7 تمرین و حرکت ورزشی برای رفع گرسنگی



ورزش و رفع گرسنگی, برای رفع گرسنگی بعد از ورزش, ورزش‌های ضد گرسنگی

ورزش هایی برای رفع گرسنگی کاذب وجود دارد

 

ورزش هایی که گرسنگی را از بین می برند 

ورزش، معمولا به عنوان یک عامل افزاینده گرسنگی شناخته می شود. شاید برای شما نیز این سؤال پیش آمده باشد که آیا می توان با ورزش کردن، گرسنگی را کمتر و یا حتی رفع کرد؟ این پرسش، شاید برای بعضی ها جوابی نداشته باشد، اما ورزش هایی وجود دارند که می توانند احساس گرسنگی را تا حدی رفع کنند. برای آشنایی با این ورزش ها، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

احساس گرسنگی در حین ورزش

 

حرکات کشش برای رفع گرسنگی, برای رفع گرسنگی بعد از ورزش, تمرینات ورزش برای رفع گرسنگی

ورزش در حالت گرسنگی روند کاهش وزن را تسریع می کند

 

ورزش های سنگین مانند فوتبال، بسکتبال، بدنسازی حرفه ای و... می توانند انرژی بسیار زیادی مصرف کنند، به طوری که فرد دچار کمبود انرژی شده و احساس گرسنگی می کند. اگر رژیم غذایی این افراد مناسب باشد، می تواند نیاز های تغذیه ای آنها را برطرف کرده و انرژی مورد نیاز را برای آنها تأمین کند.

 

در صورتی که رژیم غذایی فرد ورزشکار، مناسب نباشد و نتواند انرژی مورد نیاز او را تأمین کند، در ورزش های سنگین، فرد دچار گرسنگی می شود.

به طور کلی، ورزش در حالت گرسنگی می تواند روند کاهش وزن را نیز سریع تر کند، اما ممکن است که مشکلاتی نیز به وجود بیایند. اگر احساس گرسنگی داشتید، چگونه می توانید به ورزش کردن خود ادامه دهید؟ بر خلاف ماهیت اصلی ورزش، حرکات ورزشی و کششی خاصی وجود دارند که می توانند احساس گرسنگی را از بین ببرند. در ادامه این حرکات و نحوه انجام آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

انواع تمرینات ورزش برای رفع گرسنگی

 

ورزش رفع گرسنگی, ورزش و رفع گرسنگی, برای رفع گرسنگی بعد از ورزش

طناب زنی یکی از ورزش ها برای رفع گرسنگی است

 

شاید برای بعضی ها تعجب آور باشد که چگونه ممکن است ورزش کردن، باعث رفع گرسنگی شود. اولین چیزی که باید به آن اشاره کرد، این است که تنها عامل از بین برنده گرسنگی، تغذیه و مصرف مواد غذایی است. زمانی که از ورزش هایی برای رفع گرسنگی سخن می گوییم، منظور این است که با انجام این دسته از حرکات ورزشی، احساس گرسنگی کمتر می شود، یعنی فرد کمتر احساس گرسنگی می کند و میل زیادی به مصرف مواد غذایی ندارد.

 

یک نکته قابل توجه، این است که حس گرسنگی، ممکن است کاذب باشد. در این صورت، اهمیت این ورزش ها، چندین برابر بیشتر می شود. گرسنگی های کاذب، آن دسته از گرسنگی ها هستند که با وجود مواد مغذی کافی، باز هم در فرد ایجاد می شوند.

 

این تمرینات ورزشی، می توانند برای افرادی که می خواهند لاغر تر شوند، مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه، به معرفی بعضی از این حرکات که باعث رفع حس گرسنگی می شوند، خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید قبل از اینکه این حرکات را انجام دهید، در صورت وجود هر گونه مشکل بدنی، با پزشک خود مشورت کنید.

حرکات ورزشی که برای رفع گرسنگی انجام می شوند، شامل موارد زیر هستند.

