نکات خرید دوبنده کشتی؛ لباس مخصوص کشتی



دوبنده کشتی ، خرید دوبنده کشتی قدیمی, لباس مخصوص ورزش کشتی

لباس مخصوص ورزش کشتی

  

لباس مخصوص ورزش کشتی + نکات خرید و شستشوی دوبنده کشتی

ورزش کشتی یکی از قدیمی‌ترین ورزش‌هایی است که از دیرباز در سراسر جهان رواج داشته است. این ورزش مانند ورزش‌های دیگر نیاز به تجهیزاتی دارد. از جمله وسایل موردنیاز این ورزش می‌توان به دوبنده کشتی اشاره کرد. در این مطلب از بیتوته سعی خواهیم کرد شما را در انتخاب دوبنده کشتی راهنمایی کنیم.

ورزش کشتی

این ورزش قدیمی که اصالتی باستانی دارد. به‌صورت رسمی در سال 704 میلادی در گروه ورزش‌های المپیکی قرار گرفت و با گذشت زمان در آن تغییرات مختلفی ایجاد شد. امروزه ورزش کشتی آکادمیک دو نوع است کشتی آزاد و کشتی فرنگی که هم آقایان و هم خانم‌ها می‌توانند در آن شرکت کنند.

 

این ورزش نیازمند تجهیزات خاصی است که برخی از آنها جنبه باشگاهی و تمرینی دارند و برخی دیگر شخصی و مربوط به خود ورزشکار می‌باشد. در ادامه وسایل و تجهیزات مورد استفاده در ورزش کشتی را معرفی می‌نماییم.

• تشک کشتی

• آدمک کشتی پادار

• آدمک کشتی بی پا

• طناب صعود

• کش کشتی

• کفش کشتی

• دوبنده کشتی

  

دوبنده کشتی ، خرید دوبنده کشتی قدیمی, لباس مخصوص ورزش رزمی کشتی

لباس مخصوص ورزش رزمی کشتی

 

دوبنده کشتی چیست؟

به ورزشی که دونفره با هم گلاویز می‌شوند تا همدیگر را زمین بزنند و یا حریف خود را از حالت تعادل خارج نمایند کشتی می‌گویند که در آن از لباس‌هایی به نام دوبنده استفاده می‌شود.

 

به لباس مخصوصی که کشتی‌گیران از آن استفاده می‌کنند دوبنده می‌گویند. این لباس دارای دوبند است و قسمت‌های مشخصی از بدن کشتی‌گیر از بالای زانو تا شانه و گردن را می‌پوشاند. لباس‌های دوبنده که کشتی‌گیریان در مسابقات بین‌المللی آنها را می‌پوشند از دو جنس اسپاندکس و نایلون تولید می‌شوند و در دو رنگ متفاوت قرمز و آبی می‌باشند. 

 

دوبنده کشتی ساده

یکی از قوانین مربوط به ورزش کشتی استفاده ورزشکاران از دوبنده می‌باشد. این لباس در رنگ‌های متفاوتی وجود دارد؛ اما برای مسابقات ورزشکاران صرفاً باید از رنگ آبی و یا قرمز استفاده نمایند. اما در بازی‌ها و تمرینات باشگاهی می‌توانند از رنگ‌های دیگر این لباس استفاده کنند. برخی از دوبنده‌ها دوطرفه می‌باشند یعنی یک روی آن قرمز و روی دیگرش آبی است. با خرید این نوع دوبنده می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایید.

 

دوبنده زیبای کشتی

این تاپ‌های ورزشی که مخصوص کشتی‌گیران طراحی شده‌اند دارای سبک‌ها و سایزهای مختلفی هستند تا کشتی‌گیران با هر وزنی بتوانند از آنها استفاده کنند. این تاپ‌های ورزشی دارای دوام زیادی هستند زیرا کشتی یک ورزش پرکشش می‌باشد در نتیجه این لباس از جنسی تهیه می‌شود که ورزشکار در آن احساس راحتی کند.

 

دوبنده کشتی در دو نوع برش بلند و برش کوتاه تولید می‌شود. دوبنده‌هایی که برش‌های بلند دارند در کشتی‌های دانشگاهی مورداستفاده قرار می‌گیرند و دوبنده‌هایی که برش‌های کوتاه دارند برای مسابقات رسمی استفاده می‌شوند. دوبنده‌هایی که برای کشتی آزاد آنها را می‌پوشند در دور گردن و زیربغل دارای برش هستند این دوبنده‌ها بلند می‌باشند و تا زانو ادامه دارند.

 

دوبنده کشتی ، خرید دوبنده کشتی قدیمی, نکات خرید دوبنده کشتی

نکات خرید دوبنده کشتی

 

نکاتی در مورد خرید دوبنده کشتی

جنس اکثر دوبنده‌های کشتی از پلی‌استر سنگین است پلی‌استر خاصیت ارتجاعی بالایی دارد زیرا در ورزش کشتی دو طرف با یکدیگر گلاویز می‌شوند پس باید لباسی بپوشند که پارچه آن به ورزشکار آزادی حرکت بدهد. این پارچه بسیار بادوام است و مراقبت از آنها راحت‌تر است. تنها مشکلی که در پارچه‌های پلی‌استر وجود دارد کنترل بو می‌باشد.

