افزایش تعادل بدنی کودکان با شنا



 

افزایش تعادل بدنی کودکان با شنا

 

شنای نوزادان:

 

یک تحقیق علمی نشان می ‌دهد نوزادانی که آموزش شنا را از دو ماهگی آغاز کرده‌ اند ، دارای بدن قوی‌ تری هستند.

 

مادران و پدران می ‌توانند با تمرین های مداوم شنا، حس تعادل نوزادان شان را قوی ‌تر کنند. یک گروه تحقیقاتی از کشورهای ایسلند و بریتانیا به این نتیجه دست یافتند که شنای نوزادان نه تنها باعث افزایش تعادل آن ها می‌ شود، بلکه هماهنگی جسمی آن ها را نیز تنظیم می‌ نماید. این دانشمندان گروهی از کودکان را مورد بررسی قرار دادند که در دوران نوزادی فعالیت ‌های مختلفی در آب داشته ‌اند.



مقایسه‌ دو گروه

 

در این پژوهش دو دسته والدین شرکت داشته ‌اند: نخست آن هایی که با فرزندان خود در دوران نوزادی شنا نرفته بودند و دیگر پدر و مادرانی که در دوران نوزادی با کودکان خود تمرین شنا کرده بودند.

 

دانشمندان دانشگاه علم و صنعت دانشگاه تروندهایم در نروژ به این نتیجه رسیده‌ اند که کودکانی که قبلا در دوران نوزادی شنا می‌ کرده ‌اند، نسبت به آن هایی که شنا نمی‌ کرده‌ اند، بهتر می ‌توانند در فعالیت‌ های ورزشی ظاهر شوند.

 

افزایش تعادل بدنی کودکان با شنا

 

ژیمناستیک در آب

 

ورزش شنای نوزادان بین سنین دو تا هفت ماهگی انجام می ‌گیرد. در این بررسی 19 نوزاد دو ماهه، به مدت دو ساعت در هفته به تمرینات ژیمناستیکی مختلفی در آب، زیر نظر مربیان با تجربه پرداختند.

 

شنای نوزادان نه تنها باعث افزایش تعادل آن ها می‌ شود، بلکه هماهنگی جسمی آن ها را نیز تنظیم می‌ نماید

 

از جمله این تمرینات، گرفتن یک وسیله‌ شناور پلاستیکی در آب و حفظ تعادل بدن توسط نوزادان بود. علاوه بر این نوزادان در سه ماهگی می ‌توانستند روی کف دست مربیان با تعادل کامل بایستند.

 

 

افزایش تعادل بدن و مهارت در گرفتن اشیاء

 

پس از گذشت چهار سال و نیم از عمر نوزادان، دانشمندان مهارت‌ های به دست آمده در رابطه با این 19 نوزاد را با 19 کودک دیگر که در این تمرینات شرکت نکرده بودند، مورد مقایسه قرار دادند.

 

این دو گروه که خانواده‌ های شان موقعیت اجتماعی اقتصادی یکسانی داشتند، برای مقایسه در تمرینات ورزشی مربوط به هماهنگی جسمی، شرکت کردند.

 

نتیجه‌ به دست آمده حاکی از این بود که کودکانی که تمرینات شنا را پشت سر گذاشته بودند، تعادل بدن بیشتری داشتند. برای مثال توانایی آن ها روی یک پا ایستادن یا گرفتن توپ در هوا بیشتر از سایر کودکان بود.

 

به گزارش دویچه‌‌ وله، مسئولین این پژوهش در پایان این بررسی اظهار داشتند که تمرینات شنا نه تنها برای اندام‌ های بدن و حفظ تعادل کودکان مفید است، بلکه اثرات مثبت دیگری نظیر شرایط مناسب بدنی و اعتماد به نفس را نیز در پی خواهد داشت.

منبع:همشهری آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------