کاهش کمردرد با ورزش در آب



یکی از ورزش‌هایی که برای کاهش کمردرد مناسب است شناست‎

 

کمردرد یکی از دردهای شایعی است که افراد تجربه می‌کنند. می‌توان با تغییر رژیم غذایی یا تغییر وضعیت خوابیدن کمردرد را کاهش داد اما ورزش‌هایی نیز برای کاهش کمردرد وجود دارند.

 

به نقل از express، یکی از ورزش‌هایی که برای کاهش کمردرد مناسب است شناست. شنا ورزشی است که فشار کمتری به بدن وارد می‌کند. شنا بر روی عضلات بدن کار می‌کند و به مفاصل فشاری وارد نمی‌کند. بنابراین این ورزش برای جلوگیری و کاهش کمردرد مناسب است. شنا به پرورش عضلات نیز کمک می کند و این مساله در کاهش کمردرد تاثیرگذار است. البته شنا به صورت حرفه‌ای ممکن است بر بدن فشار وارد کند. بهتر است طوری تمرین کنید که آسیب نبینید. راه رفتن در آب نیز می‌تواند در کاهش فشار روی کمر اثر بگذارد.

 

بهتر است بر روی نحوه ایستادن خود نیز کار کنید. حرکات کششی برای کاهش سفتی عضلات انجام دهید.

 

می‌توانید در آب حرکت بلند کردن پاها را امتحان کنید. در آب زانوها را به سمت سینه بیاورید و سپس پاها را صاف کنید. بدین شکل پاها با بدن زاویه 90 درجه پیدا می‌کنند. این کار انعطاف‌پذیری بدن را افزایش می‌دهد. از کمپرس آب سرد و گرم برای کاهش درد استفاده کنید.

 

معمولا افرادی که چاق هستند یا اضافه وزن دارند دچار کمردرد می‌شوند. رژیم غذایی مناسب و منظم می‌تواند باعث کاهش وزن و در نتیجه کم شدن فشار بر کمر شود.

 

منبع: ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

    سایر مطالب ورزشی

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------