فراخوان جذب هیئت علمی آغاز شد/ مهلت ثبت درخواست تا ۶ اسفندماه



اخبار,اخبار جدید,اخبار
بیست و سومین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از روز پنج شنبه ۲۴ بهمن ماه آغاز شده و تا ۶ اسفند ادامه می یابد.

به گزارش مهر، در متن اطلاعیه مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم آمده است:

 

«با عرض تبریک به مناسبت ایام مبارک دهه فجر و چهلمین روز شهادت افتخار آفرین سردار دل‌ها مرحوم حاج قاسم سلیمانی و همراهان معزز ایشان و همچنین با عرض تبریک به محضر قطب عالم امکان حضرت ولی عصر صلوات الله علیه به مناسبت ولادت حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها به اطلاع فرهیختگان محترم و جامعه علمی کشور می‌رسد، بیست و سومین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی با حدود دو روز تاخیر به دلیل هماهنگی‌های لازم با سایر بخش‌های وزارت متبوع از روز پنجشنبه بیست و چهارم بهمن ماه یکهزار و سیصدو نود وهشت آغاز شد.

 

در این فراخوان حسب پیش بینی‌های انجام شده ۵۶۶ نفر موفق خواهند شد کرسی‌های هیئت علمی را در دانشگاه‌های دولتی احراز کنند و ۱۸۷ کرسی برای رقابت داوطلبان در دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده و ۹۸۱ نفر از متقاضیان موفق می‌شوند در دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی کرسی‌های خدمتی خود را پیدا کنند. بنابراین مجموعاً در این فراخوان ۱۷۳۴ کرسی هیئت علمی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

 

پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۱ هزار داوطلب برای احراز این ۱۷۳۴ کرسی با هم رقابت کنند. فراخوان جذب اعضای هیات علمی تا روز ششم اسفند ماه ادامه خواهد داشت؛ مجموعاً از بین کرسی‌هایی که برای متقاضیان هیئت علمی در نظر گرفته شده ۲۰۸ کرسی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد پیش بینی شده شده است این کرسی‌ها عمدتاً در دانشگاه فنی و حرفه‌ای یا در گروه‌های هنر که فارغ‌التحصیلان آن در مقطع دکتری به صورت نادر وجود دارد در نظر گرفته شده است.

 

با توجه به اینکه رقابت بین متقاضیان بسیار تنگاتنگ و حساس شده است از عموم دست‌اندرکاران جذب اعضای هیئت علمی خصوصاً اعضای محترم هیئت‌های اجرایی درخواست می‌شود نهایت دقت را در توزیع عادلانه فرصت‌ها داشته باشند و از پذیرفتن افرادی که از قبل توسط برخی از اعضای گروه‌ها نشان‌گذاری شده که بدون رقابت حقیقی این افراد در اولویت قرار گیرند جداً خودداری کنند. همچنین توصیه می‌شود بلافاصله بعد از اتمام فراخوان کار بررسی تقاضاها در کارگروه‌های بررسی صلاحیت علمی در دانشگاه‌ها به سرعت انجام شود و سایر فرآیندها دچار اطاله دوره رسیدگی نگردد.

 

برابر بررسی‌هایی که در گذشته انجام شده میانگین دوره توقف پرونده‌ها در دانشگاه‌ها معمولاً ۲ برابر زمان مجاز است و این زمان باید توسط همکاران گرامی مدیریت شود تا به چارچوب جدول زمانی پیش‌بینی شده نزدیک گردد.

 

در صورتی که از دیدگاه متقاضیان تضییع حقی صورت گرفته باشد مرکز جذب اعضای هیئت علمی برای رسیدگی به شکایات اعلام آمادگی می‌نماید.

 

توفیق همه متقاضیان محترم عضویت هیئت علمی را از خداوند متعال درخواست می‌کنم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------