ورزش، درد عضلات را کاهش می دهد



درد عضلات، یکی از دردهای بسیار رایج است که هر کسی ممکن است آن را تجربه ‌کند

 

درد عضلات، یکی از دردهای بسیار رایج است که هر کسی ممکن است آن را تجربه ‌کند، این دردها می‌تواند در هر نقطه ای از بدن احساس شود نکته اینجاست که به گفته متخصصان، برای درمان این دردها ورزش حرف اول می زند.

 

درد عضلات ممکن است خفیف یا بسیار شدید و غیر قابل تحمل باشد. معمولا در عرض چند روز خوب می شود ولی گاهی ممکن است ماه ها به طول انجامد و در هر جایی از بدن از گردن تا کمر، ران، ساق، بازو و یا حتی دست دیده شود.

 

درد عضلات در حین کار یا ورزش نادرست و به دنبال ضربه به عضله و یا کشیدگی آن به وجود می آید. این درد ممکن است در حین فعالیتی که آن را بوجود آورده شروع شود و بعد از مدتی پدید آید.

 

درد عضلانی که با تاخیر شروع می شود، همان است که روز بعد از یک فعالیت سنگین بدنی شما را با درد شدیدی از خواب بیدار می کند، شروع این درد 24 تا 48 ساعت بعد از انجام فعالیت بدنی است.

 

* فشار بیش از حد به عضلات

نوروزی، عضو هیات مدیره انجمن ارتوپدی ایران در این زمینه به خبرنگار مامی گوید: وقتی فرد فعالیت بدنی را انجام می دهد، فشاری که بیش از حد به عضلات وارد می کند، فیبرهای عضلانی آن کشیده شده و پارگی های میکروسکوپی در آن ایجاد می شود.

وی می افزاید: این آسیب ها موجب می شوند تا یکی دو روز بعد از فعالیت به علت التهاب و آزاد شدن مواد شیمیایی مولد درد در محل، فرد دچار درد عضلانی شود.

 

* بیش از 40 درصد مردم درد عضلات دارند

نوروزی، ضعف ماهیچه ها را علت اصلی دردهای عضلانی می داند و ادامه می دهد: ضعف شدید ماهیچه ها به انجام هر فعالیتی، ناشی از ورزش نکردن است، در حال حاضر بیش از 40 درصد مردم دچار درد عضلات هستند و راه درمان آن که بسیار ساده بوده را نمی دانند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه امکانات ورزشی مناسب برای طبقات مختلف اجتماعی فراهم نیست، اظهار می دارد: همه افراد جامعه باید ورزش مداوم انجام دهند، لازم است از دستگاه هیدورلیک برای انجام حرکات کششی، نرمشی و غیره استفاده کنند.

 

* استفاده از باشگاه های استاندارد

وی ادامه می دهد: با توجه به اینکه استفاده از باشگاه های ورزشی استاندارد در کشور هزینه بالایی می خواهد، بسیاری از مردم توان مالی برای بهره مندی از این امکانات را ندارند و به مروز زمان دچار دردهای مزمن عضلانی می شوند.

 

نوروزی با اشاره به اینکه 90 درصد مردم بیمار نیستند و فقط دچار گرفتگی عضلات می شوند، تصریح می کند: پیاده روی تاثیری در کاهش دردهای عضلانی ندارد، افراد باید حرکات کششی و فعالیت بدنی درست انجام دهند.

 

این عضو هیات مدیره انجمن ارتوپدی ایران با بیان اینکه بیشترین عمل های جراحی بر روی مفصل ران است، می گوید: جوانان بیش از سایر افراد این عمل جراحی را انجام می دهند.

نوروزی ادامه می دهد: بخش های دولتی باید امکانات ورزشی درست و استاندارد را برای همه طبقات اجتماعی فراهم کنند و رسانه ها نیز مردم را تشویق به ورزش کنند.

  

منبع: سلامت نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

    سایر مطالب ورزشی

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------