کالری سوزی با وزش های مختلف در یک ساعت



کالری سوزی پیاده روی , کالری سوزی , میزان کالری سوزی ورزش های مختلف

میزان کالری سوزی ورزش های مختلف

 

کاهش وزن و خوش اندام باقی ماندن نیازمند سوزاندن کالری بیش تر نسبت به میزان کالری مصرفی می باشد. بنابراین ورزش کردن و انجام فعالیت های حرکتی میتوانند نقش مؤثر در سوزاندن کالری داشته باشد.

همه اشخاص به دنبال سوزاندن بيش ترین سطح کالری در حداقل زمان ممکن هستند. به همین خاطر آگاهی از ميزان کالری سوزی در انواع گوناگون ورزش ها و فعالیت های فیزیکی میتواند در این رابطه موثر و مفید باشد. در ادامه بعضی فعالیت ها و میزان تقریبی مصرف کالری در موقع انجام آنها توضیح داده شده اند. بهرحال پیش از آغاز انجام هر یک از این فعالیت ها ، لازم است با پزشک مشورت شده و همواره قبل از ورزش کردن می بایست تمرینات کششی و گرم کردن بدن به اندازه کافی انجام شود.

 

اندازه کالری مصرف شده در این فعالیت ها به وزن بدن و توانایی های فیزیکی شخص، نوع ورزش یا فعالیت انتخاب شده و شدت انجام آن بستگی دارد. بهرحال در موقع انجام فعالیت بسياري اشخاص به دنبال اگاهی از ميزان کالری مصرفی در رژیم غذایی و ميزان سوزاندن آن در فعالیت های روزانه و هم موقع انجام فعالیت های ورزشی به منظور دستیابی به حداکثر ميزان کاهش وزن، بدون وارد شدن اسیب به سلامت بدن هستند.

 

در واقع ، در کنار انجام فعالیت های ورزشی، لازم است سطح کافی مواد مغذی در اختیار بدن قرار گرفته و بین سطح کالری مصرف شده در رژیم غذایی و کالری سوزانده شده در موقع انجام فعالیت توازن وجود داشته باشد.

 

متخصص تغذیه با بررسی وضعیت فیزیکی شما و ميزان کاهش وزن دلخواهتان ورزش های مطلوب و رژیم غذایی مکمل آنرا به شما ارائه خواهد داد تا در کم ترین زمان به تناسب اندام دلخواهتان دست یابید.

 

کالری سوزی با وزش های گوناگون

فعالیت بدنی و داشتن برنامه ورزشی منظم، جزء اصلی برنامه ی کاهش وزن است. موقع فعالیت بدنی، بدن انرژی مصرف می کند، با مصرف انرژی کالری سوزانده می شود و کالری از غذایی که می خوریم تامین می گردد.

 

هر نوع فعالیتی که انتخاب می کنید نکته کلیدی این است که آنرا مرتب انجام دهید و فعالیت بدنی را رها نکنید.

 

باید هدف شما روزانه 60- 30 دقیقه فعالیت فیزیکی باشدت متوسط و در بیش تر روزهای هفته باشد. شدت فعالیت شما باید کم کم افزایش پیدا کند تا تعداد ضربان قلب و تنفس شما افزایش پیدا کند و قدری تعریق کنید.

 

کالری سوزی پیاده روی , کالری سوزی , میزان کالری سوزی ورزش های مختلف

کالری سوزی ورزش های مختلف

 

انجام ایروبیک برای سوزاندن کالری

هر کسی که بیش از 100 کیلوگرم وزن داشته باشد، قادر به سوزاندن 800 کالری در ساعت است که ایروبیک مورد خوبی برای این اشخاص می باشد که عضلات پا که بزرگ ترين عضلات بدن هستند، هدف قرار می دهند و در عضله سازی نقش مهمی دارند و سبب بهبود عملکرد قلب میباشد.

 

شنا کردن برای سوزاندن کالری

ميزان سوزاندن کالری در این ورزش حدود 500 تا 800 کالری در هر ساعت است. شنا کردن دارای این مزیت اصلی است که کم ترین تأثير مناسب را بر شرایط مفصل ها داشته و بطور هم زمان نقش مؤثر در بهبود عملکرد عضلات دارد. به این ترتیب در صورتی که امکان استفاده از استخر شنا برای شما وجود دارد ، قسمتی از زمان خویش را برای شنا کردن اختصاص دهید. در این وضعیت احتمالاً از سرعت زیاد خسته‌شدن خویش حیرت خواهید کرد، ولی این ورزش میتواند تأثير قابل توجه بر سلامت و حفظ وزن بدن شما داشته باشد.

 

پیاده روی تند برای سوزاندن کالری

ميزان سوزاندن کالری در این ورزش حدود 550 تا 900 کالری در هر ساعت است. در واقع پیاده روی تند میتواند نقش مؤثر بر از بین بردن چربی و سوزاندن آن داشته باشد. در این وضعیت لازم نیست شخص با بالاترین سرعت ممکن بدود و تنها راه رفتن تند در طول یک دوره زمانی مشخص میتواند به بهبود شرایط قلبی عروقی و هم حفظ شرایط بدن و تقویت عضلات اصلی آن کمک کند.

 

ميزان سوزاندن کالری با دویدن

با هر ساعت دویدن حدود ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری سوزانده می شود. شما میتوانید با انجام این ورزش ميزان کالری بیشتری نسبت به پیاده روی و راه رفتن بسوزانید و به اندام دلخواه خویش برسید. مزیت ویژه دویدن این است که تمام عضلات بدن را درگیر می کند بنابراین یکی از مطلوب ترین ورزش ها برای سوزاندن کالری و رسیدن به اندام دلخواه است.

