«ماتریکس ۴» هم زمان در سینما و نمایش آنلاین/ سرنوشت عجیب ۱۷ فیلم



اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم ماتریکس ۴
کمپانی برادران وارنر اعلام کرد «ماتریکس ۴» و «تل‌ماسه» در کنار ۱۵ فیلم دیگر این کمپانی، هم‌زمان در سینما و شبکه اچ‌بی‌او مکس به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، سازنده «ماتریکس ۴» وقتی اعلام کرد «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» را در کریسمس به صورت آنلاین در اچ‌بی‌او مکس و هم‌زمان در سینما اکران می‌کند، همه توقع داشتند این یک آزمایش برای دوران پاندمی باشد.

 

اما اکنون این استودیو اعلام کرده استراتژی مشابهی برای ۱۲ ماه آینده در سر دارد و با انتشار فهرستی از ۱۷ فیلم تولیدی‌اش که «ماتریکس ۴» و «تل‌ماسه» هم از جمله آنها هستند گفته است همه این فیلم‌ها هم‌زمان در سینما و به صورت آنلاین در دسترس علاقه‌مندان خواهند بود.

 

در این فهرست نسخه اقتباسی لین مانوئل میراندا از «در بلندی‌ها»، «آمرزیدگان فراوان شهر نیوآرک» ساخته آلن تیلور پیش‌درآمد «سوپرانوها» و «جوخه خودکشی» هم جای دارند.

 

این اقدام در عین حال که برای سینماها تکان‌دهنده است پاسخی به نیاز مخاطبان در دورانی است که شیوع ویروس کرونا و بحران سلامت در جهان، جامعه نمایش فیلم را روز به روز در وضعیت وخیم‌تری قرار می‌دهد.

 

در فهرست نمایش هم‌زمان کمپانی برادران وارنر همچنین فیلم «چیزهای کوچک» دنزل واشینگتن، درام زندگینامه‌ای «یهودا و مسیح سیاه»، فیلم زندگینامه‌ای «الویس»، فیلم جدید «تام و جری»، «گودزیلا در برابر کونگ»، اقتباس سینمایی از بازی کامپیوتری «مورتال کامبت» یا «نبرد مرگبار»، فیلم «آنهایی که آرزو می‌کنند من مرده باشم» وسترن اکشن ساخته تیلور شریدان با بازی آنجلینا جولی، «هرج و مرج فضایی ۲» ساخته مالکوم دی. لی با بازی لبران جیمز، «احضار: شیطان مرا وادار کرد» به کارگردانی مایکل چاوز و هشتمین فیلم از فیلم‌های ترسناک «احضار»، «خاطره‌پردازی» ساخته لیزا جوی با بازی هیو جکمن، «بدخیم» ساخته جیمز ون و درام ورزشی ویل اسمیت یعنی «شاه ریچارد» نیز جای دارند.

 

در کوتاه مدت این موجب می‌شود تا اچ‌بی‌او مکس بتواند در برابر نتفلیکس قدرتمندتر ظاهر شود و حتی گفته شده موجب شده تا سهام والت‌دیزنی بالا برود چون به معنی تقویت رسانه‌های آنلاین از جمله دیزنی پلاس است.

 

گفته شده این فیلم‌ها مانند «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» به مدت ۳۱ روز در سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس در دسترس خواهند بود و بعد هم در سیستم‌های اجاره‌ای مانند آمازون در دسترس خواهند بود.

 

آن سارنوف مدیر عامل کمپانی وارنر برادرز از این مدل به عنوان یک «طرح یک ساله» یاد کرده و گفته است هیچکس بیش از ما نمی‌خواهد تا فیلم‌ها به سینماها برگردند و می‌دانیم که فیلم‌های جدید مایه حیات سینماها هستند، اما باید با این واقعیت کنار بیاییم که بیشتر سینماهای آمریکا در سال ۲۰۲۱ نیز با ظرفیت کمتری فعالیت خواهند کرد.

 

در فهرست تاریخ اکران «ماتریکس ۴» همان طور که اعلام شده بود ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ است و نخستین فیلم از این مجموعه اقتباس «نبرد مرگبار» است که ۱۵ ژانویه اکران می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------