 

زیرا مولکول‌های باکتری می‌توانند به پارچه بچسبند. از این رو شستشوی این لباس بسیار حائز اهمیت است. لازم است بدانید برخی از دوبنده‌ها از جنس نایلون، Lycra و یا مواد ترکیبی تولید می‌شوند.

 

سایز دوبنده های کشتی

از نکات دیگری که در هنگام خرید دوبنده باید رعایت نمایید تناسب دقیق بدن ورزشکار با دوبنده است. سایز دوبنده ها با وزن کشتی‌گیران مطابقت دارد. مثلاً سایز xxxs ، متناسب با وزن 20-27 کیلوگرم است که کوچک‌ترین سایز می‌باشد و بزرگ‌ترین سایز xxl می‌باشد که متناسب با وزن 125-103 کیلوگرم است.

 

دوبنده کشتی ، خرید دوبنده کشتی قدیمی, رنگ دوبنده کشتی در مسابقات رسمی

رنگ دوبنده کشتی در مسابقات رسمی

 

 

نحوه شستشو دوبنده کشتی

مرحله اول: برای شستشوی مناسب و صحیح دوبنده باید بعد از مسابقه، دوبنده را در داخل آب خالی بگذارید تا خاک و آلودگی‌های آن از بین بروند. 

 

مرحله دوم: ظرفی را از آب گرم پر کنید دقت داشته باشید که آب داغ نباشد (زیرا آب داغ باعث آسیب به لباستان می‌شود) در حدود 2 قاشق غذاخوری شوینده به همراه یک فنجان جوش‌شیرین برای ازبین‌بردن بوی دوبنده، به آن اضافه کنید و اجازه بدهید تا لباس حداقل یک ساعت در محلول بماند. این کار باعث می‌شود تا بوی دوبنده از بین برود.

 

لازم به ذکر است که برای شستن دوبنده بهتر است از آبی استفاده کنید که سختی کمی داشته باشد تا لباس به‌راحتی تمیز شود. در غیر این صورت کمی نرم‌کننده به آب اضافه کنید تا عامل شوینده بهتر عمل نماید.

 

مرحله سوم: بعد از اینکه دوبنده کاملاً در محلول خیس خورد، ماشین لباس‌شویی را بر روی آب سرد تنظیم کنید و با مواد شوینده معمولی دوبنده را بشویید. هرگز از آب داغ استفاده نکنید.

  

دوبنده کشتی ، خرید دوبنده کشتی قدیمی, نحوه شستن دوبنده کشتی

نحوه شستن دوبنده کشتی

 

نحوه تمیزکردن خون از روی دوبنده

زمانی که روی دوبنده لکه‌های خون وجود دارد بهتر است برای پاک‌کردن این لکه‌ها از آب سرد استفاده کنید. زیرا آب گرم باعث می‌شود تا اثر لکه‌ها بر روی لباس باقی بمانند و لکه‌ها از بین نرود. بهتر است قبل از اینکه دوبنده را در محلول شوینده قرار دهید ابتدا لکه‌های آن را با یک پاک‌کننده برطرف کنید و سپس در محلول قرار دهید.

 

دوبنده را به‌ تنهایی بشویید

سعی کنید دوبنده را به ‌تنهایی بشویید و هرگز آن را همراه حوله نشویید. از آنجایی که اکثر لباس‌ها از پنبه و یا مخلوط پنبه تولید شده‌اند؛ ازاین‌رو پرزهای این لباس‌ها جدا می‌شوند و به الیاف دوبنده می‌چسبند و زمانی که ورزشکار از دوبنده استفاده می‌کند دچار خارش می‌شود. در نتیجه احساس ناراحتی می‌کند. 

 

استفاده از مایع سفیدکننده برای شستن دوبنده ممنوع است

در صورتی‌ که بخواهید برای ازبین‌بردن لکه‌های لباس از مواد سفیدکننده استفاده کنید مطمئن باشید که صدمه جدی به بافت لباستان خواهید زد. زیرا نباید لباس‌هایی که پارچه‌های آنها از پلی‌استر هستند را با سفیدکننده بشورید؛ زیرا این محلول به پارچه آسیب می‌زند.

برای خشک‌کردن دوبنده از گرما استفاده نکنید.

 

هرگز دوبنده را بر روی خشک‌کن بیندازید زیرا گرمای زیاد باعث می‌شود که دوبنده کوتاه شود، لکه‌ها باقی بمانند و رنگ لباس از بین برود. حتی دوبنده‌ها را در معرض نور مستقیم آفتاب خشک نکنید. سعی کنید این لباس را در معرض جریان هوا و در سایه ‌خشک نمایید.

 

گردآوری: بخش ورزش بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------