمی که میلیون ها نفر از مردم به آن عشق می‌ورزند را محروم می‌کنیم چون می‌خواهیم راست بگوییم؟ شما خیلی بیجا می‌کنید می‌خواهید راست بگویید. شما اصلا در حدی نیستید که در این مملکت دروغگویی و راستگویی را ترویج بدهید و بگویید من راستگو هستم! ما می‌دانیم بعضی ها چه کاره هستند اما نمی‌خواهیم بیان کنیم.

 

وی درباره انتخاب درویش به عنوان مدیرعامل جدید پرسپولیس افزود: من ساده می‌گویم مدیرعامل پرسپولیس مورد تایید بنده نیست. به این دلیل که کارنامه ایشان درخشان نیست. مدیرعامل بزرگترین تیم فوتبال آسیا و ایران باید رزومه خوبی داشته باشد و من از آقای وزیر خواستم که رزومه ایشان را برملا کنند. ممکن است من اشتباه کنم . من رودربایستی با کسی ندارم. مسائل مملکتم و باشگاهم در اولویت زندگی ام قرار دارد. از هیچ کس هم نمی‌ترسم و واهمه‌ای ندارم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------