آخرین اخبار فرهنگی - هنری

محمد صادقی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

«محمد صادقی» بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت

انتشار خبر عجیب تایید حکم اعدام توماج صالحی «هنرمند معترض» در رسانه‌ها و محافل سیاسی جهان. بازتاب گسترده یافته است. به گزارش…

گفتگو با تینا آخوندتبار/فیلمنامه "دیوار" جذبم کرد



آخوندتبار در گفتگو با مهر:

فیلمنامه "دیوار" جذبم کرد/سکانسی که ضبط آن تا صبح طول کشید

بازیگر نقش خورشید در سریال "دیوار" فیلمنامه این مجموعه را خیلی خوب توصیف کرد و نقش خود را از آن جهت جذاب دانست که تا به حال مشابهش را تجربه نکرده و همراهی با بازیگران حرفه‌ای ایفای آن را برایش آسان ‌کرده‌است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تینا آخوندتبار که متولد سال 66 و دارای کارشناسی حسابداری است، بازی را در کلاس‌های بازیگری مرحوم سمندریان آغاز کرد. اولین کار او "طلاق به سبک ایرانی" به کارگردانی کاظم راست‌گفتار بود و فیلم‌های سینمایی "آزادراه" عباس رافعی، "خودزنی" احمد کاوری، "رسوایی" مسعود ده‌نمکی و سریال "دختران حوا" به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده در کارنامه هنری او به چشم می‌خورد.

آخوندتبار که این شب‌ها با نقش خورشید در سریال "دیوار" به خانه‌های مردم می‌رود، درباره همکاری با این مجموعه به خبرنگار مهر گفت: نقش خورشید و همینطور کار با آقای مقدم را خیلی دوست داشتم. روزی هم که به دفتر مقدم دعوت شدم هنوز فیلمنامه را نخوانده بودم که با سعید نعمت‌الله درباره نقشم صحبت کردم و جذب فیلمنامه و نقش شدم. او هشت قسمت از فیلمنامه را به من داد و با ورود به خانه هر هشت قسمت را پشت سرهم خواندم.

وی افزود: این نقش برایم جذاب بود. چون با شخصیتی که در سریال حسین سهیلی‌زاده بازی کردم،‌ کاملاً متفاوت بود. آنجا من نقش یک دختر از خانواده پولدار که پدرش کارخانه‌دار است را بازی می‌کردم اما اینجا کاملاً برعکس بود! خورشید دختری است که خانواده درست درمانی ندارد، پدرش 15 سال نبوده و او با خانواده عمه‌اش زندگی می‌کرده و مشکلات زیادی داشته. اما با این همه برخلاف سنش کاملاً پخته، صبور و عاقل بود و با وجود اینکه با کارهای پدرش مخالف است اما او را بسیار شدید دوست دارد و به او عشق می‌ورزد. به نظر من این قابل تحسین است.

این بازیگر درباره یافتن مابه‌ازای بیرونی برای شخصیتی که بازی می‌کند، توضیح داد: من زمان زیادی نداشتم که بتوانم درباره احساسات واقعی چنین دختری در جامعه بیرونی تحقیق کنم. چون من زمانی به گروه پیوستم که همه بازیگران تعیین شده بودند و دقیقاً دو روز بعد، سریال کلید خورد اما با وجود این به خاطر انرژی مثبتی که آقای مقدم به بازیگران می‌دادند و همینطور کار بلدی او و دیگر عوامل مثل مهدی سلطانی و آتیلا پسیانی من خیلی زود توانستم با کار همراه شوم.

آخوندتبار تصریح کرد: البته دو روز اول کار خیلی استرس داشتم چون در مقابل بازیگرانی مثل خانم کوثری، آقای پسیانی و دیگران من تازه‌کار بودم و خیلی برایم سخت بود. البته وقتی بیشتر با آنها آشنا شدم دیدم آدم‌های بسیار دوست داشتنی هستند و حتی به من هم کمک بسیاری کردند. مخصوصاً بازی و فن بیان سلطانی و پسیانی کمک فراوانی به من کرد و همه اینها باعث شد که زود با گروه همراه شوم.

بازیگر نقش خورشید درباره متن و مناسبتی بودن سریال اظهار کرد: به نظر من سعید نعمت‌الله فیلمنامه بسیارعالی برای "دیوار" نوشته و همه انرژی‌اش را سر این کار گذاشته. دیالوگ‌های آن اگر چه کمی سخت ولی فوق‌العاده است. البته چون کار برای نیروی انتظامی است، محدودیت‌های خاص و پند و اندرزهای خودش را دارد. مثلاً به مردم یاد می‌دهد چطور فریب پلیس‌های دروغین را نخورند و این طور مسایل.

وی ادامه داد: اما از نظر من خورشید یک سری پندهای دیگری به مخاطب می‌دهد. پند صبر، استقامت، اینکه او با وجود شرایط بدی که پدرش برایش ساخته و مشکلاتی که برایش به وجود می‌آورد باز هم دوستش داشت و می‌خواست او را کنار خود ببیند.

آخوندتبار در توضیح سکانسی که به آن علاقه دارد، گفت: من خودم آن سکانسی را که خورشید رو در رو به پدرش می‌گوید "من با تو هرجای دنیا بخوای می‌آم اما وقتی زبون اونا رو یاد گرفتم می‌پرسم پدر شما چکاره است؟" یادم می‌آید دقیقاً از 12 شب تا 5/5 صبح که سر ضبط این سکانس بودیم، هربار گریه می‌کردم. چون این دیالوگ برایم با ارزش بود. هم کودکانه و هم حرف آدم‌های بزرگ و پخته. از طرفی درد دل هم به حساب می‌آمد و حرف یک فرد ناراحت و مستأصل بود./مهر

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------