آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

آلبوم « نهال حیرت» گروه راک اوهام مجوز گرفت



اخبار,اخبار فرهنگی,گروه راک اوهام

آلبوم « نهال حیرت»، اولین آلبوم گروه اوهام بعد از 20 سال انتظار موفق شد مجوز رسمی انتشار خود را از دفتر موسیقی کسب کند.

به ‌گزارش ایرنا، بابک ریاحی پور (نوازنده گیتار باس) و از اعضای موسس گروه اوهام در گفت‌وگو با ایرنا با تایید این خبر گفت: پس از 20 سال انتظار موفق شدیم تا مجوز انتشار آلبوم « نهال حیرت» را کسب کنیم.

 

وی افزود: پس از کسب مجوز این آلبوم در صدد یافتن تهیه کننده و ناشر مناسب برای از سرگیری فعالیت گروه اوهام هستیم و امیدواریم بزودی پس از یافتن اسپانسر و تهیه کننده با انتشار رسمی اولین آلبوم تولید شده در گروه اوهام و اجرای کنسرت این آلبوم با هواداران تجدید دیدار کنیم. 

 

اوهام یک گروه موسیقی ایرانی است که دو‌ دهه پیش فعالیت خود را در سبکی که می‌توان آن را تلفیقی از راک و موسیقی ایرانی دانست با خواندن اشعار حافظ و مولوی آغاز کرد.

 

این گروه در سال 1378 با سه عضو اصلی شامل شهرام شعرباف، بابک ریاحی‌پور و شاهرخ ایزدخواه شکل گرفت و‌ در زمان خود نگاهی نو به اشعار شعرای کلاسیک در موسیقی نوین ایران داشت.

 

نگاه‌ِ نو و ساختارشکن این گروه جریان‌ساز موجی از موافقان و مخالفان را در مقابل هم قرار داد؛ برخی نگاه تازه این گروه را به اشعار کلاسیک به شدت مورد انتقاد قرار دادند و گروهی دیگر همین نگاه نو و ساختارشکن را عامل جذب جوانان به ادبیات کلاسیک و شرط غنای ادبی موج نوین موسیقی راک در ایران می‌دانستند.

 

آتش فروزان و جریان ساز این گروه دیری نپایید و تا آستانه خاموشی کامل پیش رفت اما شهرام شعرباف این گروه را حفظ کرد. بابک ریاحی پور و شاهرخ ایزد خواه در سال 1382 از گروه جدا شدند و شهرام شعرباف فعالیت گروه را به تنهایی ادامه داد.

 

اوهام تا مدت‌ها مجوز فعالیت رسمی نداشت در طول این مدت چهار آلبوم را بطور غیر رسمی منتشر کرد و برای دانلود در اختیار طرفدارانش قرار داد. سرانجام شعرباف توانست در شهریور سال 1391 با عنوان گروه شهرام شعرباف فعالیت رسمی خود در ایران را آغاز و پس از سال‌ها در تهران کنسرت برگزار کند. این گروه پنجمین آلبوم و نخستین آلبوم رسمی خود را در سال 1392 با عنوان «این خرقه بینداز» منتشر کرد.

 

حال ‌با اخذ دیرهنگام مجوز برای اولین آلبوم این گروه، اعضای اولیه اوهام قصد دارند پس از دو‌ دهه دوباره فعالیت این گروه را از سر بگیرند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------