رکورددار داوری در تاریخ جام جهانی کیست؟



اخبار,اخبارورزشی,برترین داور  جام جهانی

 
 اخبار ورزشی - رکورددار داوری در تاریخ جام جهانی کیست؟

داور مطرح ازبکستانی رکورد دار داوری جهان در تاریخ جام جهانی لقب گرفت.

به گزارش پایگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا، فیفا با انتخاب روشن ایرماتوف به عنوان قاضی مسابقه تیم های هلند و کاستاریکا در دور یک چهارم نهایی وی را به عنوان رکورد دار داوری در جام جهانی نه تنها در آسیا ، بلکه در جهان مطرح کرد.

ایرماتوف اولین داور خواهد بود که 9 دیدار در جام جهانی را قضاوت کرده است.وی قبلا با 8 قضاوت در جام جهانی در کنار ژول کوئینو فرانسوی و بنیتو آرچوندیا از مکزیک و نیز خورخه لاریوندا از اروگوئه رکورد دار مشترک محسوب می شد اما اکنون نام ایرماتوف به تنهایی در صدر فهرست پرقضاوت ترین داوران در تاریخ جام جهانی قرار گرفته است.

دیدار هلند و کاستاریکا چهارمین دیداریست که ایرماتوف در جام جهانی قضاوت می کند.وی پیش از این داور وسط بازی سوییس - اکوادور ، کرواسی - مکزیک و آمریکا - آلمان بوده است.ایرماتوف همچنین در 5 بازی جام جهانی 2010 در آفریقای جنوبی نیز داور وسط بود.

آلکس سوسی دبیر ای اف سی با تبریک به ایرماتوف به خاطر کسب این افتخار گفت:« ایرماتوف داوری با انگیزه و روحیه است که از فوتبال درک خوبی دارد و با احترام کامل تصمیمات خود را به بازیکنان دیکته می کند. این ها همگی ارزش های داوری است. او به فیفا ثابت کرده است که می تواند مسئولیت مسابقات مهم و حساس را بر عهده بگیرد و امروز دیگر یکی از پیشتازان داوری در آسیاست.»

ایرماتوف 4 بار عنوان برترین داور آسیا را کسب کرده است. وی همچنین در جام جهانی 2010 از حیث بیشترین داوری در یک دوره رکورد دار تاریخ جام جهانی شد.

 اخبار ورزشی -   واحد مرکزی خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------