اظهارنظر جنجالی درباره متجاوز بودن جیمز باند



جیمز باند،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
کانری اولین بازیگری بود که نقش "جیمز باند" را بازی کرد و در هفت فیلم از این چندگانه از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۸۳ ظاهر شد. او در سال ۲۰۲۰ از دنیا رفت.

به گزارش ایران آرت، "کری فوکوناگا" کارگردان آخرین قسمت چندگانه "جیمز باند" تحت عنوان "وقتی برای مردن نیست" (No Time To Die) می‌گوید اعتقاد دارد که نسخه "شان کانری" از این شخصیت جاسوس "اساساً" یک متجاوز جنسی بوده است.

 

فوکوناگا در مصاحبه جدیدی با "هالیوود ریپورتر" با ارجاع به صحنه‌ای از فیلم "گلوله آتشین" (Thunderball) که در سال ۱۹۶۵ اکران شد می‌گوید معتقد است که شخصیت کانری "اساساً به یک زن تجاوز می‌کند."

 

در این صحنه باند با یک پرستار به نام "پاتریشا فیرینگ" با بازی "مالی پیترز" برخورد می‌کند. وقتی که باند سعی می‌کند به پاتریشا اظهار علاقه کند، زن نمی‌پذیرد و او را به عقب می‌راند اما جاسوس به هر حال پرستار را می‌بوسد. فوکوناگا می‌گوید: "زن می‌گوید: "نه، نه، نه" اما باند می‌گوید: "بله، بله، بله." این رفتار امروز قابل‌تحمل نیست."

 

کانری اولین بازیگری بود که نقش "جیمز باند" را بازی کرد و در هفت فیلم از این چندگانه از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۸۳ ظاهر شد. او در سال ۲۰۲۰ از دنیا رفت.

 

"باربارا بروکلی" تهیه‌کننده فیلم‌های باند در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید: "باند شخصیتی است که در سال ۱۹۵۲ نوشته شده و اولین فیلمش در سال ۱۹۶۲ بیرون آمده. تاریخچه‌ای طولانی دارد و این تاریخچه نسبت به آنچه امروز از او سراغ داریم متفاوت است."

 

فیلم "وقتی برای مردن نیست" از ۸ اکتبر در سالن‌های سینمای آمریکا اکران خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------