آکوا ژیمناستیک، ورزشی مفید برای زنان باردار



آکوا ژیمناستیک, آکوا ژیمناستیک چیست, فواید آکوا ژیمناستیک

آکوا ژیمناستیک، یکی از بهترین ورزش های دوران بارداری است

 

آکوا ژیمناستیک، ورزشی بسیار مفید در دوران بارداری
واژه آکوا ژیمناستیک به معنای انجام حرکات و نرمش های ویژه در آب می باشد. آکوا ژیمناستیک از دیرباز در تمام کشورهای پیشرفته مورد توجه و استقبال قرار گرفته و نتایج خوبی را به همراه داشته است.

 

آکوا ژیمناستیک بخشی از مامایی غیر زایشگاهی است که به صورت تخصصی، زنان باردار تا زمان زایمانشان توسط ماما با آموزش های ویژه، همچون نرمش های استاندارد در آب گرم و تکنیک های تنفسی آن را فرا می گیرند. هدف از این حركات ورزشی، ارتقای کیفیت زندگی زنان باردار، حفظ مراحل فیزیولوژیک بارداری و همچنین کمک به انجام زایمان طبیعی و آسان است.

 

آکواژیمناستیک نیازی به شناکردن ندارد و یکی از بهترین ورزش های دوران بارداری است،  زیرا مادر در آب احساس سبکی کرده و فشار و کشش کمتری به بدنش وارد می شود. بهره‌گیری از این شیوه می‌تواند نگرانی ها و ترس های دوران بارداری را برطرف کند و به زایمان طبیعی بدون درد کمک نماید.

 

ورزش های دوران بارداری, آکوا ژیمناستیک چیست, فواید آکوا ژیمناستیک

آکوا ژیمناستیک از ایجاد ترک های پوستی که در اثر افزایش وزن در بارداری رخ می دهد جلوگیری می کند

 

اغلب زنانی که در طی دوران بارداری از آکوا ژیمناستیک بهره می برند، علاوه بر این که عملکرد قلب و ریه آنان بهبود می یابد، از آمادگی جسمانی بهتری نیز برخوردار شده، زایمانی خوشایند، آسان و طبیعی خواهند داشت و با خاطره ای خوش، تولد نوزاد خود را جشن می گیرند.

 

مزایای آکواژیمناستیک در بارداری
1- آکوا ژیمناستیک از آرتروز کمر و گردن، دیسک کمر و گردن، اضافه وزن غیرضروری، واریس پا و گرفتگی‌های عضلانی پیشگیری می‌کند.


2- اختلالات گوارشی به ویژه یبوست‌های دوران بارداری و عوارض ناشی از آن مثل شقاق، افسردگی دوران بارداری و پس از زایمان، و نیز دردهای کاذب ناشی از اضطراب با آکواژیمناستیک برطرف می‌شود.


3- تقویت ماهیچه‌های نگهدارنده ستون فقرات به ویژه ماهیچه‌های لگنی و آماده شدن لگن برای یک زایمان حتی‌الامکان طبیعی، آب شدن تدریجی چربی های اضافی بدن و به دست آوردن روحیه‌ای مناسب و با نشاط از جمله فواید نرمش در آب گرم استخر است.

 

4- این شیوه امکان پیشگیری و درمان تهوع صبحگاهی (ویار)، بدون استفاده از دارو و با روشی بسیار ساده ولی موثر را فراهم می‌کند.
5- آکوا ژیمناستیک از ایجاد ترک های پوستی به نام استریا که در اثر افزایش وزن و بزرگ شدن شکم، سینه و ران ها رخ می‌دهد، جلوگیری می‌کند.


منابع:
arem-hospital.ir
pezeshk.us

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------