ورزش جدید اسلم بال



اسلم بال,ورزش اسلم بال,ورزش اسلم بال چیست

ورزش اسلم بال

 

معرفی ورزش اسلم بال

اسلم بال یک ورزش تیمی 4 نفره است که تقریبا شبیه به ورزش بسکتبال می باشد. این ورزش در یک زمین ترکیبی با حرکاتی مرکب از پریدن از روی ترامبولین، هاکی روی یخ و حرکاتی از بسکتبال به خصوص به تاب به توپ انجام می شود.

ورزش اسلم بال چیست؟

اسلم بال ( به انگلیسی:Slamball) یک ورزش تیمی ۴ نفره است که شباهت به بسکتبال دارد و در سال ۲۰۰۱ به رسمیت شناخته شده است. این ورزش در یک زمین ترکیبی با حرکاتی مرکب از پریدن از روی ترامبولین، هاکی روی یخ و حرکاتی از بسکتبال به خصوص به تاب به توپ انجام می شود. در اطراف یک زمین بسکتبال که روی سطح آن با تشک پوشانده شده است و در هر دو انتهای آن تخته بسکتبال وجود دارد . نگه داشتن کامل و مسدود کردن مسیر ضربه تیم حریف یک( استاپ) نامیده می شود.

 

اسلم بال,ورزش اسلم بال,ورزش اسلم بال چیست

ورزش اسلم بال چیست

 

تاریخچه ورزش اسلم بال

ورزش اسلم بال به وسیله شخصی به اسم مسیون گوردن ابداع گردید زیرا وی تصمیم داشت یک ورزش ترکیبی به وجود بیاورد که تشابه بسياري به بازیهای ویدئویی به صورت  حقیقی داشته باشد. در مسیر توسعه و گسترش این ورزش وی با شخصی به اسم ما یک تتولین که یک تولیدکننده فیلم و برنامه های تلویزیونی بوده اشنا گردید.

 

و بعد از مدتی پیشنهاد همکاري با گوردن را پذیرفت. تفکر خلاق آن ها صرف توسعه این بارز می شد که در این مسیر تمام زوایا مانند ساختار و اوت و تیم مورد توجه قرار گرفت. شش ماه بعد در یک انبار واقع در شرق لوس آنجلس زمین این بازي تأسیس شد.

 

پس از آن گوردن تلاش کرد تا بازیکن های خیابانی بازی بسکتبال را راضی کند که ایده جدید وی را امتحان کنند، وی تصمیم داشت تا بازیکن های ماهر و قدرتمند را که میتوانند هم زمان با پریدن از روی ترامپولین با تیم رقیب رقابت کنند و در بین هوا توپ را پرتاب کنند. پنج عضو جدید با نامهای جیمزویلیس، سین جکسون، دیوید ردموند، مایکل گلومن و جف شریدان با گوردن تمرین می کردند تا نخستین تیم اسلم بال شکل بگیرد. بازیکن های بیشتری به این تیم پیوستند که شامل کسانی مانند استان فلچر، راب ویلسون و دایان منیز می شدند.

 

نخستین بازي که در شهر لوس آنجلس ایالت کالیفرنیا انجام گردید مورد توجه بازیکن های خیابانی بازی بسکتبال قرار گرفت. ظرف مدت یکسال 400 نفر بعنوان بازیکن های مستعد در این ورزش ثبت نام کردند. مسابقه های مقدماتی انجام گروه گزینش بازیکن ها طبق توانایی ورزشی، کنترل بودن و اگاهی از وضعیت زمین بازي صورت پذیرفت. در سال 2002 اسلم بال به صحنه تلویزیون کشیده شده بر روی شبکه ملی( شبکه spike Tv) پخش می شود.

 

در سال 2007 رقابت قدرتی اسلم بال در شهر هوپ سیتی در مرحله رقابتهای چهارم نهایی آتلانتا برپا شد. در 16 جولای سال 2007 رقابتهای اسلم بال در شبکه( ایتالیک) پخش گردید و مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفت.

