برای رفع کمردرد پیلاتس انجام دهید



برای افراد کمر درد، تمرینات پیلاتس موجب کاهش آسیب‌های ناشی از صدمات مفصلی می‌شود

 

یک متخصص پزشکی ورزشی معتقد است: برای افرادی که از کمر درد رنج می‌برند تمرینات پیلاتس به دلیل این که با اجرای تنفس عمیق و انقباض عضلانی صورت می‌گیرد، موجب کاهش آسیب‌های ناشی از صدمات مفصلی می‌شود.

 

دکتر باقری مقدم اظهار کرد: پیلاتس (Pilates) ورزشی است که تمام تمرکز خود را بر روی پیشرفت بدن براساس توازن معطوف می‌کند و این توازن از طریق استحکام ماهیچه ها، انعطاف پذیری و آگاهی لازم به منظور پشتیبانی از حرکات موثر و دلپذیر انجام می شود. پیلاتس یکی از معروف ترین سیستم های ورزشی در کشور است. در حقیقت یکی از بهترین نقاط مثبتی که برای پیلاتس وجود دارد این است که گستره وسیعی از افراد را در بر می گیرد.

 

وی مهم ترین فواید این ورزش را قوی تر شدن، بلندتر شدن، لاغر شدن و توانایی بالاتر برای انجام هر کاری به آسانی عنوان کرد و افزود: افراد ابتدا با روشی هدفمند، کنترل کامل جسم خود را در دست می گیرند و سپس از راه تکرار کامل حرکات آن به شیوه تدریجی ولی پیشرفت کننده به یک نوع هماهنگی طبیعی دست پیدا می کنند. انجام این ورزش، پرورش جسمانی را به ایده آل نزدیک می کند، این ورزش بین مغز و بدن، هارمونی فیزیکی ایجاد کرده و توانایی بدن افراد را در هر سنی بالا می برد. از آنجا که این ورزش در حالت های ایستاده، نشسته و خوابیده بدون طی مسافت و پرش و جهش انجام می گیرد، آسیب های ناشی از صدمات مفصلی را کاهش می دهد. زیرا حرکات این ورزش با اجرای تنفس عمیق و انقباض های عضلانی صورت می‌گیرد.

 

متخصص پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد: زمانی که از طریق پیلاتس ورزش کنید، هسته ماهیچه ها قوی‌تر و کارها به خوبی و آسان تر انجام می‌شود. کسانی که این تمرینات را پیگیری می‌کنند مدام با ماهیچه های سطحی بالاتنه کار می کنند تا ستون فقرات و حرکت ناشی از آن را هدایت کنند. زمانی که هسته ماهیچه ها توسعه پیدا می‌کند، میزان پایداری از کمر به بالا نیز افزایش می‌یابد. بنابراین پیلاتس برای افرادی که از درد کمر رنج می برند، مفید است. چون فشار روی کمر از بین می رود و بدن قادر خواهد بود که به طور آزادانه با حرکات موزون، حرکت کند.

 

باقری مقدم اضافه کرد: این ورزش بر عکس ورزش های دیگر دارای تکرار بیش از حد هر حرکت ورزشی نیست. انجام هر کدام از حرکات به طور کامل و با دقت در این ورزش باعث می شود که نتیجه دلخواهتان را در مدت زمان کوتاه تری کسب کنید. پیلاتس یک روش منحصر به فرد ورزشی است و تا زمانی که اصول اولیه آن رعایت شود، متمایز از دیگر ورزش ها خواهد بود. کسانی در ورزش کردن موفق می شوند که بتوانند هسته ماهیچه هاشان را به کار بیندازند و در پیلاتس این کار صورت می گیرد.

 

وی تقویت سیستم ایمنی بدن، بالا بردن قوای بدن و آزاد سازی افکار منفی از ذهن و فکر، کاهش دهنده دردهای مهره ای و کمر، ایجاد کشیدگی در ظاهر اندام، به وجود آورنده شکم صاف و کمر باریک، انعطاف پذیری و ایجاد تعادل، افزایش تحرک مفاصل، حجیم کردن فضای ریه و افزایش قابلیت تنفس، تقویت سیستم قلبی- عروقی، افزایش دامنه حرکات مفاصل و عضلات، از بین بردن درصد جراحت و آسیب پذیری و کاهش استرس و عصبانیت و خستگی را از فواید تمرینات پیلاتس عنوان کرد.

 

منبع: isna.ir

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

    سایر مطالب ورزشی

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------