تازه های آیا می دانید؟

آشنایی با بالستیک,انقراض بالستیک

انقراض بالستیک

موشک‌های جدید ابرصوتی دوربرد جای موشک‌های بالستیک امروزی را گرفته باشند موشک های هایپرسونیک در…

چرا خمیازه می کشیم ؟



 

 

آیا میدانید چرا خمیازه میکشیم

 

 

وقتی وقتی گاز کربنيک بدن شما زياد می شود، بی اختيار خميازه می کشيد.

 


يعنی دهانتان را باز می کنيد و بعد نفس خود را بيرون می دهيد، در نتيجه مقداری از گاز کربنيک را از بدنتان خارج می کنيد.

 

 

اين کار بی اختيار انجام می شود زيرا در مغز ما مرکزی است که نفس کشيدنمان را تنظيم می کند.

 


اگر مقدار زيادی گاز کربنيک در بدن ما باشد اين مرکز فعال می شود و ما بی آن که بخواهيم، نفس عميقی کشيده و گاز کربنيک را هم بيرون می دهيم.


 

شايد ديده باشيد که وقتی کسی خميازه می کشد، ما هم خميازه می کشيم. علت اين خميازه زياد بودن گاز کربنيک نيست، بلکه نگاه کردن و شنيدن صدای خميازه روی مغز ما اثر می گذارد و باعث خميازه می شود.

 

 

 

تازه های علمی(زندگینامه دانشمندان، گیاهان،حیوانات، گزارش علمی، آیا می دانید؟،رشته های تحصیلی و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------