 

پلانک ورزشی برای رفع گرسنگی 

 

ورزش هایی که گرسنگی را از بین می برند, حرکات کشش برای رفع گرسنگی, برای رفع گرسنگی بعد از ورزش

پلانک از ورزش های محبوب برای رفع گرسنگی و آب کردن چربی شکم است

 

این حرکت ورزشی، یکی از محبوب ترین حرکات ورزشی است که برای آب کردن چربی های ناحیه شکم و تقویت عضلات شکمی انجام می شود. این حرکت ورزشی، می تواند تا حدی، از احساس گرسنگی بکاهد. توجه داشته باشید که این حرکت ورزشی، برای افرادی که وزن آنها بسیار بالا است، ممکن است خطرناک باشد.

 

برای انجام حرکت پلانک، ابتدا از سمت جلو بر روی زمین بخوابید. سپس تلاش کنید به کمک نوک پنجه پاها و آرنج دستان خود، بدن خود را از روی زمین بلند کنید.

در هنگام انجام دادن این حرکت، باید کمر و پاهای خود را صاف نگه دارید. این حرکت را بین 10 تا 30 ثانیه انجام دهید.

 

طناب زدن ورزشی برای رفع گرسنگی 

طناب زدن، یکی از ورزش هایی است که گفته می شود می تواند گرسنگی کاذب را رفع کند و برای کاهش وزن نیز بسیار مفید است. برای طناب زدن، شما به یک طناب مناسب نیاز دارید. توجه کنید که اندازه طناب باید متناسب با اندازه قد شما باشد. 

برای اینکه بتوانید انرژی بیشتری در هنگام طناب زدن مصرف کنید، سریع تر طناب بزنید و بلند تر بپرید.

 

حرکت کششی مار کبرا ورزشی برای رفع گرسنگی 

 

تمرینات ورزش برای رفع گرسنگی, ورزش برای رفع گرسنگی, احساس گرسنگی در حین ورزش

حرکت کششی مار کبرا یک ورزش برای رفع گرسنگی است

 

این حرکت، یکی از حرکاتی است که پس از انجام تمرینات ورزشی سنگین انجام می شود و باعث ایجاد کشش در ناحیه شکم می شود. تحقیقات نشان داده اند که انجام این حرکت کششی، می تواند احساس گرسنگی در ورزشکاران را کمتر کند. 

 

برای انجام دادن حرکت کششی مار کبرا، ابتدا از سمت شکم بر روی زمین بخوابید. سپس دستان خود را در زیر شکم خود قرار دهید و با کمک آنها، سر خود را تا جایی که می توانید به سمت بالا و عقب متمایل کنید. علت نامگذاری این حرکت، حالت بدن است که در هنگام کشش، باید شبیه به مار کبرا باشد.

این حرکت کششی را بین 15 تا 30 ثانیه انجام دهید.

 

وزنه برداری ورزشی برای رفع گرسنگی 

بر اساس تحقیقاتی که توسط متخصصان تغذیه و ورزشی انجام شده است، ورزش هایی که فشار بالایی بر بخش های حرکتی بدن وارد می کنند، می توانند احساس گرسنگی ورزشکار را کاهش دهند. بخش های حرکتی بدن، شامل ماهیچه ها و استخوان ها است.

وزنه برداری، یکی از ورزش هایی است که فشار بالایی بر روی ماهیچه ها و به ویژه استخوان ها وارد می کند. 

 

اگر برای نخستین بار وزنه برداری می کنید، به هیچ وجه وزنه های بسیار سنگین را امتحان نکنید. شما باید بر اساس محدودیت های بدنی خود، وزنه مناسب خودتان را انتخاب کنید و با آن تمرین کنید. پس از اینکه مدتی این ورزش را ادامه دادید، در صورتی که احساس کردید می توانید وزنه های سنگین تر را امتحان کنید، مجاز خواهید بود که مقدار وزنه خود را افزایش دهید.

 

حرکت چمباتمه ورزشی برای رفع گرسنگی 

این حرکت، یک حرکت برای بهبود تنفس و شرایط تمرکز است. تجربه نشان می دهد که حرکت چمباتمه می تواند برای رفع گرسنگی بسیار مفید باشد. 

برای انجام دادن این حرکت، ابتدا پاهای خود را به اندازه عرض شانه خود باز کنید. سپس در همین حالت، پایین بیایید و تا جایی که می توانید، باسن خود را به سطح نزدیک کنید. زانو ها را تا جایی که می توانید، باز نگه دارید. هنگامی که در حالت درست قرار گرفتید، نفس های عمیق بکشید. 

