ورزش الکترونیکی چیست و چگونه می توانم به ورزش های الکترونیکی بپیوندم؟



انواع بازی های الکترونیکی, ورزش الکترونیک در ایران, فوتبال الکترونیکی

ورزش الکترونیکی مشمول طیف گسترده ای از بازی های ویدئویی است

 

Esports یا ورزش الکترونیکی چیست و در چه رشته‌هایی برگزار می شود؟   

امروزه با گسترش رسانه و اتفاقاتی که در صنعت گیم رخ می دهد، شاید برای کمتر کسی این سوال پیش بیاید که Esports چیست؟ اما افرادی هستند که در این حوزه اطلاعاتی ندارند و یا اطلاعات آنها بسیار محدود است. در این مقاله سعی داریم این ورزش الکترونیک را بررسی کنیم.

Esports یا ورزش الکترونیک چیست؟

می توان گفت Esports یک مهمانی و دورهمی است که حرفه ای ترین گیمر های جهان را با هم رو به رو می کند. گیمرها به واسطه سرویس های استریم مانند یوتیوب ، لایو ، توییج و .... توانسته اند خارج از مسابقات Esports خود را نشان دهند و حسابی در بین طرفداران گیم محبوب شوند.

 

معمولا این مسابقات با جوایز چشم گیری همراه هستند و باعث می شود فرد برنده با جیبی پر پول راهی خانه خود شود. البته بسیاری از گیمر ها زیر نظر موسسات و ارگان های مختلف فعالیت می کنند و در صورتی که در مسابقه ای پیروز شوند مجبورند به واسطه حمایت هایی که از آن ارگان دریافت کردند، مقداری از جایزه خود را به آن ارگان واگذار کنند.

 

همانند بازیکنان دیگر که در ورزش های فوتبال و دیگر ورزش ها فعالیت می کنند ، بازیکنان Esports  نیز زمان و هزینه زیادی برای تمرین و بالا بردن میزان آمادگی صرف می کنند.

این ورزش تنها مختص عناوین شونری مانند کانتر و استرایک نیست و طیف بزرگی از بازی های ویدئویی را در بر می گیرد.

هر سال در تمام شاخه های Esports تورنومنت های جهانی برگزار می شود که جوایز برندگان چند هزار دلار تا چند میلیون دلار است.

 

ورود به بازی Esports, نحوه شرکت در مسابقات ESPORTS, ورزش الکترونیکی

در رقابت های جهانی ورزش الکترونیکی چند میلیون دلار به برندگان مسابقه تعلق می گیرد

 

تماشای مسابقات Esport

برای دنبال کردن مسابقات Esports یک راه طلایی وجود دارد که می تواند تمام دغدغه های ما را از بین ببرد. اما از میان تمام راه های موجود و سرویس های استریم ، یکی از کامل ترین راه ها و پر مخاطب ترین سرویس ها Twitch است.

 

این مسابقات که در سراسر جهان برگزار می شوند را می توان از طریق وب سایت های مخصوص استریم دنبال کرد. البته بیشتر این مسابقات در استاد یوم های بزرگ با جلوه های محیطی خاص و خارق العاده برگزار می شود تا مخاطبین با انگیزه و هیجان بیشتری برای تماشای مسابقات اقدام کنند.

در ایران هم قرار است جام قهرمانی باری های ویدئویی به صورت سالیانه در شاخه های منتوعی برگزار شود.

 

ورود به بازی Esports 

هر بازی مولتی پلیر می تواند وارد Esports شود. در واقع زمانی که یک بازی در نظر مخاطبینش موفق ظاهر شود به صورت خودکار می تواند به یکی از شاخه های Esports وارد شود.البته در این بین نمی توان برنامه ریزی و زحمات ناشران بازی های ویدئویی را نادیده گرفت. در واقع اگر این ناشران نبودند امروزه نمی توانستیم شاهد حضور پر قدرت عناوینی مانند Dota2 در این عرصه باشیم.

 

ورود به بازی Esports, نحوه شرکت در مسابقات ESPORTS, ورزش الکترونیکی

موفقیت در بازی مولتی پلیر زمینه ی ورود به شاخه های Esports را فراهم می کند

 

چگونه می توانیم در مسابقات Esports شرکت کنیم؟

شرایط برای شرکت کردن در این مسابقات در ایران کمی متفاوت تر از کشور های دیگر است. اما در هر نقطه ای از جهان قانون خاصی برای شرکت در این مسابقه وجود دارد. برای شرکت در این مسابقه شما باید در شاخه مدنظر تان حرفه ای باشید.

