آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

آخرین آلبوم علیرضا قربانی



اخبار فرهنگی - آخرین آلبوم علیرضا قربانی

آخرین آلبوم علیرضا قربانی با نام «رفتم و بار سفر بستم» که یادگاری از کارهای استاد علی تجویدی است به بازار آمده؛ آلبومی که مخاطبانش را به فضای موسیقی ایرانی دهه 50 می برد.نام آلبوم برگرفته از یکی از مشهورترین قطعات علی تجویدی است.

آخرین آلبوم علیرضا قربانی با نام «رفتم و بار سفر بستم» که یادگاری از کارهای استاد علی تجویدی است به بازار آمده؛ آلبومی که مخاطبانش را به فضای موسیقی ایرانی دهه 50 می برد. نام آلبوم برگرفته از یکی از مشهورترین قطعات علی تجویدی است که در همان زمان هم محبوبیت فوق العاده ای میان مردم پیدا کرد.

کامبیز روشن روان قطعات علی تجویدی را دوباره تنظیم کرده و علیرضا قربانی هم آنها را خوانده است، در نتیجه ملودی ها، کمی با آن چیزی که در ذهن تان از این آهنگ ها دارید، تفاوت دارد. در این آلبوم قطعات معروفی از آثار تجویدی مانند «رفتم و بار سفر بستم»، «بگو چه کنم»، «حق ناشناس»، «مناجات»، نذرو» و «دیدی که رسوا شد دلم» بازخوانی شده است.

از طرف دیگر قربانی همین اواخر آخرین جایزه اش را از مراسم جشن حافظ دریافت کرد؛ جایزه چهاردهمین جشن حافظ برای آواز تیتراژ سریال «راستش را بگو» در حالی به علیرضا قربانی رسید که رقبایی چون محمد اصفهانی برای سریال «یه تیکه زمین» و سینا حجازی برای فیلم «خط ویژه» داشت.

اخبار,اخبار فرهنگی,آلبوم علیرضا قربانی,آخرین آلبوم علیرضا قربانی


این دومین جایزه ای بود که قربانی از جشن حافظ می گرفت. علیرضا قربانی بیشتر با تیتراژهایی که برای سریال های شاخص تلویزیونی خواند، میان مردم محبوب شد و بعد نوبت به آلبوم هایش رسید. حالا دیگر هر علاقمند به موسیقی ملی، آهنگ «ارغوان» قربانی را شنیده و می تواند در کنسرت ها همراه او و زیر لب زمزمه اش کند. کارنامه کاری قربانی را از ابتدا تا امروز بررسی کرده ایم.

1374
فارغ التحصیلی از دانشگاه شهید بهشتی در رشته بیولوژی. تحصیلات دانشگاهی اش او را از موسیقی دور نکرد.

1376
آشنایی با فرهاد فخرالدینی و علی تجویدی که باعث شد دریچه های تازه ای از موسیقی ایرانی به روی او گشوده شود.

1378
خواننده ارکستر ملی ایران شد که رهبری اش را فرهاد فخرالدینی برعهده داشت و از همان زمان برنامه های متعددی با این ارکستر در داخل و خارج از ایران اجرا کرد. اجرای آهنگ معروف «گشته خزان نوبهار من» در سریال موفق «کیف انگلیسی» به کارگردانی سید ضیاءالدین دری. آهنگساز این سریال فرهاد فخرالدینی بود که موسیقی تیتراژش و ترانه ای که قربانی در سریال خواند طرفداران بسیاری پیدا کرد.

1379
اولین آلبومش «اشتیاق» را به آهنگسازی فرهاد فخرالدینی و به عنوان اولین اثر ارکستر موسیقی ملی ایران منتشر کرد.

1380
معروف ترین آهنگش را برای تیتراژ سریال «شب دهم» حسن فتحی می خواند که قربانی را ستاره می کند. هنوز هم مطرح ترین کار قربانی آوازش برای این سریال مناسبتی است.

1381
خواندن تیتراژ سریال «روشن تر از خاموشی» درباره زندگی ملاصدرا.

1383
انتشار آلبوم «فصل باران» به آهنگسازی مجید درخشانی و تیتراژ سریال محمدرضا آهنج «سایه آفتاب» را خواند.

1384
روی اشعار فردوسی با آهنگ های صادق چراغی آلبوم «خشت و خاک» را به بازار داد.

1385
حالا دیگر همه قربانی را می شناختند و حسابی پر کار شده بود. دو آلبوم «سوگواران خموش» به آهنگسازی پژمان طاهری و «روی در آفتاب» به آهنگسازی صادق چراغی، از او منتشر شد.

1386
با شعر درخشان افشین یداللهی تیتراژ سریال پربیننده و موفق حسن فتحی «مدار صفر درجه» را خواند. اولین جایزه اش از جشن حافظ را برای تیتراژ این سریال گرفت؛ آهنگی که میان مردم خیلی محبوب شد. فردین خلعتبری آهنگساز این سریال بود.

اخبار,اخبار فرهنگی,آلبوم علیرضا قربانی,آخرین آلبوم علیرضا قربانی


1387
با آهنگساز جوان علی قمصری در آلبوم «سرو روان» همکاری کرد؛ آلبوم «سمفونی مولانا» به آهنگسازی هوشنگ کامکار را هم به بازار داد.

1388
«رسوای زمانه» با آهنگ های همایون خرم در حقیقت بازخوانی آثار قدیمی بود که هم تحسین ها و هم انتقادات تندی برای قربانی به همراه آورد.

1389
اجرای کنسرت های سی امین سالگرد تاسیس گروه شمس به همراه پورناظری ها در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران.

1390
سال پرکاری علیرضا قربانی. وقتی تیتراژ سریال موفق حمید نعمت الله «وضعیت سفید» را اجرا کرد. با پورناظری ها (سهراب و کیخسرو و تهمورس) آلبوم «بر سماع تنبور» را به بازار داد و آلبومی به آهنگسازی داریوش طلایی از اجرایی که سال 1382 در فرانسه داشت با نام «جلوه گل» با صدای قربانی توسط نشر باربد به بازار آمد.

1391
ارائه آلبوم موفق «حریق خزان» که مشهورترین قطعه اش «ارغوان» با شعری از هوشنگ ابتهاج بود. مهیار علیزاده آهنگساز این آلبوم بود. بعد از این آلبوم قربانی به همراه گروه مهیار علیزاده اجراهای موفق در خارج از کشور داشتند.

همین سال آلبوم «هم آواز پرستوهای آه» هم به بازار آمد که آهنگسازی اش برعهده سیاوش ولی پور بود. خواندن تیتراژ سریال «راستش را بگو» ساخته آهنج (این دومین همکاری قربانی با این کارگردان بود) که به خاطر آن توانست دومین جایزه حافظش را به خانه ببرد.

 

اخبار فرهنگی - روزنامه هفت صبح / برترین ها

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------