اندام خود را با کمک روش اسکالپشور زیبا کنید



معایب پیکر تراشی با اسکالپشور, بررسی دستگاه اسکالپشور, کار دستگاه اسکاپشور

اسکالپشور یک دستگاه برای پیکر تراشی است

 

اسکالپشور چیست؟ مزایا و معایب و بررسی روند این روش غیر جراحی

یکی از روش های غیر تهاجمی پیکرتراشی، اسکالپشور است. در اسکالپشور، چربی های زیر جلدی به وسیله ی تابش انرژی لیزر تحت تأثیر افزایش دما قرار می گیرند. با گذشت مدتی در بازه زمانی 8 الی 12 هفته، چربی های متلاشی به وسیله ی سیستم لنفاوی اعم از ادرار و تعریق از بدن خارج می شوند. 

اسکالپشور چیست؟

اسکالپشور یک دستگاه در خصوص پیکر تراشی است که به وسیله تکنولوژی لیزر، در چربی های بدن حرارت ایجاد می کند. در این دوره سلول های چربی ذوب شده از طریق سیستم لنفاوی ادرار و تعریق دفع می گردد. 

 

در روش غیر تهاجمی اسکالپشور می توان چربی های موجود در زیر چانه، شکم، پهلو، ران، پشت بدن و بازو را کاهش داد. مدت زمان اثر بخشی چربی سوزی به وسیله دستگاه اسکالپشور به مدت 2 الی 12 هفته به طور می انجامد.

 

در طی سالیان متمادی، روش های متعددی برای پیکر تراشی به وجود آمده است. یکی از روش های اولیه ی پیکر تراشی، لیپوساکشن بوده است. پس از لیپوساکشن جراحی هایی برای سفت کردن پوست و از بین بردن چربی های موضعی مورد استفاده قرار گرفت. 

 

پیکر تراشی با لیپوساکشن به موجب تحمیل خطرات، انتخاب مناسبی به شمار نمی رود. 

در روش درمانی اسکالپشور می توانید چربی های موضعی را بدون بازگشت حذف کنید و از جراحی های تهاجمی مصون بمانید. 

 

لیزر اسکالپشور در مقایسه با سایر روش های از بین برنده ی چربی های زیر جلدی از هزینه کمتری برخوردار است. هزینه لیزر درمانی اسکالپشور تحت تأثیر قسمت های درمانی، وسعت و تعداد قاب متغیر است. 

 

معایب پیکر تراشی با اسکالپشور, بررسی دستگاه اسکالپشور, کار دستگاه اسکاپشور

در پیکر تراشی به وسیله ی اسکالپشور درمان لیزری انجام می گیرد

 

نحوه انجام اسکالپشور

انرژی لیزر با نفوذ در پوست، به افزایش دما در سلول های چربی می پردازد. به مرور زمان سلول های چربی ذوب شده از طریق سیستم لنفاوی از بدن خارج می شود. 

اسکالپشور نوعی لیپولیز است. لیپولیز فرآیندی برای از بین بردن چربی است که برای ذوب کردن سلول های چربی مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

در طول درمان به وسیله لیزر اسکالپشور، پزشک مناطق درمانی را بر روی بدن مشخص می سازد. سپس کمربند دستگاه در ناحیه تراکم چربی بسته می شود. زین پس لیزر دیوید 1060 نانومتری اعمال می گردد.

در 4 دقیقه نخست تابش لیزر، فرد احساس خنکی دارد. زین پس به مرور زمان، گرما در ناحیه لیزر احساس می شود. 

 

دستگاه در بازه زمانی 21 دقیقه، به صورت تناوبی به گرم و سرد کردن ناحیه چربی می پردازد. سرد کردن سطح پوست به منظور جلوگیری از افزایش دمای بیش از حد و تسریع روند درمان صورت می گیرد. 

