ورزش ژیمناستیک



ورزش ژیمناستیک

تمرینات خاص و اولیه ژیمناستیک در یونان قدیم بوجود آ مده و این تمرینات. بخشی از آموزشهای نظامی و حرکات بدنی افراد آن زمان به حساب می‌‌آمد این حرکات بدنی و تمرینات بدنی به عنوان برنامه مکمل با برنامه‌های آموزشی کودکان قرار گرفته بود. این عقیده وجود داشت. که این تمرینات باعث ایجاد اتحاد و یکپارچگی بین فکر و بدن می‌‌شود تاریخچه ژیمناستیک را می‌‌توان در یونان قدیم بازیابی کرد. ژیمناستیک از کلمه gghnazein به معنی انجام تمرینات بدون لباس گرفته شه است. ژیمناستیک در شکل امروزی اولین بار در سوئد دیده شد. تاریخچه ژیمناستیک نشان می‌‌دهد لوازم مسابقات ژیمناستیک توسط آلمان و چکسلواکی در دهه 1880 ایجاد شدند. آقای تحصیلکرده آلمانی به نام fridrich Lvdwig jahn به عنوان پدر ژیمناستیک معروف می‌‌باشد. او با استفاده از ابزار و لوازم التحریر برای ایجاد تقویت نظم شخصی و قدرت بدنی استفاده کرد. روش سوئدی در سمت دیگر که توسط آقای per Henric lin ابداع ششد بر روی هماهنگ سازی و موزون کرد با استفاده از توپ‌های کوچک حلقه و چوب بود. تنها مسئله زمان بود که مانع از همه گیر شدن ورزش ژیمناستیک در اروپا شد. تاریخچه ژیمناستیک را در بخشی رقابتی و مسابقات می‌‌توان در المپیک آتن در سال 1896 در آنتورب برگزار شد.


ژیمناستیک زنان

ژیمناستیک زنان همیشه مورد استقبال تماشاچیان قرار گرفته است در زیر چندین نمونه از رشته‌های ژیمناستیک زنان را بر ای شما شرح می‌‌دهیم. پرش: خم شدن، دویدن، کشش بدن به عنوان موقعیت‌ها مختلف بدن در این رشته معرفی شده است. امتیاز به نحو، اجرا و میزان پیچیدگی و سختی حرکت داده می‌‌شود. زن ژیمناست بر اساس میزان پرواز او از تخته پرش و نحوه فرود او و عدم برداشتن قدم اضافه بعد از فرود بر روی زمین امتیاز می‌‌گیرند. میله‌های غیر مساوی (بارفیکس) این رشته از ژیمناستیک زنان مورد استقبال بسیاری از تماشچیان می‌‌باشد. در این رشته حرکات وقدرت قسمت بالای بدن ژیمناست به نمایش گذاشته می‌‌شود. میزان زمان بندی و شدت نزدیک شدن در این رشته مهم است. نحوه امتیاز دهی بر میزان ادامه دادن حرکت بدون توقف و وقفه می‌‌باشد. میله تعادل (بالانس) زن ژیمناست باید قدرت تعادل و استقامت خود رابر روی میله‌ای که تنها 4 اینچ پهنا دارد نمایش دهد. ((حرکات زمینی)) این حرکات یک حفای تصویری می‌‌باشد. ه شامل ترکیبی از حرکات رقص و آهنگ می‌‌باشد. از ویژگیهای حرکات زمینی می‌‌توان استفاده بهینه و مختلف از حداکثر فضای زمین و سطح پیچیدگی حرکات انجام شده بر روی زمین نام برد. شخصیت یک فرد ژیمناست در این حرکات نمایش داده می‌‌شود. که کنترل کلی بدن را به نمایش می‌‌گذارد . هیچ کس نمی‌تواند در مورد ژیمناستیک صحبت کند ولی برخی از زنان ژیمناست بزرگ مطرح که جهان را با حرکات ویژه و منظم خود تحت تأثیر قرار دادند را متذکر شود. در سن 13 سالگی خانم نادیا کمانچی به عنوان جاوانترین ژیمناست زن در بازی‌های قهرمانی اروپا شرکت کرد. با استفاده از حمایت‌ها و تعلیم خانم بلا کروکی، نادیا توانست در سن 9 سالگی در مسابقات نوجوان رومانی مقام بیاورد. او در سال 1976 در بازیهای المپیک مونترال همه را تحت تأثیر خود قرار داد بعد از انجام مسابقت مختلف، او از شرکت در مسابقات بودایست در سال 1989 خود داری کرد و برای یک زندگی آزاد به نیویورک رفت . اوگداکاربوت: او توانست قلب کلید تماشاچیان را نه تنها با حرکات زیبای خود بلکه با لبخند پیروزمندانه خود بدست آورد. او را می‌‌توان مسئول تبدیل کردن ژیمناستیک به عنوان ورزشی برای دختران جوان دانست. بدون او کاملاً انعطاف‌پذیر بوده و با انجام بالانس پشتی بر روی میله‌های ارتفاع و خم شدن به عقب بر روی میله تعدل همه را متحیر خود می‌‌ساخت. او از آهنگ به خوبی در حرکات زمینی خود استفاده می‌‌کرد و با آن هماهنگ بود. Mary lou Rotton : به عنوان پری کوچک در بازیهای ژیمناستیک 1984 شناخته شد. شکل و حالت ماهیه‌ای و ورزشی بدن او یک حالت نرم و انعطاف‌پذیر برای بدن یک زن ژیمناست را داشت. او برنده مدال طلا در سال 1984 بود او از مسابقات فعال بازنشسته شد. و درکارهای تبلیغاتی مشغول به کار شد. او کسی بود که برای اولین بار مدال طلا را برای آمریکا در مسابقات جهانی بدست آورد . Shannin miller او احتمالاً به عنوان یکی از آراسته‌ترین و شاخص‌ترین ژیمناست آمریکایی در مسابقات ژیمناستیک معرفی شود. او توجه همه را در المپیک 1992 بار سلون به خود جلب کرد . او یکی از اعضای تیم مخصوصی که در المپیک 1996 شرکت کردند بود . زنان برتر در ژیمناستیک 2003 خانمها Anna Pavoka، Darya Zgoba، Darya Kalomen skaya می‌‌باشند.

