موتور تولید تلویزیون روشن شده است!



این‌روزها تلویزیون روزهای پرتولیدی را پشت سر می‌گذارد. در چندماه اخیر بیش از 10 پروژه‌ طرح‌هایشان تصویب و در مرحله تولید قرار دارند. در ادامه برخی از آن‌ها که به مرحله تولید رسیده یا پیش‌تولید جدی خود را می‌گذراند، باهم مرور می‌کنیم.

به گزارش صبا، این‌روزها تلویزیون روزهای پرتولیدی را پشت سر می‌گذارد. در چندماه اخیر بیش از 10 پروژه‌ طرح‌هایشان تصویب و در مرحله تولید قرار دارند. در ادامه برخی از آن‌ها که به مرحله تولید رسیده یا پیش‌تولید جدی خود را می‌گذراند، باهم مرور می‌کنیم.

 

«لیسانسه‌ها» 

باگذشت یک‌سال از پخش سریال «شمعدونی»، سروش صحت این‌روزها مشغول فیلمبرداری مجموعه جدید خود با نام «لیسانسه‌ها» است.

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سریال تلویزیونی

 

«لیسانسه‌ها» به قلم سروش صحت و ایمان صفایی، همچون سایر آثار این کارگردان، فضایی طنز دارد و روایتگر زندگی ۳جوان دانشجو است که به‌دنبال شغل و کسب درآمد بامشکلات مختلفی روبه‌رو می‌شوند. حبیب و مازیار و مسعود سه‌رفیق لیسانسه هستند که امیرحسین رستمی، هوتن شکیبا، امیر کاظمی ایفای این نقش‌ها را برعهده دارند.

 

بهنام تشکر، بیژن بنفشه‌خواه،مهران رجبی، متین ستوده، رویا میرعلمی، کاظم سیاحی، عزت‌اله مهرآوران، سیاوش چراغی‌پور، مریم سرمدی، پریسا مقتدی، فرخنده فرمانی‌زاده، تبسم هاشمی، مرتضی علی‌آبادی و عرفان برزین (بازیگر خردسال)از دیگر بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

 

«لیسانسه‌ها» به تهیه‌کنندگی رضا جودی، درحالی به موازات فیلمبرداری مرحله تدوین را پشت سر می‌گذارد که قرار است شب‌های زمستان در 26 قسمت به‌روی آنتن شبکه سه‌سیما برود.

  

«تاریکی شب، روشنایی روز» 

حجت قاسم‌زاده اصل، این‌روزها سریال 16 قسمتی «تاریکی شب، روشنایی روز» را جلوی دوربین برده است. پیش از این، مجموعه «تنهایی» به کارگردانی او و نویسندگی رویا غفاری از شبکه آی‌فیلم پخش‌شد. خبر پیوستن حمیدرضا آذرنگ به این پروژه چندی پیش درحالی اعلام شد که فیلمبرداری بخشی ازسکانس‌های شخصیت اصلی بهنام طريقت با بازی فرهاد قائمیان، در محله یوسف‌آباد تهران و چند لوکیشن دیگر پشت سر گذاشته شده بود.

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سریال تلویزیونی

  

قاسم‌زاده اصل، در«تاریکی شب، روشنایی روز» دو برهه زمانی حال و گذشته را به تصویر می‌کشد و با قلم خود داستان زندگی بهنام طریقت را که جریان روزمره حیاتش از مدار عادی خارج‌شده و در پی جواب چرایی مشکلات امروزش، گذشته را می‌کاود به‌نگارش درآورده است.

 

بجز فرهاد قائمیان، بازیگرانی چون فرخ نعمتی، مائده طهماسبی، بهاران بنی‌احمدی، سیدمهرداد ضیایی، احسان امانی، امیرحسین مدرس، روزبه حصاری، سام کبودوند، بهرام ابراهیمی، پرویز پورحسینی، ناصر ممدوح و رضا امامی در اين مجموعه بازي مي‌کنند.

 

«ماه و پلنگ» 

سریال «ماه و پلنگ» به کارگردانی احمد امینی که بارهاوبارها درطول مدت تولید خود به «ملکا» تغییرنام داد سرانجام با نام اولیه خود یعنی «ماه و پلنگ» از 10آبان به‌روی آنتن شبکه سه‌سیما می‌رود.