اسکالپشور با افزایش دمای سلول های چربی تا 107 درجه، سبب چربی سوزی حدود 24 درصد سلول های چربی می گردد. 

 

آستانه تحمل افراد تفاوت دارد. اکثر مراجعه کنندگان اسکالپشور، عنوان کرده اند در طول دوره همواره احساس سوزن سوزن شدن داشته اند. 

بهتر است بدانید مدت زمان هر جلسه درمان بر اساس محل درمان تعیین می شود و میانگین زمان، حدود 25 دقیقه است. علاوه بر این در لیزر اسکالپشور، دما به 107 و 116.6 درجه فار نهایت می رسد. 

 

پیکر تراشی با اسکالپشور مناسب چه کسانی است؟ 

کاهش وزن به صورت غیر تهاجمی اسکالپشور مناسب اشخاصی است که از سلامت جسمانی مناسبی برخوردار هستند و با وجود فعالیت های بدنی بالا، از عدم تناسب اندام رنج می برند. 

 

به عبارتی دیگر، افرادی که به صورت موضعی دارای چربی های تجمع یافته هستند و با بهره گیری از ورزش و رژیم غذایی موفق به کاهش وزن نشده اند، کاندیدای مناسبی برای اسکالپشور به شمار می روند. 

 

اسکالپشور روشی ایده آل برای اشخاصی است که با وجود ناهماهنگی در بدن، خواستار لاغر کردن بخش هایی هستند که در برابر ورزش و رژیم غذایی مقاوم است. 

شاخص توده بدنی مناسب برای پیکر تراشی با اسکالپشور معادل حداکثر 30 برآورد شده است.

 

علاوه بر این، وزن اضافی مراجعه کننده می بایست حداکثر 14 کیلوگرم بیشتر از وزن ایده آل باشد. کیفیت پوست در اسکالپشور اهمیت فراوانی دارد. بازدهی اسکالپشور در افرادی که پوست جوان، سفت و ضخیمی دارند، به موجب انقباض پوستی خوب خواهد بود. 

 

پیکر تراشی با اسکالپشور, عوارض اسکالپشور, مزیت های پیکر تراشی با اسکالپشور

عدم بازگشت سلول های چربی از مزایای پیکر تراشی با اسکالپشور است

 

مزیت های پیکر تراشی با اسکالپشور

در پروسه پیکر تراشی به وسیله اسکالپشور، درمان لیزری به صراحت صورت می گیرد. علاوه بر این، مراجعه کننده قادر است بلافاصله پس از لیزر، به انجام فعالیت های روزانه بپردازد. 

سلول های چربی که در اثر انرژی لیزر از بین می روند، امکان بازگشت ندارند. با این وجود عدم پیروی از رژیم غذایی سالم و عدم انجام فعالیت های ورزشی به صورت منظم سبب تولید سلول های جدید چربی می شوند. 

 

بهتر است بدانید در دستگاه اسکالپشور یک سیستم خنک کننده داخلی به منظور کاهش ناراحتی افراد تعبیه شده است.

بخشی از مزیت های اسکالپشور در ذیل عنوان شده است:

• استحکام پوست بدن 

• عدم نیاز به استراحت یا دوره نقاهت 

• عدم بازگشت سلول های چربی

• کاهش ناهمواری های موجود در بدن 

• از بین رفتن سلول های چربی

• گرمای لیزر تداخلی در سطح پوست ایجاد نمی کند

 

معایب پیکرتراشی با اسکالپشور

نتیجه پیکر تراشی به وسیله لیزر اسکالپشور نیازمند 3 ماه زمان است. این بازه زمانی در مقایسه با پیکر تراشی لیپوساکشن، گسترده است. 

اسکالپشور روشی برای کاهش وزن به شمار نمی رود. بلکه نوعی پیکر تراشی بدن با کاهش چربی های موجود به صورت غیر جراحی است. 