 

ژیمناستیک مردان

ژیمناستیک مردان نیاز به مهارت ویژه و دقت بسیار بالایی دارد . حرکات زمینی کل زمین و فضای موجود در این رشته برای انجام حرکات زمینی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. سالتوس‌های مختلف. حرکات چرخشی و پیچشی و فرودهای متعدد به عنوان موارد امتیاز آور در رشته می‌‌باشند. حلقه ثابت این حلقه‌ها باید به طور کامل ثابت و تحت کنترل باشند. شخص ژیمناست باید به طور کامل ثابت و موفقیت بدن خود را برای نمایش حرکات زیبا در این حلقه‌ها حفظ کند. پرش ارتفاع و کل مسافت طی شده و شتاب مرد ژیمناست به طور کلی موارد مورد امتیاز و مطرح در این رشته می‌‌باشد. شخص ورزشکار به محل پرش با حرکت مانوری آکروباتیک در هوا انجام می‌‌دهد و یک فرود ثابت و تعادلی باعث ایجاد جلوه در حرکت او می‌‌شود . میله پارالل تاب خوردن و پرواز از قسمت‌های مهم این رشته می‌‌باشد. مشکل‌ترین قسمت در انجام حرکات در این رشته ژیمناستیک زمانی است که فرد ژیمناستیک برای انجام حرکت و جابجایی در قسمت جلوو پشت سالتوس باید میله‌ها را رها کند . حرکات خرک این رشته یکی از دشوارترین بخش حرکات دسته و جا به جایی دشت‌ها به همراه حرکات پیچیده بدن بر روی خرک می‌‌باشد. این موقعیت به ژیمناستیک این امکان را می‌‌دهد که بطور فوق العاده‌ای از یک پرتاب به چرخش دیگر بدن خود را موج دهد .

میله‌های افقی این میله‌های افقی و یا میله ارتفاع به عنوان یک رشته مهم برای نمایش میزان جرات و مهارت شخص ژیمناست مرد به حساب می‌‌آید. شاخص‌ترین ژیمناست‌های مرد در مسابقات 2003 افراد ی از قبیل Alex bandorenici، sergi khorkhirdion، George greenicov می‌‌باشند.

