آخرین فیلم «رابرت ردفورد» در پی اسکار/ نمایش در افتتاحیه فستیوال تلوراید



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,رابرت ردفورد

جشنواره بین‌المللی فیلم تلوراید ۲۰۱۸ در حالی شروع به کار کرد که جدیدترین و شاید آخرین فیلم رابرت ردفورد آغازگر آن شد.

به گزارش مهر ، چهل‌ و پنجمین فستیوال فیلم تلوراید بعد از ظهر جمعه در سالن ۶۵۰ نفری هرتسوگ با روی پرده بردن نخستین ‌نمایش جهانی «پیرمرد و اسلحه» ساخته دیوید لووری افتتاح شد. رابرت ردفورد نقش اول این فیلم را بازی می‌کند و این افسانه پرده نقره‌ای گفته است که این آخرین نقش‌آفرینی‌اش خواهد بود.

کمپانی فاکس سرچ‌لایت که توزیع‌کننده این فیلم است دوست دارد ردفورد را با یک جایزه اسکار به سمت بازنشستگی بدرقه کند. ردفورد پیش از این یک اسکار افتخاری دریافت کرده، اسکار بهترین کارگردانی را برای فیلم «افراد معمولی» گرفته و چند بار در بخش‌های بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگری نامزد دریافت اسکار شده است.

در فیلم «پیرمرد و اسلحه» که ردفورد خودش آن را تهیه کرده است، وی دوباره با لووری همکاری می‌کند. لووری سال ۲۰۱۲ فیلم «اژدهای پیت» را نیز با حضور ردفورد کارگردانی کرده بود. فیلم جدید این ۲ تاکنون واکنش‌های خوبی از منتقدان «پیترونز ریویو» دریافت کرده است. این نقدها تا به حال توانسته به ورود فیلم‌هایی مثل «نوادگان» سال ۲۰۱۱، «آرگو» سال ۲۰۱۲، «وحشی» سال ۲۰۱۴ و «لالا لند» سال ۲۰۱۶ به رقابت اسکار کمک کند. البته بعضی فیلم‌ها مثل «روز کار» سال ۲۰۱۳ و «او من را ملاله نامید» سال ۲۰۱۵ هم نتوانستند بعد از حضور در این پلتفورم به اسکار راه پیدا کنند.

فیلم «پیرمرد و اسلحه» بر پایه داستانی حقیقی از شهروند سالخورده‌ای ساخته شده که به عنوان جنتلمن شهر کوچک خود شناخته می‌شود اما دست به سرقت می‌زند و مامور پلیس شهر دنبال او می‌گردد. این فیلم با اقتباس از گزارش سال ۲۰۰۳ دیوید گرن برای مجله نیویورکر ساخته شده که داستان این سارق یعنی فارست تاکر را روایت کرد.

در این فیلم ردفورد یک بار دیگر آن جذبه خاص خود را به نمایش می‌گذارد، مخصوصا در صحنه‌های مشترکش با سیسی اسپیسک دیگر بازیگر برنده جایزه اسکار که در این فیلم حضوری نسبتا کوتاه دارد اما در عین حال ممکن است بتواند در بخش بهترین بازیگر زن مکمل اسکار ۲۰۱۹ شانس موفقیت داشته باشد. کیسی افلک که از بازیگران همیشگی فیلم‌های لووری و دیگر برنده جایزه اسکار این فیلم است، هم نقش پلیس را بازی می‌کند.

فیلم «پیرمرد و اسلحه» بیست‌ و هشتم سپتامبر اکران عمومی می‌شود.

جشنواره فیلم تلوراید که تا ٣ سپتامبر ادامه دارد، جاناتان لتم رمان‌نویس را به عنوان کارگردان مهمان چهل و پنجمین دوره این جشنواره با خود دارد.

فیلم «مرز» ساخته علی عباسی محصول دانمارک و سوئد در این دوره تلوراید نمایش داده می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------