آشنایی با وسایل مورد نیاز اسکی



وسایل اسکی روی برف,وسایل اسکی,لوازم اسکی

وسایل اسکی روی برف

 

وسایل مورد نیاز برای اسکی

وقتی برای اولین ورزش اسکی خود آماده می شوید، چیزهای زیادی در سرتان می گذرد. شما برای تجربه جدید بسیار هیجان زده هستید، اما همچنین عصبی هستید و مطمئن نیستید که دقیقاً چه انتظاری دارید. یکی از راه های کلیدی برای مهار این تنش، برنامه ریزی صحیح است. یک لیست ضروری از وسایل اسکی، استرس را کاهش می دهد. برای آشنا شدن با این وسایل همراه بیتوته باشید.

وسایل اسکی

اگر برخی از اقلام ضروری (اسکی، چوب، کلاه ایمنی و غیره) که در زیر ذکر شده است را ندارید، می توانید آنها را اجاره کنید. از طرف دیگر، بیشتر اقلام لباس را باید خودتان خریداری کنید. همچنین، این لیست به ترتیب خاصی رتبه بندی نمی شود، زیرا همه این موارد به روش های خاص خود ضروری هستند.

 

وسایل اسکی روی برف,وسایل اسکی,تجهیزات اسکی

تجهیزات اسکی

 

1. اسکی، میله، و پابند

اگر اسکی ندارید، باید آنها را از استراحتگاه اجاره کنید. کارمندان در آنجا شما را در تصمیم‌گیری‌ها راهنمایی می‌کنند و مطمئن می‌شوند که چوب‌های اسکی و چوب‌های شما برای مبتدیان مناسب هستند. آنها همچنین کمک می کنند تا پایه های اسکی را بر اساس اندازه و توانایی شما تنظیم کنید.

 

وسایل اسکی روی برف,وسایل اسکی,اسکی روی برف

اسکی میله و پابند

 

2. چکمه های اسکی

چکمه ها به گونه ای طراحی شده اند که با پای شما مطابقت داشته باشند، بنابراین اغلب اوقات چکمه های اجاره ای بسیار اذیت کننده هستند. در صورت امکان، پیشنهاد می کنیم چکمه برای خود  بخرید، حتی اگر اولین بار باشد. شما بسیار راحت تر خواهید بود و از این تجربه بسیار بیشتر لذت خواهید برد. چکمه های شما باید راحت باشند، اما نه خیلی تنگ.

 

وسایل اسکی روی برف,وسایل اسکی,وسايل اسکي

چکمه های اسکی

 

3. کلاه اسکی

ابتدا، ایمنی در درجه اول اهمیت قرار دارد و هرگز نباید با صدمات سر درگیر شوید. مجموعه ای از کلاه ایمنی برای خرید در دسترس است، بنابراین باید بتوانید یکی از آنها را پیدا کنید که مناسب و کارآمد باشد.

 

وسایل اسکی روی برف,وسایل اسکی,اسکی روی برف

کلاه اسکی

 

4. ژاکت اسکی و شلوار اسکی

خرید لباس اسکی و پوشیدن لباس های گرم، عایق، و مقاوم در برابر باد/آب نیز مهم است. زمانی که در کوه هستید، آب و هوا می تواند نوسان داشته باشد و در یک لحظه سرد و مرطوب شود. لباس های مقاوم در برابر آب و هوا بدون توجه به شرایط، بدن شما را ایمن و خشک می کند. سرد بودن سریعترین راه برای خراب کردن روز شماست، بنابراین لباس اسکی ضروری است.

 

وسایل اسکی روی برف,وسایل اسکی,چوب اسکي

ژاکت و شلوار اسکی

 

5. لباس های پایه و میانی اسکی

لباس پایه همان چیزی است که زیر ژاکت و شلوار می پوشید و اغلب به همان اندازه مهم هستند، به خصوص در آب و هوای سردتر. هنگام استفاده از لباس های پایه از محصولات پنبه ای خودداری کنید، زیرا نه ضد آب هستند و نه قابل تنفس. مواد مصنوعی یا پشم بهترین عملکرد را دارد.

 

اگر خیلی سرد است، اضافه کردن یک لایه میانی روی پایه پیشنهاد می شود. یک لباس پشمی گوسفند، ژاکت و سایر لباس های مشابه شما را در کوه گرم نگه می دارد.

 

وسایل اسکی روی برف,وسایل اسکی,وسایل مورد نیاز برای اسکی

لباس های میانی اسکی

 

6. دستکش اسکی

دستکش یا دستکش آب نیز از موارد بسیار مهم اسکی هستند. از آنجایی که دستان شما در طول روز با برف در تماس هستند، دستکش یا دستکش ضد آب یک ضرورت است. دستکش ها نیز باید به گونه ای باشد که بتوانید به راحتی میله های اسکی را نگه دارید.

 

وسایل اسکی روی برف,وسایل اسکی,تجهیزات اسکی

دستکش اسکی

 

7. جوراب اسکی

در کنار دستانتان، خشک نگه داشتن پاها نیز برای لذت بردن از روزتان ضروری است. شما باید حداقل دو جفت جوراب اسکی به همراه داشته باشید، زیرا هرگز نمی دانید که آیا به جفت دوم نیاز دارید یا خیر. جوراب شما همچنین باید از پشم یا مواد مصنوعی ساخته شود تا پاهای شما خشک بماند.

 

وسایل اسکی روی برف,وسایل اسکی,اسکی روی برف

جوراب اسکی

 

8. عینک اسکی

عینک به افزایش دید شما در هنگام تابش نور و بارش کمک می کند. عینک ها اغلب بسته به کلاه ایمنی متفاوت هستند. در صورتی که قصد خرید عینک اسکی دارید پیشنهاد می کنم مقاله راهنمای خرید عینک اسکی را مطالعه نمائید.

 

وسایل اسکی روی برف,وسایل اسکی,وسايل اسکي

عینک اسکی

 

9. کوله پشتی اسکی

برای اطمینان از آمادگی شما برای هر چیزی، همراه داشتن یک کوله پشتی پر از مجموعه ای از وسایل عاقلانه است. به عنوان مثال، می توانید ضد آفتاب، محافظ لب، روسری، کلاه، کیت های پزشکی و سایر وسایل کوچک را بسته بندی کنید.

 

وسایل اسکی روی برف,وسایل اسکی,اسکی روی برف

کوله پشتی اسکی

 

10. ماسک های صورت اسکی

این ماسک زیبایی نیست، اما ماسک صورت نئوپرن گرم است و عینک‌های شما را مه‌آلود نمی‌کند یا احساس کلاستروفوبیک در شما ایجاد نمی‌کند.

 

وسایل اسکی روی برف,وسایل اسکی,وسایل مورد نیاز برای اسکی

ماسک صورت اسکی

 

11. کیسه اسکی

یک وسیله ضروری برای خانواده‌هایی که سفر می‌کنند، کیسه‌های اسکی برای نگهداری اسکی در اتاق‌های خوابگاه هستند. یک کیف سبک که یک جفت چوب اسکی را در خود جای می دهد.

 

وسایل اسکی روی برف,وسایل اسکی,تجهیزات اسکی

کیسه اسکی

 

وقتی مطمئن شدید که همه چیز در این را لیست دارید، آماده هستید تا به ورزش اسکی بروید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------