آزمون GRE چیست و چه اهمیتی دارد؟



آزمون GRE

آزمون GRE

 

اگر قصد اپلای تحصیلی به‌ویژه برای دانشگاه‌های آمریکا و کانادا را دارید، احتمالا متوجه شده‌اید که برخی دانشگاه‌ها علاوه بر مدارک معمول، از شما نمره آزمون GRE می‌خواهند. کسب نمره بالا در آزمون جی آر ای می‌تواند شانس شما را برای گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های خارجی به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد و بنابراین، گرفتن مدرک آن به بسیاری از داوطلبان تحصیل در خارج از کشور توصیه می‌شود. در ادامه با این آزمون، اهمیت آن و همچنین، نحوه ثبت نام آزمون GRE General و GRE Subject بیشتر آشنا می‌شوید.

 

آزمون GRE چیست و چند نوع دارد؟

آزمون جی آر ای (Graduate Record Examination) یک آزمون استاندارد است که معمولا دانشگاه‌های آمریکا مدرک آن را از داوطلبان پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی می‌خواهند. این آزمون در سال 1936 توسط موسسه ETS طراحی شد و در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌شود. یکی از سوالات متداول در مورد این آزمون این است که آزمون GRE برای چه رشته‌هایی است که در پاسخ به این سوال لازم است بدانید آزمون جی آر ای دارای دو نوع General و Subject است؛ در حالی که GRE General برای همه رشته‌ها کاربرد دارد، GRE Subject برای برخی رشته‌ها طراحی شده است.

 

آزمون جی آر ای جنرال که بسیار رایج‌تر از آزمون جی آر ای سابجکت است، نوشتار تحلیلی، استدلال کلامی و استدلال کمی داوطلبان را ارزیابی می‌کند. این آزمون حدود 3 ساعت و 45 دقیقه طول می‌کشد و مدت‌زمان هر یک از بخش‌های آن متفاوت است. آزمون GRE Subject برای ارزیابی دانش داوطلبان در رشته‌هایی خاص طراحی شده و در حال حاضر، در سه رشته ریاضی، فیزیک و روانشناسی برگزار می‌شود. آزمون GRE سابجکت ریاضیات حدود دو ساعت و 50 دقیقه طول می‌کشد و مدت‌زمان آزمون GRE سابجکت فیزیک و روانشناسی، دو ساعت است.

 

آزمون GRE از چند نمره است؟

طیف نمره کل آزمون جی آر ای جنرال از 260 تا 340 متغیر است. بنابراین، پایین‌ترین نمره این آزمون 260 و بالاترین نمره آن، 340 است. طیف نمره هر یک از بخش‌های استدلال کلامی و کمی، 130 تا 170 و طیف نمره بخش نوشتار تحلیلی، صفر تا شش است.  طیف نمره آزمون جی آر ای سابجکت نیز از 200 تا 990 متغیر است.

 

چرا آزمون جی آر ای مهم است؟

آزمون GRE آمادگی شما برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های خارج از کشور و پتانسیل تحصیلی شما را ارزیابی می‌کند. به همین دلیل، دانشگاه‌ها از نتایج آن برای مقایسه داوطلبان استفاده می‌کنند. با این حال، این بدین معنی نیست که همه دانشگاه‌ها از شما مدرک GRE می‌خواهند یا برای همه برنامه‌های تحصیلی نیاز به این مدرک دارید. می‌توانید به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید و بررسی کنید که آیا ارائه نمره GRE الزامی است یا خیر. به‌طور کلی، مزایای آزمون جی آر ای عبارت‌اند از:

نمره خوب در آزمون جی آر ای، درهای دانشگاه‌های برتر دنیا را به روی شما باز می‌کند.

برخی دانشگاه‌ها شهریه داوطلبان دارای نمره خوب جی آر ای را کاهش می‌دهند.

برخی دانشگاه‌ها نمره GRE را برای جبران معدل پایین می‌پذیرند.