 

ژیمناستیک موزون

این نوع ژیمناستیک ریشه خود را در بخش ژیمناستیک مدرن ایجاد کرده است و تحت تأثیر سیستم آزاد سوئدی قرار گرفته است. ژیمناستیک آشتیک نشان یک سری از احساسات و عواطف همراه با حرکات بدن می‌‌باشد. حرکات متناسب اولین بار توسط Emil dalkroz از سوئیس به عنوان تمرینات بدنی برای رقاص‌ها و نوازندگان برای بهبود دامنه حرکات بدنی آنها معرفی شد و همچنین باعث انعطاف عضلات و وضعیت ایستادن مناسب می‌‌شد. ژیمناستیک موزون نیز تحت تأثیر عناصر رقص از فنلاند قرار گرفت. ژیمناستیک موزون بر اساس عناصر مختلفی از قبیل اجرا، اصول، نرمی حرکات و انجام حرکات در خ ط و همچنین حالات چهره و حرکات بدن ارزشیابی می‌‌شود . آکروباتیست‌های قوی باعث کاهش امتیاز ژیمناست‌های شرکت کننده می‌‌شو ند. حرکات ژیمناستیک موزون برروی یک فرش 41 fee + 41 انجام می‌‌گیرد و با استفاده از خطوطی محدوده شخصی از ان جدا شده است Ernes Edin اهالی ستونی به وجود آوردند روشی برای امتیاز بندی ژیمناستیک موزون بود و به زودی این ورزش به عنوان یک ورزش رقابتی معرفی شد. زیمناستیک موزون در سال 1966 در آمریکا معرفی شد . ولی در آن زمان دارای محبوبیت مردمی بالایی نبود. در سال 1962 فدراسیون بین المللی ژیمناستیک این ورزش را به عنوان یک رشته ورزشی معرفی کرد. اولین دوره مسابقات جهانی ژیمناستیک موزون به بودایست با حضور 10 کشور مختلف جهان انجام شد. در سال 1984 در لوس آنجلس مسابقات فردی زیمناستیک موزون برای اولین بار در المپیک اجرا شد.

 

المپیک ژیمناستیک

ژیمناستیک المپیک همیشه به عنوان یک سنگ مهمی از هم‌زمانی قدرت و توانایی به همراهورزش ژیمناستیک روش و سبک که با ایجاد یک تأثیر فس گیر تماشاچیان می‌‌شود معرفی شده ایت. نادیا کمانچی با کسب 10 امتیاز در مسابقات المپیک مونترال همواره به عنوان یک شا خص در تاریخچه المپیک ژیمناستیک به حساب می‌‌آید. در ژیمناستیک المپیک 14 رشته حرفه‌ای وود دارد. و رشته‌های مجزا برای مردان و زنان وجود دارد دو ردیف از داوران وظیفه نظار ت و داوری این رشته‌ها را بر عهده دارند. هر داور می‌‌تواند به فرد شرکت کننده امتیازی تا سطح 10 را بدهد. داوران اجرایی هوا عملیات و حرکات فرد ورزشکار را بر اساس مسائل تکنیکی و شکل حرکت قضاوت می‌‌کنند. امتیازها بر اساس نظر داوران بر اساس پیچیدگی و دشواری حرکت در صورت وجود خطا در اجرا از کل امتیاز کسر خواهد شد. شش داور اجرایی بر روی حرکات فردی ژیمناست نظر می‌‌دهند و میانگین 4 امتیاز به عنوان امتیازنهایی محسوب می‌‌گردد. بیشترین و کمترین امتیاز حذف می‌‌شوند. برای جلوگیری از بروز حادثه، مددکاران ورزشی در مواقع نیاز در کنار تشک و ایستادهاند ولی اگر ورزشکاران از آنها کمک بگیرند این امر باعث کاهش امتیاز فر د ورزشکار می‌‌شود. اولین مسابقات وسیع و گسترده ژیمناستیک در سال 1896 در آتن یونان انجام شد . آلمان به عنوان تیم منتخب کلیه مدال‌ها را از آن خود کرد. پنج کشور در این مسابقات شرکت کردند. در سال 1924 در فرانسه برای اولین بار مردها در رشته‌های انفرادی در ژیمناستیک با یکدیگر مسابقه دارند. تیم زیمناستیک زنان برای اولین بار در المپیک 1981 کار خود را آغاز کرد . مسابقات قهرمانی جهانی ژیمناستیک اولین مسابقات بین المللی بعد از المپیک 1896 در شهر آنتورپ بلزیک برگزار شد. ژیمناستهایی از کشور بلژیک، فرانسه، لوکامبورگ و هلند در این مسابقات شرکت کردند. او.لین مسابقات تیمی مردان در المپیک 1904 در سن لویس برگزار شد. از آن زمان تا کنون رشته‌های مختلف در مسبقات جهانی ژیمناستیک اضافه شده است. مسابقات قهرمانی ژیمناستیک درسال 2003 در کالیفورنیا با شرکت 16 تا 24 تیم برگزار شد. در قسمت تیمی مردان چنین رتبه اول را بدست آورد و در قسمت زنان به مقام اول رسید.