 

ميزان سوزاندن کالری با ورزش طناب زدن

یکی از فواید طناب زدن کمک به کاهش وزن است. با طناب زدن میتوانید حدود ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ کالری در ساعت بسوزانید. در بسياري از ورزش ها من جمله بوکس ورزشکاران برای گرم کردن خویش از طناب زدن استفاده می کنند، در صورتی که شما با چند دقیقه انجام دادن این تمرین متوجه می شوید که طناب زدن ورزشی بالاتر از گرم کردن است. طناب زدن همچنين میتواند به هماهنگ شدن چشم ها و عضلات بدن کمک کند. طناب زدن برای لاغری بسیار مؤثر است.

 

یک حلقه چه قدر کالری می سوزاند

حلقه چرخشی می سوزد 210 کیلوکالری در 30 دقیقه یا 400- 600 کیلو کالری در ساعت بسته به شدت. با ایستادن روی یک پا یا انجام حرکات رقص سبک، میتوانید کالری کالری را افزایش دهید.

 

ورزش های راکتی برای سوزاندن کالری

ميزان سوزاندن کالری در این ورزش ها حدود 600 تا 900 کالری در هر ساعت است. با وجودیکه انجام این ورزش ها میتواند نقش مؤثر در کالری سوزی و کاهش وزن داشته باشد، در صورتی که دچار آسیب دیدگی شدید در زانوها یا قوزک پاهای خویش شده اید، احتمالاً نباید از این ورزش ها برای کالری سوزی و تناسب اندام استفاده کنید. بخاطر داشته باشید، برای دستیابی به حداکثر فواید فیزیکی، تنیس تک نفره بهتر از تنیس دوبل است، برای این که در این وضعیت شخص می بایست بخش بیشتری از زمین بازي را در هنگام ورزش پوشش دهد.

 

فوتبال آمریکایی برای سوزاندن کالری

ميزان سوزاندن کالری در این ورزش حدود 600 تا 900 کالری در هر ساعت است. در این وضعیت به ورزش کردن در قالب یک تیم حرفه ای فوتبال که میتواند با خطر آسیب دیدگی و کبودی برای شخص همراه باشد، نیازی نیست. در واقع امروزه انواع گوناگون تیمهای محلی و دوستانه وجود دارند که از طريق عضویت در این تیمها میتوان همراه با بازي دوستانه مجموعه متنوعی از مهارت ها را بدست آورده و به سلامت فیزیکی و تناسب اندام دست یافت.

 

با قایقرانی کالری بسوزانید

قایقرانی یک ورزش شگفت آور است به خصوص زمانیکه بر عکس پارو میزنید، برای این که انرژی بیشتری را از شما میگیرد.هر کسی که بیش از 75 کیلوگرم وزن دارد می تواند با یک ساعت قایقرانی سنگین، 800 کالری بسوزاند.

 

کالری سوزی پیاده روی , کالری سوزی , میزان کالری سوزی ورزش های مختلف

میزان کالری سوزی

 

وزنه برداری و سوزاندن کالری

انجام ورزش های کششی می تواند خسته کننده و دشوار باشد، ولی اجازه ندهید که شما را متوقف کند.این ورزش سبب میشود که ضربان قلب شما در هر دقیقه بالای 125 بار بزند و سبب میشود که تنها در 60 دقیقه هزار کالری بسوزانید.

 

ورزش های زمستانه برای سوزاندن کالری

ميزان سوزاندن کالری در این ورزش ها حدود 436 تا 544 کالری در هر ساعت است. ورزش ها و فعالیت های عادی زمستانی که میتوانند با سوزاندن سطح بالای کالری همراه باشند عبارت از اسکی، اسنوبرد (Snowboards) سواری و سورتمه سواری است. در واقع انجام این ورزش ها میتواند با سوزاندن سطح بالای کالری در هر ساعت باتوجه به شدت انجام فعالیت همراه باشد.

 

ميزان سوزاندن کالری در بالا رفتن از پله

شما با انجام این ورزش میتوانید حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ کالری در ساعت بسوزانید. برای انجام این حرکت میتوانید بجای پله از تردمیل شیبدار استفاده کنید. کوهنوردی هم مثل همین ورزش است که با انجام آن میتوانید علاوه بر سوزاندن کالری، عضلات پائین تنه خویش را هم تقویت کنید.

 

ميزان سوزاندن کالری در ورزش بوکس

شما با انجام این ورزش میتوانید حدود ۵۴۰ تا ۸۰۰ کالری در ساعت بسوزانید. این ورزش همراه با تحرک زیاد و مداوم است که میتواند در سوزاندن کالری و ایجاد فرم مطلوب بدنی به شما کمک زيادي کند.

 

نکات اضافی برای سوزاندن کالری

علاوه بر سوزاندن کالری ها از طريق ورزش، داشتن یک رژیم غذایی سالم هم میتواند به کاهش وزن کمک کند.

 

میزان زيادي میوه، سبزیجات، غلات کامل، گوشت بدون چربی و محصولات لبنی کم چرب را به رژیم غذایی روزانه خویش بیفزایید.

 

تلاش کنید روزانه 500 کالری از رژیم غذایی معمولتان را کم کنید.

 

این کار ساده میتواند کمک کند تا در طول یک هفته، یک کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------