آیا پیاده‌روی برای کاهش وزن کافی است؟



کاهش وزن

اگر به صورت مرتب پیاده روی می کنید سعی کنید برنامه‌های ورزشی دیگر را نیز داشته باشید

 

با انجام پیاده روی در طول هفته‌ می‌توان به سادگی به حداقل میزان لازم برای ورزش کردن رسید. افرادی که به صورت مرتب ورزش می‌کنند نیز می‌توانند با پیاده روی به میزان فعالیت هفتگی خود بیافزایند. با این حال در صورتی که به صورت مرتب پیاده روی می کنید سعی کنید برنامه‌های ورزشی دیگر را نیز داشته باشید.

 

محبوبیت ورزش‌هایی مانند کراس فیت یا ورزش با دستگاه‌ها در سال‌های اخیر افزایش یافته است و بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تنها این نوع ورزش برای افزایش آمادگی جسمانی و کاهش وزن است.

پیاده روی به مفاصل بدن فشار زیادی وارد نمی‌کند و نیاز به مهارت یا تجهیزات خاصی ندارد. این نوع  ورزش فواید زیادی دارد. پیاده روی استخوان‌ها را قدرتمند کرد و باعث افزایش ایمنی بدن می‌شود. این ورزش همچنین کیفیت خواب را نیز بهبود می‌بخشد.

با انجام پیاده روی در طول هفته‌ می‌توان به سادگی به حداقل میزان لازم برای ورزش کردن رسید. افرادی که به صورت مرتب ورزش می‌کنند نیز می‌توانند با پیاده روی به میزان فعالیت هفتگی خود بیافزایند. با این حال در صورتی که به صورت مرتب پیاده روی می کنید سعی کنید برنامه‌های ورزشی دیگر را نیز داشته باشید. برای مثال ورزش‌های قدرتی یا تعادلی انجام دهید.

حال که تصمیم گرفتید برای موفقیت در لاغری، ورزش را شروع کنید، اما نمی دانید که از کجا و چگونه شروع کنید.در اینجا راهکارهای اساسی که شما را در رسیدن به هدفتان یاری می کند را مورد بررسی قرار دادیم.


-سطح ورزش خود را تعیین کنید:
 بهره گیری از توصیه های پزشک قبل از شروع هر نوع برنامه ورزشی کاری بسیار عاقلانه است. حداقل ضربان قلب و فشارخونتان را اندازه گیری کنید و موافقت پزشک را برای نوع تمرینی که انتخاب کرده اید جویا شوید.


-یک برنامه تمرینی تهیه کنید:
با مشورت گرفتن از یک مربی ورزشی که بر علم تمرین مسلط است، حتی اگر تصمیم گرفته اید برای تمرین کردن به باشگاه نروید ،شما را در مهم یاری می کند. زیرا یک برنامه تمرینی براساس تیپ بدنی ، هدف ، توان و تغذیه شخص شما هست و به شما کمک بسیاری می کند تا سریع تر به نتیجه برسید.


-یک همراه تمرینی پیدا کنید:
 به تنهایی تمرین کردن نیاز به خویشتنداری زیادی دارد. با پیدا کردن یک همراه برای ورزشتان اینکار را ساده تر کنید. بعلاوه، در کلاس های ورزشی شرکت کنید که مناسب شما باشد. اما خودتان را مجبور به انجام فعالیت های خیلی شدید نکنید.

 

 

-انواع ورزش هایی که می توانید انتخاب کنید:
 با توجه به شرایط بدنی و اوقات فراغت ورزش های مورد نظر را در قدم اول انتخاب و سپس انجام دهید.با این روش در صورتیکه از انجام دادن ورزش خاصی خسته شدید ،انتخاب دیگرتان را امتحان می کنید.

 

کاهش وزن

با توجه به شرایط بدنی و اوقات فراغت ورزش های مورد نظر را انتخاب و سپس انجام دهید

 

ورزش های مفید برای کاهش وزن


-راه رفتن ( پیاده روی)
پیاده روی یکی از ساده ترین برنامه های ورزشی برای کاهش وزن است، شما برای انجام این کار به وسیله خاصی نیاز ندارید فقط یک جفت کفش راحت (چگونه بهترین کفش پیاده روی را انتخاب کنید؟) و زمان مشخصی از زندگی پر مشغله خود تان را نیاز دارید. اما پیاده روی تأثیر کمی بر کاهش وزن خواهد داشت، هر چند که فواید زیادی دارد و ریسک آسیب خیلی کمی دارد، به عنوان مثال یکی از بهترین گزینه ها برای سلامت قلب شماست. پیاده روی با سرعت ۶ کیلومتر در ساعت برای سوزاندن کالری بین ۵ تا ۸  کالری در هردقیقه کافیست.


