کناره گیری «حسین مصباحیان» از تدریس در دانشگاه تهران



حسین مصباحیان،اخبار دانشگاه،خبرهای دانشگاه
«حسین مصباحیان» از تدریس در دانشگاه تهران کناره گیری کرد.

به گزارش شفقنا، حسین مصباحیان استادیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران در متنی کناره گیری اش از کار در دانشگاه را اعلام کرد و نوشت: «از بهمن ۱۳۸۵ که به گروه فلسفه دانشگاه تهران پیوستم تا کنون که شانزده سال از آن میگذرد، همه مصائب را تحمل کردم و ماندم تا شاید به گمان خود بتوانم نقش اندکی در کمک به فلسفه ورزی پیرامون مسائلی که واقعاً مسئله باشند، ایفا کنم.

 

اخراج شدم ولی اعتراض کردم و برگشتم؛ فرایندی که هفت سال طول کشید نُه سال از این شانزده سال را به صورت حق التدریس و بدون قرارداد استخدامی در گروههای فلسفه تاریخ و ایرانشناسی خدمت کردم و باز هم ادامه دادم. اینک اما که بار دیگر، و این بار همراه با پیگیری مصرانه ریاست فعلی دانشکده ادبیات در از کار انداختن هر سه پرونده تمدید، تبدیل و تغییر وضعیت، فاقد قرارداد استخدامی و در عمل اخراج شده به حساب می آیم، اندازه اجحاف را از اندازه تحمل خود بیشتر میبینم و ضمن اعلام انصراف از پیگیریهای بی حاصل حقوقی و قانونی، آن هم در شرایطی که حقوق مهمتر مردم به رسمیت شناخته نمی شود کناره گیری ناگزیر خود از ادامه کار در دانشگاه را اعلام میدارم.

 

طبیعتا اگر دانشگاه مانع نشود خود را متعهد به انجام تعهدات قبلی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و به پایان رساندن وظایف آموزشی در نیمسال جاری میدانم. حدیث تفصیلی تجربه حضور خود در دانشگاه را در آینده به مرور منتشر خواهم کرد. امیدوارم بتوانم توجه به مسائل معاصر فلسفی و ایده پردازی در مورد دانشگاه را در جایی خارج از دانشگاه پیگیری کنم و از این طریق در کنار دانشجویانم باشم و امیدوارم روزی فرا رسد که دانشگاهیان به خانه های خود باز گردند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------