پیگیری بدون اغماض تقلب در جامعه علمی و دانشگاهی کشور



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موارد اندک تقلب در آموزش عالی را بدون هیچ اغماضی پیگیری خواهیم کرد و تلاشمان بر این است تا ساحت پاک جامعه علمی و دانشگاهی کشور را از ننگ تقلب بزداییم.

به گزارش صداوسيما به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، اقاي علومی یزدی در آیین معارفه خود با اشاره به لزوم نظم حقوقی منسجم‌تر در نظام آموزش عالی کشور گفت: امیدوارم بتوانیم با هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر با مراجع بالادستی و قانون‌گذار، ساختار حقوقی بهینه حاکم بر آموزش عالی کشور را ارائه کنیم.

 

وی همچنین با تأکید بر ضرورت قانون‌گرایی در مسائل مختلف آموزش عالی، ارتقای جایگاه دفاتر حقوقی دانشگاه‌ها و مشارکت آنان در تصمیم سازی‌ها، احیای اختیارات قانونی و وظایف اجرایی وزارت علوم و بالاخره ضرورت تفاهم و تعامل دوسویه با قوای مقننه و قضاییه را از دیگر برنامه‌های خود در معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم عنوان کرد.

 

او مستندسازی اموال غیرمنقول دانشگاه‌ها، توجه به حوزه مالکیت فکری و تلاش برای ایجاد یک بستر قانونی مناسب برای حمایت از ایده‌های مبتکرانه و نوآورانه دانشجویان و اساتید تا بتوانند منتهی به تولید ثروت و اشتغال شود، را از دیگر برنامه‌های خود در این معاونت برشمرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------