جزئیات ظرفیت پذیرش در گروه‌های امتحانی کنکور ۱۴۰۰ اعلام شد



 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات ظرفیت پذیرش نهایی در پنج گروه امتحانی ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی کنکور ۱۴۰۰ را به تفکیک اعلام کرد. 

به گزارش  ایرنا، جمع کل ظرفیت پذیرش (باآزمون و با سوابق تحصیلی) توسط سازمان سنجش آموزش کشور ۵۰۴ هزار و ۵۱۴ نفر اعلام شده است.

 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه

 

تعداد پذیرفته شدگان نهایی در هر گروه امتحانی در پذیرش با آزمون در گروه علوم ریاضی و فنی ۵۷ هزار و ۳۵۲ نفر، در گروه تجربی ۶۰ هزار و ۷۹۸ نفر، در گروه علوم انسانی ۵۵ هزار و ۶۶۱ در گروه هنر ۶ هزار و ۴۱۴ نفر و در گروه زبان های خارجی نیز ۴ هزار و ۷۲۸  نفر اعلام شد که بدون در نظر گرفتن ظرفیت رشته های غیر پزشکی دانشگاه آزاد در مجموع ۱۸۴ هزار و ۹۴۳ داوطلب در این گروهها پذیرش می شوند.

 

همچنین در رشته های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نیز ۲۷۰ هزار و ۴۸۱ داوطلب پذیرش شدند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر در علوم تجربی، ۱۵۶ هزار و ۲۰۰ نفر در علوم انسانی، ۶۱ هزا رو ۴۶۵ نفر علوم ریاضی و فنی، ۱۰ هزار و ۹۱۵ نفر هنر و ۱۵ هزار و ۳۰۱ نفر هم گروه زبان های خارجی پذیرفته شدند.

 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه

 

به طور کلی ظرفیت پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای "رشته های با آزمون" و همچنین "رشته های بر اساس سوابق تحصیلی" با احتساب ۴ رشته علوم پزشکی دانشگاه آزاد، در گروه ریاضی و فنی ۱۱۸ هزار و ۸۱۷، در گروه تجربی ۸۷ هزار و ۳۹۸، در گروه انسانی ۲۱۱ هزار و ۸۱۶، در گروه هنر ۱۷ هزار و ۳۱۹ و در گروه زبان های خارجی نیز ۲۰ هزار و ۲۹ نفر تعیین شده است.

 

همچنین تعداد ۴۵۵ هزار و ۴۲۴ داوطلب در رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سال ۱۴۰۰ وارد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می شوند.

 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------