 

ژیمناستیک آمریکایی

این یک هیئت حاکمه برای ژیمناستیک ملی در آمریکا می‌‌باشد. کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون بین المللی ژیمناستیک این امتیاز رابه آمریکا اعطا کرده‌اند این هیئت وظیفه کنترل و نظارت کلیه فعالیتهای مربوط به ژیمناستیک را در داخل آمریکا بر عهده دارد و ورزشکاران را برای مسابقات جهانی تربیت کرده و تمرین می‌‌دهد ژیمناستیک آمریکا دارای 13000 نفر متخصص و معلم می‌‌باشد. ورزشکاران تحت یک دوره انتخاباتی قرار می‌‌گیرند و بعد از آن ورزشکاران منتخب وارد المپیک می‌‌شوند. این ژیمناستیک‌ها از قستهای مختلف کشور برای شرکت در مسابقات جهانی المپیک برگزیده می‌‌شوند. تا ریخچه ورزش ژیمناستیک ژیمناستیک به عنوان یک ورزش فعال دارای سابقه‌ای در حدود 2000 سال می‌‌باشد ولی به عنوان یک ورزش رقابتی دارای عمری در حدود 100 سال می‌‌باشد. مسابقات فردی و کلی توسط باشگاهها و کلاب‌های گوناگون مانند solcols Turveveins برگزار شده است درحالی که این ورزش دارای رشد آهسته‌ای در محیط تولید کلوب در محیطTurvevens solcos دارای رشد سریع بود. در دهه هزار 830 ورزش ژیمناستیک به آمریکا معرفی شد و سیستم مدرسه ژیمناستیک توسط مهاجران از قبیل frang , lchaales, follel, chorles,beik تأسیس گردید. در سال هزار و هشصد و هشتاد و یک فدراسیون بین المللی ژیمناسیک تأسیس شد که .بعداً به نام آن به هیئت فدراسیو ن زیمناستیک اروپا تغییر یافت. این سازمان پیشدم در مسابقا ت بین المللی بود. اتحادیه ورزشکاران غیر حرفه‌ای در سال 1883 در آمریکا تأسیس گردید. این سازمان مسئولیت کنترل و مراقبت از ژیمناستیک کاران را در آمریکا بر عهده داشت. رقابت‌ها و مسابقات گوناگون توسط کلوپ‌ها و سازمان‌ها برگزار شدند و در دهه 1880 این مسابقات بسیار شدت گرفتند. اولین مسابقه بزرگ در المپیک آتن یونان در سال 1896 بود و در آنجا آلمان به عنوان برگزید. این مسابقات معرفی شوند و تقریباًهمه مدال‌ها را از آن خود کرد. 5 کشور در این مسابقات شرکت کردند. مسابقات مردان شامل میله افقی. میله پارال، خرک، حلقه، پرش از خرک. بود اولین مسابقه بین المللی بعد از مسابقات المپیک در سال 1953 در بلژیک برگزار شد که در آن ژیمناستیک کارانی از نقاط مختلفی از قبیل بلژیک، فرانسه، لوکامبورگ، هلند شرکت داشتند. این مسابقات در حال حاضر به عنوان اولین مسابقات جهانی شناخته می‌‌شوند. اولین مسابقه تیمی مردان در سال 1954 در سن لویس برگزار شد. در هنگام نهمین دوره مسابقات جهانی در سال 1930 در لوکامبورگ مسابقات زیمناستیک برگزار شد شامل مسابقات دو میدانی، پرش با نیزه، پرش طول، بال رفتن از طناب، تیراندازی و دو صد متر. بعد از آن مسابقات دو و میدانی از بخش مسابقات ژیمناستیک حذف شدند. در مسابقات جهانی 1954 ورزش دو ومحیدانی به طور کامل از ژیمنا ستیک جدا شد. در سال 1924 در فرانسه المپیک پایه‌های اصلی خود را که مشابه المپیک امروزی می‌‌باشد شکل داد. در این المپیک مردان ابتدا در مسابقه در رشته‌های مختلف زیمناستیک پرداختند. اولین تیم ژیمناستیک زنان در المپیک سال 1928 شامل مسابقات تیمی بود که توسط کشور هلند اجرا شد. اولین تیم ژیمناستیک زنان آمریکایی در المپیک 1936 در آلمان حضور یافت. در سال 1962 ژیمناستیک منظم توسط فدراسیون بین المللی ژیمناستیک به عنوان یک ورز ش شناخته شد. در سال 1963 در بودایست لهستان اولین مسابقات جهانی زیمناستیک موزون انجام گرفت. این مسابقات دارای 28 ورزشکار از 10 کشور مختلف