آخرین اخبار کنکور و دانشگاه

آزمون های مهم 1404،اخبار کنکور،خبرهای کنکور

اعلام زمان ثبت‌نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای…

اعزام اساتید ایرانی به دانشگاه افغانستان



اخبار,اخبار دانشگاه,دانشگاه آزاد
معاون بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه‌آزاد از اعزام اساتید به یکی از بهترین دانشگاههای خصوصی افغانستان و همچنین راه اندازی دوره پست دکتری خبر داد.

به گزارش مهر، علیرضا شیخ عطار، در تشریح جزئیات تفاهمنامه با دانشگاه خاتم النبیین افغانستان، گفت: در راستای گسترش روابط سیاسی و استراتژیک با برخی کشورهای منطقه و نظر به نقش بسیار پررنگ همکاریهای علمی، دانشگاهی و فرهنگی در این زمینه، به واسطه نزدیکی و مناسبات عمیق تاریخی و فرهنگی ما با کشور افغانستان، این تفاهمنامه با دانشگاه خاتم النبیین به امضا رسید.

 

وی افزود: این دانشگاه حدود ۱۵ سال پیش، توسط مرحوم آیت الله آصف محسنی؛ از جمله رهبران مذهبی افغانستان که فردی بسیار روشنفکر بود و بر خلاف بسیاری از علما، پس از خروج شوروی سابق از این کشور، قدم به ورطه فعالیت جریانات خاص و دسته بندی ها نگذاشت، تاسیس شد که امروز جزو بهترین دانشگاه های خصوصی این کشور به شمار می رود.

 

شیخ عطار، تنوع رشته ها، سطح کیفی بالای آموزش و نیز تعداد قابل ملاحظه دانشجویان (۵ هزار نفر) این دانشگاه را در مقاطع کارشناسی و ارشد، از جمله ویژگی های برجسته آن بر شمرد و ادامه داد: ما با توجه به شناخت طولانی و عمیقی که از این دانشگاه داشتیم، باب همکاری با آن را گشودیم تا هم به دست اندرکاران آن برای افزایش سطح کیفی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و هم گسترش فعالیت هایشان و ایجاد مقطع دکتری، کمک کنیم.

 

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به ایجاد دوره های پست دکتری در قالب این تفاهم نامه اشاره کرد و اظهار داشت: بنا داریم با فراهم ساختن امکانات لازم بمنظور کارهای پژوهشی مشترک؛ با پذیرش دانشجویان دانشگاه خاتم النبیین و نیز اعزام اساتید خود به این دانشگاه، دوره های پست دکتری را ایجاد کنیم.

 

وی با ابراز امیدواری نسبت به آینده این همکاری، گفت: از یک سو، این دانشگاه بواسطه ماهیت خصوصی اش دچار بروکراسی دولتی نیست و از طرف دیگر، اداره کنندگانش افراد بسیار روشنی بوده و به دلیل تحصیل در ایران و آشنایی کامل با سیستم آموزشی و اداری ما، چشم انداز بسیار خوبی را برای این همکاری متصور هستیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------