عوارض شایع استفاده از استخر



شنا,عوارض شنا,عوارض استفاده از استخر

خشکی پوست و تغییر رنگ موها از عوارض شایع استفاده از استخر
یک متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه هنگام شنا در استخر، کلر موجود در آب موجب خشکی پوست می‌شود، گفت: برای رفع خشکی پوست پس از شنا کردن، حتما باید دوش گرفت و از لوسیون‌های مرطوب کننده بدن استفاده کرد.

دکتر سیمین ابراهیم زاده گفت،با بیان اینکه تغیییر رنگ موها پس از استخر عارضه شایعی است که اغلب خانم‌ها از آن گله‌مندند، گفت: معمولا تغییر رنگ موها پس از شنا کردن در استخر ایجاد می‌شود، موهای بلوند و خاکستری و دکلره شده به علت وجود یون مس در آب استخر که ناشی از مصرف جلبک کش‌ها در آب استخر بوده و یا ناشی از لوله های مسی است که آب را به استخر می رسانند به رنگ سبز درمی آیند.

جهت پیشگیری از این تغییر رنگ باید از کلاه شنایی استفاده کرد که حتی الامکان سفت بوده و از جنسی باشد که آب کمتری در آن نفوذ کند.


این متخصص پوست و مو یادآور شد: حساسیت در پوست از عوارضی است که در اثر پوشیدن لباس های شنا ایجاد می شود، استفاده از مایوها و کلاه های شنایی که مواد نایلونی و نفتی کمتری دارند تا حدود زیادی از این عارضه پیشگیری می کند.


دکتر ابراهیم زاده یادآور شد: ایجاد زگیل‌های متعدد در ناحیه کف دست یا پا از عوارضی است که به علت انتقال ویروس ایجاد می‌شود، جهت پیشگیری از انتقال ویروس باید قبل از ورود به استخر حتما پاها در حوضچه‌های آب آهک شسته شود، افرادی که زگیل دارند باید تا بهبودی کامل از مراجعه به استخر جدا پرهیز کنند.


وی با اشاره به اینکه فولیکولیت (التهاب فولیکول‌های مو)، در نواحی پوشیده شده با مایو، در افرادی که از استخر آب گرم یا جکوزی استفاده می کنند بروز می‌کند، خاطرنشان کرد: در این حالت بثوراتی به شکل دانه های قرمز و خارش دار و گاه آبکی ایجاد شده، در صورت عدم درمان به صورت تاول های چرکی، خصوصا در نواحی نشیمنگاه و نواحی پوشیده شده با مایو نمایان می شود که معمولا 8 تا 48 ساعت پس از تماس بدن با آب استخر یا جکوزی بروز می‌کند. این عفونت توسط باکتری گرم منفی سودوموناس ایجاد شده که باید توسط متخصص پوست بررسی و درمان شود.


دکتر ابراهیم زاده در پایان گفت: در مواردی که آب استخر حاوی مواد آلوده است، علاوه بر بثورات پوستی، فرد به گاستروآنتریت ( علایم گوارشی)، حالت تهوع، قرمزی چشم، خارش و ترشح گوش خارجی نیز مبتلا می‌شود.
منبع:salamatnews.com

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------