لاغر کردن پا با ورزش و تغذیه



لاغر کردن ساق پا می‌تواند تاثیر زیادی در خوش فرم شدن بدن داشته باشد‎

 

لاغر کردن ساق پا می‌تواند تاثیر زیادی در خوش فرم شدن بدن و زیبایی کلی افراد داشته باشد. با این حال روشی برای لاغر کردن سریع یک نقطه از بدن وجود ندارد که مشخصا بتواند روی ساق پا و ران‌ها تاثیر بگذارد. اما شما می‌توانید با ایجاد یک برنامه روتین از شر کل چربی‌های اضافه بدن‌تان خلاص شوید. برای رسیدن به فرم ایدئال پاها کافی است ورزشی را انتخاب کنید که به تقویت عضله‌های پا کمک می‌کند. در ادامه اطلاعاتی را در مورد لاغر كردن ران و ساق پا با ورزش و تغذیه مناسب برای شما توضیح داده‌ایم.

  

- عضلات ساق پا را تقویت کنید

نمی توانید دو روزه پاهای لاغرتان را خوش فرم کنید. انجام ورزش ساق پای ایستاده در طول روز چه هنگامی که منتظر رسیدن مترو هستید، در حال مسواک زدن دندان ها، می تواند به خوش فرم شدن ساق پایتان کمک کند و ماهیچه های ساق پا را تقویت کرده و متابولیسم تان را بهبود بخشیده و به آب شدن چربی های مخفی شده در بین ماهیچه هایتان کمک کند.

 

- ورزش ایروبیک 

یک روش برای آب کردن چربی کلی بدن «ورزش ایروبیک» یا «هوازی» است. بر اساس نتایج تحقیقات، دانشگاه ورزش درمانی آمریکا میانگین ۳۰ دقیقه ورزش برای حداقل ۵ روز از هفته را توصیه می‌کند. شما می‌توانید این ۳۰ دقیقه را پیاده‌روی، شنا یا دوچرخه سواری کنید. اما مهم این است ورزشی را انتخاب کنید که می‌توانید برای بالا بردن ضربان قلب و مصرف کالری آن را با شدتی متوسط به پایان برسانید. یکی از بهترین ورزش‌های هوازی برای لاغر شدن پاها دوچرخه‌سواری است. دوچرخه سواری آرام به کسانی که تازه‌کار هستند بسیار کمک می‌کند و همچنین به زانو زیاد فشار نمی‌آورد. دوچرخه‌سواری همچنین باعث قوی شدن این عضله‌ها در پا می‌شود:

 

پشت ساق پا

همسترینگ

سرینی یا گلوتئال (یکی از ماهیچه ناحیه باسن)

چهارسر ران

 

اگر شما نمی‌توانید به باشگاه یا کلاس‌های هوازی بر پایه دوچرخه‌سواری بروید، می‌توانید یک دوچرخه ثابت برای خانه بگیرید. اگر به دنبال گزینه بهتر هستید دوچرخه خود را از انبار بیرون بیاورید و از خانه بیرون بزنید تا حین ورزش کمی هوای تازه هم استشمام کنید و استرس خود را کاهش دهید.

  

مقداری قهوه بنوشید

در حالی که بهترین روش برای فرم دادن به ماهیچه ها، ورزش است، ولی شروع چربی سوزی همیشه از آشپزخانه آغاز می شود. یک راه ساده برای خلاص شدن از شر چربی ها بیرون از باشگاه یکی از عاداتی است که ممکن است شما هم جزو طرفدارانش باشید: نوشیدن قهوه. تحقیقات منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی (Clinical Nutrition) نشان می دهد، در بین افراد چاقی که مورد مطالعه قرار گرفته بودند، آن هایی که رژیم شان به همراه مکمل قهوه کافئین دار بود به طور قابل توجهی نرخ متابولیسم شان افزایش پیدا کرده و افرادی که وزن شان متوسط بود هم کاهش وزن بیشتری را تجربه کردند.

