بهترین ورزش ها برای خانم های باردار



بهترین ورزش ها برای خانم های باردار
ورزش کردن در دوران بارداری مزایای بسیاری دارد که می توان به کاهش درد دوران بارداری، بهبود کیفیت خواب و تثبیت وضعیت خلق و خوی اشاره کرد. در واقع ورزش  دوران بارداری نه فقط برای مادر بلکه برای کودک نیز فواید بسیاری را به همراه دارد و به درمان و یا پیشگیری دیابت بارداری نیز کمک می کند و با تقویت عضلات و استقامت مادر به زایمان هر چه راحت تر کمک می کند.
اکثر متخصصان زنان و زایمان به خانم های باردار حداقل 30 دقیقه ورزش در روز را توصیه می کنند. در واقع همزمان با بزرگ تر شدن رحم، مرکز ثقل بدن دچار تغییراتی می شود که این تغییرات باعث از دست دادن تعادل در خانم های باردار می شود، ورزش به فرد کمک می کند تا راحت تر خود را با تغییرات شکل بدن، سازگار کند و به مدیریت افزایش وزن و آماده سازی ماهیچه ها نیز کمک می کند.

 

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که پیش از شروع هر برنامه تمرینی، حتما با پزشک خود مشورت کنید، ممکن است که به دلیل وجود برخی مشکلات خاص پزشکی اجازه ورزش در دوران بارداری به شما داده نشود. در ادامه مطلب به معرفی چند ورزش بی خطر و مفید برای مادران در طول دوره بارداری می پردازیم:
بهترین ورزش برای مادران باردار، تمرینات قلب و عروقی است
ورزش پیاده روی در دوران بارداری

 ورزش,بارداری,ورزشهای مفید در بارداری

ورزش دوران بارداری- پیاده روی یکی از بهترین ورزشهای قلبی و عروقی می باشد

 یکی از بهترین ورزش های قلبی و عروقی که به خانم های باردار توصیه می شود، پیاده روی است. در حقیقت این ورزش به تجهیزات و محیط خاصی احتیاج ندارد و شما تنها به کفش راحت مخصوص پیاده روی و مکانی برای قدم زدن احتیاج دارید. این ورزش در تمام دوره 9 ماه بارداری توصیه می شود.


شنا ورزش دوران بارداری

 ورزش,بارداری,ورزشهای مفید در بارداری

ورزش دوران بارداری-شنا

 
اگر پیش از بارداری شنا می کردید، با احتیاط بیشتر می توانید در دوران بارداری نیز به آن ادامه دهید اما اگر در بارداری برای اولین بار تصمیم به شنا کردن گرفته اید، از سه ماهه دوم و آرام آرام این کار را شروع کنید. شنا کردن موجب بهبود جریان خون، کشیدگی طبیعی و توان ماهیچه ها را افزایش می دهد و استقامت عضلات را نیز به ارمغان می آورد.
اما دلیل اصلی پیشنهاد شنا به عنوان ورزش دوران بارداری علاوه بر مزایای قلبی و عروقی این است که شما در هنگام شنا احساس بی وزنی می کنید و از طرف دیگر احتمال صدمه و جراحت نیز در این ورزش وجود ندارد.


ایروبیک سبک

 ورزش,بارداری,ورزشهای مفید در بارداری

ورزش دوران بارداری-ایروبیک، قلب و ریه های شما را تقویت می کند

 
تمرین های ایروبیک، قلب و ریه های شما را تقویت می کند و کشیدگی طبیعی مناسبی را برای عضلات به ارمغان می آورد. شما می توانید در دوران بارداری به تمرین هایی که فشار شدید نداشته باشند یعنی لگد یا پرش نداشته باشد و همواره یکی از پاها بر روی زمین قرار داشته باشد تا از شدت فشار بر روی مفاصل کاسته شود و با نزدیک شدن به پایاین دوران حاملگی به تدریج از میزان تمرین خود کم کنید.


یوگا

 ورزش,بارداری,ورزشهای مفید در بارداری

ورزش زمان حاملگی-یوگا به بهتر شدن خواب هم کمک می کند

 یوگا می تواند به حفظ عضلات و انعطاف پذیری بدن شما بدون اینکه هیچ تاثیر منفی بر مفاصل باقی بگذارد، کمک کند. به علاوه حرکات مخصوص شکم آن به شما کمک می کنند بعد از زایمان تناسب اندام خود را مجددا به دست آورید. یوگا به بهتر شدن خواب هم کمک می کند.


انجام حرکات کششی

 ورزش,بارداری,ورزشهای مفید در بارداری

ورزش زمان حاملگی-به تمرینات قلبی عروقی خود حرکات کششی را نیز بیفزایید

 

حرکات کششی برای نرم کردن و شل کردن بدن در دوران بارداری بسیار مفید است و از وارد شدن فشار به ماهیچه ها جلوگیری می کند. به تمرینات قلبی عروقی خود حرکات کششی را نیز بیفزایید تا ورزش شما تکمیل شود اما مواظب باشید، زیاده روی نکنید.


بدن سازی

 ورزش,بارداری,ورزشهای مفید در بارداری

ورزش دوران بارداری- بدن سازی

 
اگر در حال حاضر بدن سازی بخشی از تمرینات روزمره شما است، دلیلی برا توقف آن در دوران بارداری وجود ندارد. اما باید توجه داشته باشید که میزان وزنه هایی که بلند می کنید را کاهش دهید و احتیاط های لازم را انجام دهید. بدن سازی یکی از روش های عالی برای سفت کردن و کشش عضلات است.

منبع:danakhabar.com

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------