 

اسلم بال,ورزش اسلم بال,ورزش اسلم بال چیست

قوانین ورزش اسلم بال

 

قوانین ورزش اسلم بال

- هیچ هیأت بین المللی داوری ورزشی برای اسلم بال وجود ندارد. امروزه سعی بر این است که این بازي به صحنه رقابتهای بین المللی در اروپا و خاورمیانه کشیده شود. مقصود از انجام این بازي، شکست دادن رقیب با استفاده از مجموعه ای از شوتها و سرویسهاست در حالیکه حریفان هم در حال دفاع و ممانعت از این شوتها می باشند.

 

 - هر نیمه با یک ضربه ازاد شروع می شود که بر عکس ضربات اهسته انجام می شود. در هر نقطه ای که بازیکن های اشخاص تیم رقیب را زیر نظر می گیرند توپ باید بدون برخورد به نقطه اوج خود برسد. مدت زمان زدن شدت یا ضربه 15 ثانیه است و در صورتی که در این زمان ضربه ای زده نشود. توپ به تیم رقیب داده می شود. در نیمه دوم تیم ها جای خویش را تعویض می کند.

 

- تعداد بازیکن ها:7 نفربازیکن یک تیم را تشکیل میدهند و در جریان بازي 4 نفر شرکت می کنند.

 

- زمین بازي:اندازه زمین معمولی بازي اسلم بال 5/30 متر در 19 متر میباشد .

 

- این نوع زمین بازي پیشرفته ترین شکل از زمینهای ژیمناستیک میباشد . سطح فنری زمین بر روی دو مجموعه تشکیل شده از 4 ترامپولین تعبیه شده است که در انتهای هر کدام از نیمه های زمین قرار گرفته است. اندازه هر کدام از ترامپولینها 1/2 متر در 2/4 متر می باشد. در بین ترامپو اینها محدوده های محافظی قرار گرفته است که سطح کلی آن ها به اندازه 4/2 متر و از جنس شیشه قابل انعطاف میباشد که بسیار شبیه به سطح زمین هاکی میباشد .

 

- زمان بازي:بازي در دو نیمه هشت دقیقه ای انجام می شود. زمانهای اضافه ای که به بازي داده می شود در دو دقیقه پایان یک بازي معمولی است. زمان استراحت:بین دو نیمه 10 دقیقه زمان استراحت دو تیم می باشد.

 

اسلم بال,ورزش اسلم بال,ورزش اسلم بال چیست

تجهيزات ورزش اسلم بال

 

تجهيزات ورزش اسلم بال

یك زمین معمولی بازي اسلم بال به اندازه 5/30 متر در 19 متر می باشد. این نوع زمین بازی پیشرفته ترین شكل از زمینهای ژمیناستیك می باشد. سطح فنری زمین بر روی دو مجموعه متشكل از 4 ترامپولین تعبیه شده است كه در انتهای هر كدام از نیمه های زمین قرار گرفته است.

 

اندازه هر كدام از ترامپولینها 1/2 متر در 2/4 متر می باشد. در بین ترامپولینها محدوده های محافظی قرار گرفته است كه سطح كلی آنها به اندازه 4/2 متر و از جنس شیشه انعطاف پذیر میباشد كه بسیار شبیه به سطح زمین هاكی می باشد. بازیكنان كلاهها و تجهیزات محافظ استفاده می كنند تا بدین وسیله از اعضای بدنشان محافظ كنند. این تجهيزات شامل محافظهای زانو و ارنج و یك نوع خاص از كلاه ایمنی سبك می باشند.

 

پست های ورزش اسلم بال

Handler:نقش این بازیکن در زمین تدارک حمله و پاس کاری بین اعضای تیم است.

Gunner:بازیکن امتیازآور هر تیم است که معمولاً حمله را به گل تبدیل می کند.

Stopper:بازیکن دفاعی هر تیم است که معمولاً در برابر Gunner هر تیم قرار میگیرد.

 

تیم ها آزادند تا هر ترکیبی را اجرا کنند ولی ترکیب معمول استفاده از دو Handler یکGunner و یک Stopper است.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------