دنیا بود در سال 1973 آمریکا به مسابقات جهانی ژیمناستیک موزون وارد شد. در حین انجام المپیک 1974 در لس آنجلس آمریکا مسابقات ژیمناستیک موزون فردی برای اولین بار اجرا شد. در جشن صد ساله المپیک امسال در آتلانتا، مسابقات گروهی موزون به عنوان ورزش دارای مدل برای اولین بار معرفی خواهند شد. در سال 1975 فدراسیون ژیمناستیمک آمریکا که در حال حاضر نام آن ژیمناستیک USA شناخته می‌‌شود افتتاح شد. به عنوان یک ورزش مستقل در آمد و همچنان نیز این فدراسیون کار خود را امروزه ادامه می‌‌دهد. تاریخچه زیمناستیک موزون ژیمناستیک یک ورزش است که حرکات بدن را بر اساس یک آهن هماهنگ و موزون می‌‌سازد در حقیقت ژیمناستیک را می‌‌توان به عنوان یک هنر در نظر گرفت مسابقات ژیمناستیک میزان توانایی، قدرت، هماهنگی، انعطاف بدنی افراد را ارز یابی می‌‌کند. در تاریخچه زیمناستیک ورزشکاران متعددی وجود دارند که دنیا را با حرکات و اجرای فوق العاده خود تحت تأثیر قرار داده‌اند . تاریخچه زیمناستیک تمرینات خاص و اولیه زیمناستیک در یونان قدیم بوجود آ مده و این تمرینات .بخشی از آموزشهای نظامی و حرکات بدنی افراد آن زمان به حساب می‌‌آمد این حرکات بدنی و تمرینات بدنی به عنوان برنامه مکمل با برنامه‌های آموزشی کودکان قرار گرفته بود. این عقیده وجود داشت. که این تمرینات باعث ایجاد اتحاد و یکپارچگی بین فکر و. بدن می‌‌شود تاریخچه زیمناستیک را می‌‌توان در یونان قدیم بازیابی کرد. زیمناستیک از کلمه gghnazein به معنی انام تمرینات بدون لباس گرفته شه است. ژیمناستیک در شکل امروزی اولین بار در سوئد دیده شد. تاریخچه زیمناستیک نشان می‌‌دهد لوازم مسابقات زیمناستیک توسط المان و چکسلواکی در دهه 1880 ایجاد شدند. اقای تحصیلکرده آلمانی به نام fridrich Lvdwig jahn به عنوان پدر زیمناستیک معروف می‌‌باشد. او با استفاده از ابزار و لوازم التحریر برای ایجاد تقویت نظم شخصی و قدرت بدنی استفاده کرد. روش سوئدی در سمت دیگر که توسط آقای per Henric lin ابداع ششد بر روی هماهنگ سازی و موزون کرد با استفاده از توپ‌های کوچک حلقه و چوب بود. تنها مسئله زمان بود که مانع از همه گیر شدن ورزش زیمناستیک در اروپا شد. تاریخچه زیمناستیک را در بخشی رقابتی و مسابقات می‌‌توان در المپیک آتن در سال 1896 در آنتورب برگزار شد. ژمناستیک زنان زیممناستیک زنان همیشه مورد استقبال تماشاچیان قرار گرفته است در زیر چندین نمونه از رشته‌های ژیمناستیک زنان را بر ای شما شرح می‌‌دهیم . پرش: خم شدن، دویدن، کشش بدن به عنوان موقعیت‌ها مختلف بدن در این رشته معرفی شده است. امتیاز به نحو، اجرا و میزان پیچیدگی و سختی حرکت داده می‌‌شود. زن ژیمناستیک بر اساس میزان پرواز او از تخته پرش و نحوه فرود او و عدم برداشتن قدم اضافه بعد از فرود بر روی زمین امتیاز می‌‌گیرند. میله‌های غیر مساوی (بارفیکس) این رشته از ژیمناستیک زنان مورد استقبال بسیاری از تماشچیان می‌‌باشد. در این رشته حرکات وقدرت قسمت بالای بدن ژیمناست به نمایش گذاشته می‌‌شود. میزان زمان بندی و شدت نزدیک شدن در این رشته مهم است. نحوه امتیاز دهی بر میزان ادامه دادن حرکت بدون توقف و وقفه می‌‌باشد. میله تعادل (بالانس) زن ژیمناست باید قدرت تعادل و استقامت خود رابر روی میله‌ای که تنها 4 اینچ پهنا دارد نمایش دهد. ((حرکات زمینی)) این حرکات یک حفای تصویری می‌‌باشد. ه شامل ترکیبی از حرکات رقص و آهنگ می‌‌باشد. از ویژگیهای حرکات زمینی می‌‌توان استفاده بهینه و مختلف از حداکثر فضای