 

ورزش کردن بهترین و موثرترین راه برای فرم دادن و لاغر کردن ساق پا و ران‌ها است‎

 

کم کردن کالری مصرفی

ورزش کردن بهترین و موثرترین راه برای فرم دادن و لاغر کردن ساق پا و ران‌ها است، اما شما باید از درون هم با آن سلول‌های چربی مبارزه کنید! کاهش کالری مصرفی اولین قدم برای لاغر کردن هر قسمت از بدن است. با این کار بدن شما وقتی به انرژی نیاز داشت به صورت طبیعی به سراغ چربی‌های اضافه می‌رود و از آن‌ها برای تامین سوخت خود استفاده می‌کند. به مقداری از کالری که مصرف می‌کنید به عنوان بودجه نگاه کنید. سعی کنیدحداقل برای بیشتر روزهای هفته به اندازه بودجه خود مصرف کنید؛ نه بیشتر و نه حتی کمتر.

 

هیچ رژیم غذایی جادویی برای لاغر کردن پا وجود ندارد، اما دقت در آن‌چه که می‌خوریم می‌تواند به شما کمک کند. قبل از این‌که تصمیم به تغییر رژیم غذایی خود بگیرید، باید با پزشک خود صحبت کنید. مخصوصا اگر در حال درمان هر گونه بیماری هستید.

  

اسکوات انجام دهید

حرکت اسکوات** را در برنامه روزانه تان بگنجانید و شاهد ناپدید شدن چربی های ناخوسته در پایین تنه خود باشید. اسکوات به خوش فرم شدن ران ها و باسن و حتی ساق پایتان در زمانی کوتاه، کمک می کند. اسکوات یک ورزش سنگین برای پایین تنه است، هر چه زودتر این حرکت را به کارهای روزمره تان اضافه کنید، زودتر شاهد تغییرات عمده در بدن تان خواهید شد. یک مطالعه آلمانی که در مجله پزشکی ورزشی (Sports Medicine) منتشر شد، نشان داد که انجام حرکت اسکوات به ساخت زانوهایی قدرتمند کمک می کند که به صورت بالقوه از افتاده شدن شما در سنین بالا پیشگیری می کند، بدون این که در سایر مفاصل ساییدگی یا سستی ایجاد نماید.

 

** در بدن‌سازی و تناسب اندام، اسکوات یا اسکات حرکتی است چند مفصلی که عضلات چهارسر ران را هدف گرفته اما به خاطر ماهیتی که دارد، عضلات پشت، عضلات سرینی (باسن)، عضلات شکم و عضلات همسترینگ (پشت پا) را هم درگیر می‌کند. اسکوات یکی از حرکت‌های اصلی ورزش وزنه‌برداری قدرتی است و دو حرکت دیگر پرس سینه و ددلیفت هستند.

  

شیب تردمیل را افزایش دهید

می خواهید هر چه زودتر لاغر شده و پاهایتان خوش فرم شود؟ شدت تمرینات ورزشی تان را افزایش دهید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. در واقع تحقیق منتشر شده در سالنامه پزشکی داخلی (the Annals of Internal Medicine) نشان داد که، افزایش شدت تمرینات افراد شرکت کننده در مطالعه، سطح قند خون شان را بهبود بخشیده و همین امر باعث می شود که به طور بالقوه بدنشان تمایل کمتری برای ذخیره چربی داشته باشد و کمتر احساس گرسنگی کنند

  

پیاده روی کنید

حتی اگر زمانی را در باشگاه سپری نکرده باشید، هنوز هم می توانید پاهایتان را قوی کرده و چربی هایی که بین ماهیچه هایتان پنهان شده اند، با پیاده روی ساده از دست بدهید. در واقع، محققان در دانشکده اقتصاد لندن دریافتند، افرادی که با سرعت پیاده روی می کنند، نسبت به کسانی که ورزش می کنند یا در باشگاه تمرین می کنند، به طور متوسط چربی احشایی کمتر و BMI پایین تری دارند.

 

گردآوری : بخش ورزشی بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------