 

نحوه برگزاری آزمون جی آر ای چگونه است؟

آزمون جی آر ای به سه صورت کاغذی، کامپیوتری و خانگی (Home Edition) برگزار می‌شود که نسخه کاغذی آن تنها برای مناطقی کاربرد دارد که دسترسی به مراکز آزمون در آن‌ها دشوار است. آزمون جی آر ای جنرال در کل سال و به دفعات متعدد برگزار می‌شود اما آزمون جی آر ای سابجکت تنها در برخی روزهای سال برگزار می‌گردد و بنابراین، در زمینه زمان‌های برگزاری، محدود است. خوشبختانه مراکز برگزاری آزمون GRE در ایران نیز وجود دارند و این مراکز در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، آمل، اصفهان، ارومیه، تبریز و زنجان قرار دارند.

 

هزینه آزمون جی آر ای چقدر است؟

اگر قصد ثبت نام در آزمون GRE را دارید، پیش از هر چیز لازم است بدانید که این آزمون علاوه بر هزینه ثبت نام شامل برخی دیگر از هزینه‌ها نیز می‌شود که هزینه ثبت نام بسته به کشورها متفاوت است. در ادامه با هزینه‌ آزمون GRE آشنا می‌شوید.

 

هزینه آزمون GRE جنرال

هزینه ثبت نام: 220 دلار

هزینه تغییر زمان و مکان: 50 دلار

هزینه هر ریپورت نمره: 30 دلار

هزینه ارزیابی مجدد بخش‌های استدلال کمی و کلامی: 50 دلار

هزینه ارزیابی مجدد بخش نوشتار تحلیلی: 60 دلار

 

هزینه آزمون GRE سابجکت

هزینه ثبت نام: 150 دلار

هزینه ثبت نام دیرهنگام: 25 دلار

هزینه تغییر زمان و مکان: 50 دلار

هزینه تغییر آزمون سابجکت: 50 دلار

هزینه هر ریپورت نمره: 50 دلار

 

نحوه ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون GRE چگونه است؟

اگرچه ثبت نام آزمون GRE، ساده و سریع است، پرداخت هزینه آن با توجه به محدودیت‌های موجود در پرداخت ارزی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. پس از اینکه در مورد شرکت در امتحان جی آر ای تصمیم گرفتید، لازم است به وبسایت ETS مراجعه کنید و با ایجاد حساب کاربری در این وبسایت و ثبت اطلاعات خود، زمان و مکان مورد نظر خود برای امتحان را مشخص کنید. در مرحله پرداخت هزینه آزمون GRE نیز می‌توانید از تهران پیمنت کمک بگیرید.

 

کافی است در این مرحله در وبسایت تهران پیمنت یک حساب کاربری ایجاد و سفارش پرداخت هزینه آزمون جی آر ای را در آن ثبت کنید. تهران پیمنت در کمتر از سه ساعت و با دریافت کارمزد کم، هزینه آزمون را برای شما پرداخت می‌کند و به شما امکان می‌دهد در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و در زمان مورد نظر خود در امتحان GRE شرکت کنید. علاوه بر این، تیم پشتیبانی مجموعه نیز در تمام مراحل ثبت نام GRE و پرداخت هزینه ثبت نام آزمون GRE همراه شما و پاسخگوی سوالات شما خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید به صفحه زیر مراجعه کنید.

 

https://www.tehranpayment.com/payment/register-gre-general

 

در پایان، آزمون GRE یکی از آزمون‌های مهم برای گرفتن پذیرش تحصیلی در مقطع تحصیلات تکمیلی از دانشگاه‌های خارج از کشور به‌خصوص آمریکاست که کسب نمره بالا در آن می‌تواند شانس شما را برای ورود به بهترین دانشگاه‌های برتر دنیا افزایش دهد. اگر تصمیم به ثبت نام و شرکت در آزمون جی آر ای را دارید، می‌توانید برای پرداخت هزینه آن از تهران پیمنت کمک بگیرید. خدمات تهران پیمنت تقریبا در تمام روزهای سال در دسترس است و ثبت نام آزمون GRE سابجکت و جنرال توسط این مجموعه در کمتر از سه ساعت انجام می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024