زمین و سطح پیچیدگی حرکات انجام شده بر روی زمین نام برد. شخصیت یک فرد ژیمناست در این حرکات نمایش داده می‌‌شود. که کنترل کلی بدن را به نمایش می‌‌گذارد . هیچ نمی‌تواند در مورد ژیمناستیک صحبت ند ولی برخی از زنان ژیمناست بزرگ مطرح که جهان را با حرکات ویژه و منظم خود تحت تأثیر قرار دادند را متذکر شود. در سن 13 سالگی خانم نادیا کمانچی به عنوان جاوانترین ژیمناست زن در بازی‌های قهرمانی اروپا شرکت کرد. با استفاده از حمایت‌ها و تعلیم خانم بلا کروکی، نادیا توانست در سن 9 سالگی در مسابقات نوجوان رومانی مقام بیاورد. او در سال 1976 در بازیهای المپیک مونترال همه را تحت تأثیر خود قرار داد بعد از انجام مسابقت مختلف، او از شرکت در مسابقات بودایست در سال 1989 خود داری کرد و برای یک زندگی آزاد به نیویورک رفت . اوگداکاربوت: او توانست قلب کلید تماشاچیان را نه تنها با حرکات زیبای خود بلکه با لبخند پیروزمندانه خود بدست آورد. او را می‌‌توان مسئول تبدیل کردن ژیمناستیک به عنوان ورزشی برای دختران جوان دانست. بدون او کاملاً انعطاف‌پذیر بوده و با انجام بالانس پشتی بر روی میله‌های ارتفاع و خم شدن به عقب بر روی میله تعدل همه را متحیر خود می‌‌ساخت. او از آهنگ به خوبی در حرکات زمینی خود استفاده می‌‌کرد و با آن هماهنگ بود. Mary lou Rotton : به عنوان پری کوچک در بازیهای ژیمناستیک 1984 شناخته شد. شکل و حالت ماهیه‌ای و ورزشی بدن او یک حالت نرم و انعطاف‌پذیر برای بدن یک زن ژیمناست را داشت. او برنده مدال طلا در سال 1984 بود او از مسابقات فعال بازنشسته شد. و درکارهای تبلیغاتی مشغول به کار شد. او کسی بود که برای اولین بار مدال طلا را برای آمریکا در مسابقات جهانی بدست آورد . Shannin miller او احتمالاً به عنوان یکی از آراسته‌ترین و شاخص‌ترین ژیمناست آمریکایی در مسابقات ژیمناستیک معرفی شود. او توجه همه را در المپیک 1992 بار سلون به خود جلب کرد . او یکی از اعضای تیم مخصوصی که در المپیک 1996 شرکت کردند بود . زنان برتر در ژیمناستیک 2003 خانمها Anna Pavoka، Darya Zgoba، Darya Kalomen skaya می‌‌باشند. ژیمناستیک مردان ژیمناستیک مردان نیاز به مهارت ویژه و دقت بسیار بالایی دارد . حرکات زمینی کل زمین و فضای موجود در این رشته برای انجام حرکات زمینی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. سالتوس‌های مختلف. حرکات چرخشی و پیچشی و فرودهای متعدد به عنوان موارد امتیاز آور در رشته می‌‌باشند. حلقه ثابت این حلقه‌ها باید به طور کامل ثابت و تحت کنترل باشند. شخص ژیمناست باید به طور کامل ثابت و موفقیت بدن خود را برای نمایش حرکات زیبا در این حلقه‌ها حفظ کند. پرش ارتفاع و کل مسافت طی شده و شتاب مرد ژیمناست به طور کلی موارد مورد امتیاز و مطرح در این رشته می‌‌باشد. شخص ورزشکار به محل پرش با حرکت مانوری آکروباتیک در هوا انجام می‌‌دهد و یک فرود ثابت و تعادلی باعث ایجاد جلوه در حرکت او می‌‌شود . میله پارالل تاب خوردن و پرواز از قسمت‌های مهم این رشته می‌‌باشد. مشکل‌ترین قسمت در انجام حرکات در این رشته ژیمناستیک زمانی است که فرد ژیمناستیک برای انجام حرکت و جابجایی در قسمت جلوو پشت سالتوس باید میله‌ها را رها کند . حرکات خرک این رشته یکی از دشوارترین بخش حرکات دسته و جا به جایی دشت‌ها به همراه حرکات پیچیده بدن بر روی خرک می‌‌باشد. این موقعیت به ژیمناستیک این امکان را می‌‌دهد که بطور فوق العاده‌ای از یک پرتاب به چرخش دیگر بدن خود را موج دهد .

