تفاوت‌های تناسب اندام زنان با مردان چیست؟



بدن زنان با بدن مردان متفاوت است‎

 

زنان می‌توانند درست به اندازه مردان متناسب باشند اما آن سطح تناسب اندام، هرگز کاملا شبیه هم نخواهد بود. بدن زنان با بدن مردان متفاوت است.

 

مردان و زنان نه تنها سطوح هورمون‌های مختلفی دارند، بلکه مقدار چربی و عضله نیز در بدن‌های آن‌ها بسیار متفاوت است. هدف شما باید این باشد که با توجه به جنسیت، توده‌ی بدن و اهداف‌تان تمرین کنید.

  

مردان و زنان در کدام موارد با هم متفاوت هستند 

تفاوت مردان و زنان فقط در اندام‌های جنسی آن‌ها نیست، بلکه تفاوت‌های قابل توجه دیگری نیز وجود دارد:

 

تستوسترون 

مردان سطوح تستوسترون بالاتری نسبت به زنان دارند و زنان دارای سطوح استروژن بالاتری نسبت به مردان هستند. تستوسترون، هورمونی است که به بدن انسان کمک می‌کند عضله بسازد، در حالیکه استروژن باعث رشد سلول‌های چربی و تمام نشانه‌های دیگر جنسیتی زنان می‌شود. زنان به علت سطوح بالاتر استروژن و سطوح پایین‌تر تستوسترون، سخت‌تر عضله سازی می‌کنند.

 

کاهش وزن 

مؤثرترین راه برای سوزاندن چربی و کاهش وزن چیست؟ عضله بسازید! هر چه عضلات بیشتری در بدن‌تان داشته باشید، هر روز کالری بیشتری خواهید سوزاند و متابولیسم شما سریع‌تر خواهد شد. از آنجا که مردان آسان‌تر از زنان می‌توانند عضلات بزرگ‌تر و فعال‌تر بسازند، پس بدیهی است که کاهش وزن نیز برای آن‌ها آسان‌تر باشد. تمریناتی با یک مقدار و کیفیت در هر دو جنس، اغلب در مردان نتایج بهتری نسبت به زنان ارائه می‌دهد.

 

انعطاف پذیری 

انعطاف پذیری، بخشی است که همیشه زنان در آن پیشی می‌گیرند. زنان به طور طبیعی انعطاف پذیرتر از مردان هستند زیرا استخوان‌های آنها کوتاهتر است و زوایای ظریف‌تری دارند. بدن زنان معمولا گردتر است و استخوان‌های اطراف لگن آن‌ها، انعطاف پذیرتر از استخوان‌های لگن مردان می‌باشد.

 

توده‌ی عضلانی 

مردان به طور طبیعی به علت سطوح بالاتر تستوسترون، توده‌ی عضلانی بیشتری نسبت به زنان دارند. اگر شما شاخص توده‌ی بدنی یک مرد معمولی و یک زن معمولی با همان وزن را اندازه بگیرید، مرد معمولا شاخص توده‌ی بدنی پایین‌تری دارد که نشانه‌ی توده عضلانی بیشتر است.

 

شاخص توده‌ی بدنی 

شاخص توده‌ی بدن، نسبت چربی به کل وزن بدن را تعیین می‌کند. زنان معمولا شاخص توده‌ی بدن بالاتری (به معنی چربی بیشتر) دارند اما یک BMI سالم برای خانم‌ها، حدود 5 درصد بالاتر از مردان است. دلیلش این است که چربی بدن یک زن برای تولید مثل مهم است.

 

این به چه معناست؟ 

در واقع، این بدان معناست که مردان کمی آسان‌تر از زنان به اندام متناسب دست می‌یابند. مردان می‌توانند راحت‌تر عضله بسازند که به نوبه خود به آن‌ها کمک می‌کند که وزن کم کنند و خوش اندام شوند. همچنین مردان، قدرت بیشتری نسبت به خانم‌ها دارند و می‌توانند بارهای سنگین‌تر را سریع‌تر بلند کنند.

 

اما این بدان معنا نیست که خانم‌ها نمی توانند خوش اندام شوند. فقط بدین معناست که آنها باید یک برنامه تمرینی پیدا کنند که متناسب با توانایی‌هایشان باشد و نباید سعی کنند که با رفیقان مردشان رقابت کنند. اگر شما به اندازه همسر یا همکارتان از تمرینات سود نمی‌برید، نگران آن نباشید. بدن‌های شما به طور متفاوتی طراحی شده‌اند و آنچه که برای شما متناسب (FIT) است، با تعریف تناسب اندام آن‌ها تفاوت دارد.

 

منبع: مجله تناسب اندام 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------