 

توجه داشته باشید که در هنگام انجام این حرکت، کمر شما باید کاملا صاف باشد. این حرکت را می توانید در طول 5 دقیقه انجام دهید. این تمرین های تنفسی، باعث افزایش تمرکز می شوند، و می توانند احساس گرسنگی را در فرد ورزشکار کاهش دهند.

 

ژست شخم زدن ورزشی برای رفع گرسنگی 

این حرکت، به عنوان یک حرکت کششی استفاده می شود و می تواند برای آرامش و کاهش احساس گرسنگی نیز انجام شود. 

برای انجام دادن این حرکت، ابتدا از پشت بر روی زمین دراز بکشید. پس از اینکه بدن شما آرام شد و فشار خون کاهش پیدا کرد، پاهای خود را در حالی که آنها را به هم چسبانده اید، ابتدا به سمت بالا و سپس به سمت عقب ببرید، به طوری که عضله چهار سر در بخش جلویی ران پا، در روبروی صورت شما قرار بگیرد.

 

انجام دادن این حرکت، به کشش نسبتا بالایی نیاز ندارد، اما در صورتی که نمی توانید این حرکت را به صورت کامل انجام دهید، می توانید تا جایی که امکان دارد پاهای خود را به سمت عقب ببرید. در صورتی که می خواهید کامل این حرکت را انجام دهید، باید نوک انگشتان خود را به زمین بچسبانید. چند ثانیه، این حالت را حفظ کنید و تلاش کنید تعادلتان به هم نخورد.

 

ژست سگ سر به زیر ورزشی برای رفع گرسنگی 

تحقیقات در مورد حرکت سگ سر به زیر، نشان می دهند که این ژست می تواند باعث کاهش احساس گرسنگی در فرد ورزشکار شود. این حرکت، یکی از حرکات رایج در ورزش یوگا است. برای انجام دادن این حرکت، دستان خود را بر روی زمین بگذارید، سپس پاها و کمر خود را صاف نگه دارید، به طوری که پاها و بالاتنه شما، با یکدیگر زاویه 90 درجه بسازند.

هنگامی که این حرکت را انجام می دهید، بدن شما از بغل، مثل عدد هشت فارسی دیده خواهد شد. این حرکت را تا 2 دقیقه و یا بیشتر انجام دهید.

 

حرکت درخت ورزشی برای رفع گرسنگی 

یکی از حرکاتی که در ورزش یوگا، کاربرد بسیار زیادی دارد و همچنین می تواند باعث کاهش احساس گرسنگی در فرد شود.

برای انجام دادن این حرکت یوگا، صاف بایستید. سپس یکی از پاهای خود را از روی زمین بلند کنید و با خم کردن زانوی خود، کف پایی را که بلند کرده اید بر روی زانوی پای دیگر قرار دهید. البته برای کشش بیشتر، می توانید کف پا را بر روی ران پای دیگر قرار دهید. سپس کف دو دست خود را بر روی یکدیگر بگذارید و در مقابل سینه خود قرار دهید.

پس از گذشت چند ثانیه، به حالت اول برگردید، و سپس پای دیگر خود را بالا بیاورید و همان مراحل قبل را تکرار کنید. این حرکت، می تواند به بهبود وضعیت تعادل بدن نیز کمک کند.

 

جمع بندی مطالب و سخن پایانی

ورزش کردن، یکی از کار های بسیار مفید و در مواردی ضروری برای بدن است. در برخی اوقات، گرسنگی حقیقی و یا گرسنگی کاذب در هنگام ورزش کردن، به سراغ ورزشکار می آیند و شاید از ورزش کردن او جلوگیری کنند. با انجام ورزش هایی که پیش تر به آنها اشاره شد، می توانید احساس گرسنگی را کاهش داده و یا حتی رفع کنید. گرسنگی کاذب، یکی از مشکلاتی است که افراد با اضافه وزن و کسانی که می خواهند وزن کم کنند، با آن مواجه می شوند. با انجام دادن ورزش های مناسب، می توانید احساس گرسنگی کاذب را از بین ببرید.

 

گرداوری: بخش ورزش بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------