میله‌های افقی این میله‌های افقی و یا میله ارتفاع به عنوان یک رشته مهم برای نمایش میزان جرات و مهارت شخص ژیمناست مرد به حساب می‌‌آید. شاخص‌ترین ژیمناست‌های مرد در مسابقات 2003 افراد ی از قبیل Alex bandorenici، sergi khorkhirdion، George greenicov می‌‌باشند.

 

ژیمناستیک موزون

این نوع ژیمناستیک ریشه خود را در بخش ژیمناستیک مدرن ایجاد کرده است و تحت تأثیر سیستم آزاد سوئدی قرار گرفته است. ژیمناستیک آشتیک نشان یک سری از احساسات و عواطف همراه با حرکات بدن می‌‌باشد. حرکات متناسب اولین بار توسط Emil dalkroz از سوئیس به عنوان تمرینات بدنی برای رقاص‌ها و نوازندگان برای بهبود دامنه حرکات بدنی آنها معرفی شد و همچنین باعث انعطاف عضلات و وضعیت ایستادن مناسب می‌‌شد. ژیمناستیک موزون نیز تحت تأثیر عناصر رقص از فنلاند قرار گرفت. ژیمناستیک موزون بر اساس عناصر مختلفی از قبیل اجرا، اصول، نرمی حرکات و انجام حرکات در خ ط و همچنین حالات چهره و حرکات بدن ارزشیابی می‌‌شود . آکروباتیست‌های قوی باعث کاهش امتیاز ژیمناست‌های شرکت کننده می‌‌شو ند. حرکات ژیمناستیک موزون برروی یک فرش 41 fee + 41 انجام می‌‌گیرد و با استفاده از خطوطی محدوده شخصی از ان جدا شده است Ernes Edin اهالی ستونی به وجود آوردند روشی برای امتیاز بندی ژیمناستیک موزون بود و به زودی این ورزش به عنوان یک ورزش رقابتی معرفی شد. زیمناستیک موزون در سال 1966 در آمریکا معرفی شد . ولی در آن زمان دارای محبوبیت مردمی بالایی نبود. در سال 1962 فدراسیون بین المللی ژیمناستیک این ورزش را به عنوان یک رشته ورزشی معرفی کرد. اولین دوره مسابقات جهانی ژیمناستیک موزون به بودایست با حضور 10 کشور مختلف جهان انجام شد. در سال 1984 در لوس آنجلس مسابقات فردی زیمناستیک موزون برای اولین بار در المپیک اجرا شد. المپیک ژیمناستیک ژیمناستیک المپیک همیشه به عنوان یک سنگ مهمی از هم‌زمانی قدرت و توانایی به همراه روش و سبک که با ایجاد یک تأثیر فس گیر تماشاچیان می‌‌شود معرفی شده ایت. نادیا کمانچی با کسب 10 امتیاز در مسابقات المپیک مونترال همواره به عنوان یک شا خص در تاریخچه المپیک ژیمناستیک به حساب می‌‌آید. در ژیمناستیک المپیک 14 رشته حرفه‌ای وود دارد. و رشته‌های مجزا برای مردان و زنان وجود دارد دو ردیف از داوران وظیفه نظار ت و داوری این رشته‌ها را بر عهده دارند. هر داور می‌‌تواند به فرد شرکت