-شناکردن
شنا کردن یکی دیگر از بهترین تمرینات ورزشی برای کاهش وزن است. این ورزش می تواند ۴۰۰ تا ۷۰۰ کالری را در ساعت بسوزاند و  می توان گفت یکی از راه های کامل برای کاهش سریع وزن است.  شنا توسط کارشناسان  نیز برای کاهش وزن توصیه شده است زیرا تمامی عضلات بزرگ مانند شکم، کمر، بازوها و پاها را درگیر می کند.


-دوچرخه سواری
دوچرخه سواری یکی از فعالیت های است که محبوبیت زیای دارد، گذشته از متنوع بودن این فعالیت، دوچرخه سواری یکی از گزینه های کاهش وزن است و در سرعت کاهش وزن نیز در زمره ورزش های است که باعث کاهش سریع وزن می شود. دوچرخه سواری در خارج از منزل  بهتر از منزل یا باشگاه ورزشی است، اما این بدان معنی نیست که نمی توانید از دوچرخه ثابت استفاده نکنید، دوچرخه ثابت نیز می تواند همان تأثیر را داشته باشد. اگر مسیر محل کارتان را می توانید با دوچرخه طی کنید از این تمرین بطور روزانه تا محل کارتان استفاده کنید با این روش می توانید بدون صرف زمان اضافه کالری بسوزانید. ۳۰ دقیقه ورزش با دوچرخه ثابت  برای کاهش وزن را مطالعه کنید.


-دویدن
دویدن نیز یکی از بهترین راه های کاهش وزن، افزایش سلامت عمومی بدن، لاغر شدن پاها و خوش فرم شدن پا و عضلات باسن است. دویدن می تواند در مدت کوناهی به کاهش وزن شما کمک شایانی کند. یک جفت کفش ورزشی و لباس ورزشی مناسب، حالا می توانید دویدن را شروع کنید، تا هم از مزایای آن لذت ببرید و هم از شر وزن اضافه راحت شوید!


-طناب زدن
بپرید و انرژی مصرف کنید. طناب زنی  یک راه بسیار عالی برای سوزاندن چربی های اضافه بدن و لاغر شدن است. طبق برآورد مؤسسات ملی سلامت آمریکا، هر ساعت طناب زدن با شدت متوسط، حدود ۵۷۰ کیلوکالری انرژی می سوزاند، همچنین تمام عضلات بدن را درگیر تمرین کرده و بهترین راه برای سوزاندن کالری و چربی به روش ساده است. ۱۳ دقیقه طناب زدن و یک دقیقه استراحت، شاید سخت به نظر برسد، اما باید تلاش کنید تا به وزن ایده آل تان برسید. برنامه طناب زدن برای کاهش وزن را پیشنهاد می کنیم

- تمرین کردن با حلقه  یا هولاهوپ
هولاهوپ یک تمرین کامل برای کل بدن و قاتل چربی های شکم است که باعث تراشیده شدن کمر و تقویت عضلات شکم می شود. این تمرین نیز به راحتی در منزل قابل اجرا است .تحقیقات نشان می دهند که تمرین با حلقه لاغری باعث از بین رفتن چربی های احشایی بدن می شود، چربی های که بسیار سخت از بین می روند و برای سلامت قلب و عروق ضرر دارند.


بر اساس تحقیقات انجام شده تمرین با این حلقه لاغری حدود ۳۰ عضله از بدن را به کار می گیرد. عضلات نواحی شکم، مایل شکمی، کمر، باسن، ران ها، اندام های فوقانی و تحتانی را بکار می گیرد. بر اساس گزارش انجمن ورزش آمریکا یک ساعت ورزش با حلقه لاغری حدود ۴۰۰ کیلوکالری انرژی مصرف می کند. این مقدار مصرف انرژی اگر در حین تمرین با حلقه هولاهوپ، اندام های فوقانی و تحتانی هم مشغول انجام تمرین باشند، می تواند به بالای ۶۰۰ کیلوکالری برسد.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته
منابع :

ایسنا

باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------