قدم بزن و خلاق شو!



انسان ها زمانی که پیاده روی می کنند، میزان خلاقیت شان افزایش می یابد

 

«استیو جابز» موسس شرکت بزرگ اپل، یکی از عوامل خلاقیت خود را قدم زدن طولانی می دانست و «مارک زاکربرگ» موسس شبکه اجتماعی فیس بوک، بیشتر ملاقات های خود را به صورت پیاده روی برگزار می کند. از همین رو و به تازگی تحقیقاتی درباره میزان خلاقیت و میزان پیاده روی صورت گرفته است که نتایج جالبی به همراه داشته است.

  

نحوه انجام این تحقیق

این تحقیق روی 176 دانشجو و تعدادی افراد عادی انجام شده است و آن ها را در چهار گروه قرار داده اند. گروه اول کسانی که روی تردمیل داخل یک اتاق رو به دیوار راه می روند، گروه دوم افرادی که در اتاق رو به دیوار می نشینند، گروه سوم در فضای باز راه می روند و گروه چهارم روی ویلچر در طبیعت می نشینند. نتیجه این که گروهی که روی زمین داخل اتاق نشسته بودند، کمترین میزان خلاقیت را نسبت به سه گروه دیگر داشتند.

 

پیاده روی در فضای باز با بسته فرقی ندارد!

این تحقیق نشان می دهد انسان ها زمانی که پیاده روی می کنند، میزان خلاقیت شان بیشتر از وقتی است که نشسته اند و این میزان افزایش گاهی تا حدود 60 درصد افزایش می یابد. قسمت جالب تر ماجرا این است که پیاده روی در فضای بسته و فضای باز تفاوتی ندارد و هر دو باعث افزایش خلاقیت می شود. موضوع مهم فقط راه رفتن و قدم زدن است و محیط تاثیری در این زمینه ندارد اما در عوض این میزان خلاقیت در افرادی که نشسته هستند، بسیار کم است. در این بین، بیشتر مردم هم اعلام می کنند که با راه رفتن فکرشان بهتر و بیشتر کار می کند. همچنین این تحقیقات نشان می دهد به طور مثال فردی که روی تردمیل و رو به دیوار راه می رود و فکر می کند یا فردی که در هوای آزاد راه می رود و فکر می کند، تقریبا دو برابر فردی که نشسته است، خلاقیت دارند.

 

دراز کشیدن بعد از قدم زدن، خلاق ترتان می کند!

یکی از محققان این پژوهش می گوید: «در ابتدای تحقیقات فکر می کردیم که راه رفتن در طبیعت به خاطر هوای پاک باعث افزایش خلاقیت می شود اما با ادامه تحقیقات فهمیدیم که راه رفتن روی تردمیل و در یک اتاق کوچک و خسته کننده و بدون هیچ جذابیتی باز هم باعث افزایش خلاقیت می شود و این اتفاقی بود که باعث شگفتی تیم تحقیقاتی شد.» یک نتیجه جالب تر از این تحقیق هم به دست آمد که اگر بعد از پیاده روی، کمی به پشت دراز بکشید و باز هم فکر کنید، خلاقیت شما همچنان رو به افزایش می رود و حتی ممکن است که خلاق تر هم بشوید.

 

از قدم زدن غافل نشوید

یکی از کارشناسان دیگر این پژوهش می گوید: «البته این کار برای همه شغل ها جواب نمی دهد. راه رفتن باعث افزایش خلاقیت در کارهایی می شود که فرد نیاز به ایده های نو و چشم انداز جدید دارد. با این حال، آن چه قطعی شده این است که راه رفتن باعث می شود فکر انسان ها بازتر شود.» در ادامه این تحقیقات، پژوهشگران در حال بررسی این موضوع هستند که آیا دیگر فعالیت های فیزیکی نیز مانند راه رفتن همین اثرات را به همراه دارد یا خیر که هنوز نتیجه ای در باره اش اعلام نشده است.

 

منبع: khorasannews.com

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------