کننده امتیازی تا سطح 10 را بدهد. داوران اجرایی هوا عملیات و حرکات فرد ورزشکار را بر اساس مسائل تکنیکی و شکل حرکت قضاوت می‌‌کنند. امتیازها بر اساس نظر داوران بر اساس پیچیدگی و دشواری حرکت در صورت وجود خطا در اجرا از کل امتیاز کسر خواهد شد. شش داور اجرایی بر روی حرکات فردی ژیمناست نظر می‌‌دهند و میانگین 4 امتیاز به عنوان امتیازنهایی محسوب می‌‌گردد. بیشترین و کمترین امتیاز حذف می‌‌شوند. برای جلوگیری از بروز حادثه، مددکاران ورزشی در مواقع نیاز در کنار تشک و ایستادهاند ولی اگر ورزشکاران از آنها کمک بگیرند این امر باعث کاهش امتیاز فر د ورزشکار می‌‌شود. اولین مسابقات وسیع و گسترده ژیمناستیک در سال 1896 در آتن یونان انجام شد . آلمان به عنوان تیم منتخب کلیه مدال‌ها را از آن خود کرد. پنج کشور در این مسابقات شرکت کردند. در سال 1924 در فرانسه برای اولین بار مردها در رشته‌های انفرادی در ژیمناستیک با یکدیگر مسابقه دارند. تیم زیمناستیک زنان برای اولین بار در المپیک 1981 کار خود را آغاز کرد . مسابقات قهرمانی جهانی ژیمناستیک اولین مسابقات بین المللی بعد از المپیک 1896 در شهر آنتورپ بلزیک برگزار شد. ژیمناستهایی از کشور بلژیک، فرانسه، لوکامبورگ و هلند در این مسابقات شرکت کردند. او.لین مسابقات تیمی مردان در المپیک 1904 در سن لویس برگزار شد. از آن زمان تا کنون رشته‌های مختلف در مسبقات جهانی ژیمناستیک اضافه شده است. مسابقات قهرمانی ژیمناستیک درسال 2003 در کالیفورنیا با شرکت 16 تا 24 تیم برگزار شد. در قسمت تیمی مردان چنین رتبه اول را بدست آورد و در قسمت زنان به مقام اول رسید. ژیمناستیک آمریکایی این یک هیئت حاکمه برای ژیمناستیک ملی در آمریکا می‌‌باشد. کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون بین المللی ژیمناستیک این امتیاز رابه آمریکا اعطا کرده‌اند این هیئت وظیفه کنترل و نظارت کلیه فعالیتهای مربوط به ژیمناستیک را در داخل آمریکا بر عهده دارد و ورزشکاران را برای مسابقات جهانی تربیت کرده و تمرین می‌‌دهد ژیمناستیک آمریکا دارای 13000 نفر متخصص و معلم می‌‌باشد. ورزشکاران تحت یک دوره انتخاباتی قرار می‌‌گیرند و بعد از آن ورزشکاران منتخب وارد المپیک می‌‌شوند. این ژیمناستیک‌ها از قستهای مختلف کشور برای شرکت در مسابقات جهانی المپیک برگزیده می‌‌شوند .

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------