 

مهم نیست که فیفا بازی می کنید کانتر یا راکت لیگ مهم این است که در هر کدام از این شاخه ها در سطح بالایی از بازی کردن باشید و توان رقابت کردن با گیمر هایی که در مسابقه شرکت می کنند را داشته باشید.

 

اگر می خواهید در ایران به دنبال این بازی ها بروید ، جام قهرمانی بازی های ویدئویی با نام Tehran sports  می تواند شما را به جایگاه مناسبی برساند. و با کسب رتبه در این مسابقات بتوانید در مسابقات جهانی شرکت کنید.

 

انواع بازی های الکترونیکی, ورزش الکترونیک در ایران, فوتبال الکترونیکی

یکی از شرط های ورود به ورزش الکترونیکی برخورداری از مهارت در زیر شاخه Esports است

 

جایگاه ورزش الکترونیکی در میان کشور های جهان

کشور کره جنوبی  از سال 2000 اقدام به تاسیس موسساتی که با ورزش الکترونیک هستند را تاسیس کرده است. این امر باعث شده است که این کشور در میان کشور های دیگر جهان پیشگام در حوزه ورزش الکترونیک باشد. امروزه این مسابقات در بسیاری از نقاط جهان از جمله آسیای شرقی و به خصوص در چین ، اروپا ، آمریکای شمالی و گاها در خاور میانه و کشور های حوزه خلیج فارس نیز برگزار می شود.

 

برخلاف سهم بزرگی که ژاپن از بازی سازی دارد در این صنعت فعالیتی ندارد و از سایر کشور های جهان اغلب مانده است. دلیل این عقب افتادن قوانین سر سخت گیرانه ضد قمار در این کشور است ، که برای بازی کردن و جایزه گرفتن نیز محدودیت ایجاد می کند.

 

تماشای مسابقات ESPORT, ورود به بازی Esports, نحوه شرکت در مسابقات ESPORTS

ورزش الکترونیکی در اقصی نقاط جهان طرفداران گسترده ای دارد 

 

ورزش الکترونیک در ایران

انجمن ورزش‌ های الکترونیک ایران در سال ۱۳۸۵ با موافقت سازمان تربیت بدنی و با نام انجمن بازی های رایانه ای تحت پوشش فدراسیون ورزش‌ های همگانی شروع به کار کرد،  که بعد ها در سال ۱۳۹۰ با توجه به درخواست عضویت انجمن فدراسیون جهانی ورزش های الکترونیک ایران تغییر یافت.

 

با این که از همان ابتدا بازی ‌های ویدیویی با سرعت زیاد و به طور ناگهانی در دنیا گسترش پیدا کرد اما برای ورزش‌ های الکترونیکی این مسئله مقداری متفاوت بوده است. تقریبا با یک فاصله ‌ی ۱۵ الی ۲۰ ساله این مهم برای ورزش‌ های الکترونیکی به نسبت باز‌ی ‌های رایانه‌  ای  رقم خورد.

 

سال‌ های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ را باید نقطه ‌ی عطفی در ورزش‌ های الکترونیکی به حساب آورد. در این سال‌ ها به یکباره بازی‌های سبک MOBA با قدرت هر چه تمام ‌تر پا به عرصه‌ ی وجود گذاشتند و رشد شگفت‌ انگیزی را برای ورزش‌ های الکترونیکی به ارمغان آوردند.

 

بازی‌های سبک(MOBA (Multiplay online Bettle Arena)  در این بین به ویژه بازی Dota 2 محصول شرکت Valve نقش به سزایی در شروع دوران جدید ورزش ‌های الکترونیکی ایفا کرده‌اند. تبلیغات گسترده و هدفمندی که شرکت Valve برای بازی Dota 2 انجام داد به نوعی تمام اهالی دنیای ورزش‌ های الکترونیکی را قانع کرد که می‌ توان با استفاده از ظرفیت‌ های موجود در این زمینه به راحتی مسابقاتی را با مجموع جوایزی به ارزش ۲۰ میلیون دلار برگزار کرد و سود مناسبی هم از این راه کسب نمود.

 

گردآوری: بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------