برای کاهش استرس روزانه ۳۰ دقیقه ورزش کنید



ورزش بیشتر از دارو درمانی، در کاهش سطح استرس و اضطراب موثر است

 

عضو انجمن پزشکان ورزشی می گوید: تحقیقات نشان می دهد ورزش بیشتر از دارو درمانی، در کاهش سطح استرس و اضطراب موثر است.

 

سعادت مهر افزود: ورزش به دو صورت فیزیولوژیکی و روانی سبب کاهش استرس در بدن می‌شود. از لحاظ فیزیولوژیکی با تاثیری که ورزش بر روی انتقال دهنده های عصبی می‌گذارد به ساختار مغز کمک می‌کند و در سطح روانی با ایجاد احساس مثبت حال افراد را بهبود می بخشد. به طوری که تحقیقات نشان می دهد ورزش بیشتر از دارو درمانی در کاهش سطح استرس و اضطراب موثر است.

 

وی خاطرنشان کرد: استرس سبب تضعیف سیستم دفاعی بدن، افزایش احتمال حملات قلبی، افزایش کلسترول و قند خون و همچنین چاقی و بیماری های پوستی می‌شود. بنابراین بهتر است جهت کاهش استرس و فشارهای روانی روزانه ۳۰ دقیقه به انجام تمرینات ورزشی پرداخته شود.

 

عضو انجمن پزشکان ورزشی افزود: ورزش روزانه باید طوری باشد که فرد از انجام دادن آن لذت ببرد. زیرا انجام فعالیت ورزشی به صورت اجباری سبب کاهش خلق مثبت و بی حوصلگی شده و ممکن است خود منبع جدیدی از استرس را به وجود آورد.

 

سعادت مهر اظهار کرد: انجام فعالیت‌های ورزشی سبب بهبود خلق و خو، احساس سر مستی، سرخوشی و اعتماد بنفس و عزت نفس را در بعد فردی و اجتماعی افزایش ‌می‌دهد.

 

وی انجام ورزش‌هایی همچون پیاده روی، یوگا، تمرینات آرام سازی ذهن و بدن، شنا و حرکات کششی را در رفع استرس بسیار موثر عنوان کرد.

 

عضو انجمن پزشکان ورزشی در پایان گفت: در کنار ورزش منظم پیروی از یک رژیم غذایی سالم همچون انواع مغزی‌ها، اسفناج و استفاده از دمنوش های گیاهی در رفع استرس تاثیرگذار است.

 

منبع: isna.ir 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------