 

با وجود کاهش چشمگیری که در طول دوره اسکالپشور عاید مراجعه کنندگان می شود، استفاده از اسکالپشور برای افرادی که دچار مرض چاقی هستند، مناسب نمی باشد. 

حدود هفت روز قبل و بعد از درمان لیزری به منظور جلوگیری از خطر آفتاب سوختگی می بایست از قرار گیری در معرض آفتاب پرهیز نمایید. 

 

عوارض جانبی پیکر تراشی به وسیله اسکالپشور

به طور کلی عوارض جانبی محدودی برای روش درمانی اسکالپشور وجود دارد. از سری اثرات موقتی پیکر تراشی به روش غیر جراحی می توان به تورم، هایپر، بی نظمی در کانتور پوست، بی حسی، سوختگی، تغییر در کشش پوست، خارش، قرمزی و حساسیت اشاره کرد.

 

احساس درد

یکی از عوارض جانبی متداول ناشی از انرژی لیزر، احساس درد است. احتمال می رود یک روز پس از جلسه پیکر تراشی لیزر فرد دچار احساس درد شود. این احساس درد در مواردی تا دو هفته امتداد می یابد. 

توصیه می شود در طول دو هفته ای که احساس در وجود دارد، لباس راحت بپوشید و برای کمک به دفع سلول های چربی، از مایعات به صورت فراوان استفاده کنید. 

 

کبودی پوست

یکی دیگر از عوارض جانبی ناشی از لیزر درمانی اسکالپشور، کبودی است. شما می توانید برای کاهش احتمال کبودی، یک هفته قبل از درمان از مصرف مواد غذایی که سبب رقیق شدن خون می شوند اعم از ایبوپروفن، آسپیرین، ایبوپروفن و روغن ماهی پرهیز کنید. 

 

پیکر تراشی با اسکالپشور, عوارض اسکالپشور, مزیت های پیکر تراشی با اسکالپشور

یکی از عوارض ناشی از لیزر اسکالپشور کبودی پوست است

 

شکل گیری توده

احتمال شکل گیری برآمدگی و توده در ناحیه درمان مشهود است. لذا توصیه می شود برای از بین رفتن توده، به صورت روزانه محل درمان را دو مرتبه ماساژ دهید. 

لازم به ذکر است در موارد نادری عوارض ناشی از لیزر اسکالپشور، سردرد و سرگیجه مشاهده شده است. 

 

در کاهش چربی و کاهش وزن چه تفاوتی وجود دارد؟

در دوره بزرگسالی تعداد سلول های چربی موجود در بدن در حالت ثابت باقی می مانند. زمانی که فرد در راستای کاهش وزن اقدام می کند، سبب کوچک تر شدن اندازه سلول های چربی می شود و به کاهش تعداد سلول های چربی نمی پردازد. 

اما در کاهش چربی با اسکالپشور، سلول های چربی دستخوش تغییر قرار می گیرند و به صورت دائمی از بین می روند. 

 

وجه تمایز اسکالپشور با کول اسکالپتینگ 

در دو روش اسکالپشور و کول اسکالپتینگ، سلول های چربی معیوب به وسیله سیستم لنفاوی بدن خارج می شوند. در اسکالپشور سلول های چربی در اثر انرژی لیزر گرمایی ذوب می شوند. در حالی که در کول اسکالپتینگ، چربی های موضعی با فریز شدن سلول های چربی کاهش پیدا می کنند. 

 

به عبارتی دیگر در کول اسکالپتینگ، سرمای کنترل شده سبب پیکر تراشی می گردد. 

مطالعه ای در سال 2016 حاکی از آن دارد که 73 % از بیماران کول اسکالپتینگ از نتیجه درمان راضی بودند. این در حالی است که درصد رضایت بیماران از اسکالپشور 98% گزارش شد. 

بدین ترتیب پیکر تراشی اسکالپشور در مقایسه با کول اسکالپتینگ از محبوبیت بیشتری برخوردار است. 

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------