 

«ماه و پلنگ»، روایت شهری از انسان‌هایی است که بهشت خوشبختی و سعادت خود را در جهنم دروغ و انتقام و زیاده‌خواهی نابود می‌کنند. امیرمحمد زند در نقش فریدون و ویدا جوان در نقش کتایون بازیگران خط عاشقانه این داستان هستند.

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سریال تلویزیونی

  

این ملودرام اجتماعی به نویسندگی سعید مطلبی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب، بعد از سریال «ستایش» دومین همکاری مشترک این دو نفر به‌حساب می‌آید.

 

این مجموعه تلویزیونی 30 قسمتی که روزهای پایانی ضبط را پشت سر می‌گذارد از فروردین امسال مقابل دوربین رفته است.

 

داریوش ارجمند، شاهرخ استخری، علی سلیمانی، علی شادمان، پوراندخت مهیمن، علی سلیمانی، علیرضا استادی، شهین تسلیمی، امیرمحمد زند، ویدا جوان، بیتا سحرخیز و پرویز سیرتی از بازیگران این سریال هستند.

  

«پرستاران» 

علیرضا افخمی، نامی آشنا در عرصه سریالسازی تلویزیون پس از مدت‌ها پشت دوربین خود قرارگرفته تا سریال «پرستاران» را به تهیه‌کنندگی داود هاشمی بسازد. مهرانه مهین‌ترابی، لیندا کیانی، الناز حبیبی و فاطمه گودرزی، بازیگرانی هستند که تاکنون حضورشان در این سریال قطعی شده است.

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سریال تلویزیونی

  

سریال «پرستاران» در 52قسمت45دقیقه‌ای شب‌های زمستان به‌روی آنتن شبکه یک‌سیما می‌رود و به سفارش مرکز امور نمایش سیما و مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید می‌شود.

 

این مجموعه یک ملودرام اجتماعی روز است و داستان‌های آن در بخش اورژانس یک بیمارستان اتفاق می‌افتد که دارای یک خط اصلی داستانی با کاراکترهای ثابت است و محور اصلی آن پرستاران و پزشکان هستند؛ ضمن این‌که در هرقسمت، داستانی فرعی با کاراکترهای ویژه اتفاق می‌افتد و بعد پایان می‌گیرد.

 

لوکیشن اصلی این سریال یک مرکز اورژانس است که در بیمارستان نورافشار تهران در نیاوران به‌صورت دکور ساخته شده است و وزارت بهداشت و درمان، سازمان هلال‌احمر و بیمارستان نورافشار در تولید این سریال سازندگان را یاری می‌دهند.

  

«لبخند رخساره» 

«لبخند رخساره» با فیلمنامه‌ای از سعید نعمت‌اله به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی، این‌روزها در شهر مقدس مشهد فیلمبرداری خود را پشت سر می‌گذارد.

 

«لبخند رخساره»، یک ملودرام اجتماعی است و دومین همکاری بهرنگ توفیقی و سعید نعمت‌اله پس از سریال «پشت بام تهران» به‌حساب می‌آید.

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سریال تلویزیونی

  

درخلاصه‌ای از داستان سریال «لبخند رخساره» آمده است: این سریال به ماجرای پدری به‌نام خلیل اشاره دارد که به‌شدت به فرزندش عشق می‌ورزد. خلیل به فرزند خود دروغی گفته است و حالا درصدد آن است که دروغش را با شجاعت و شهامت جبران کند. «لبخند رخساره» در مذمت دروغ است و به موضوع لذت‌بخشش و ایثار برای یک خانواده می‌پردازد.

 

‎کامبیز دیرباز، بهناز جعفری، بهزاد فراهانی، مریم بوبانی، مجید نوروزی، علیرضا آرا، مجید واشقانی، حمید هدایتی، داریوش سلیمی، با معرفی درسا بختیاری و با حضور پریوش نظریه، آتیلا پسیانی و مهدی سلطانی، گروه بازیگران اصلی این سریال را تشکیل می‌دهند.

 

«هشت‌ونیم‌دقیقه» 

سریال 23 قسمتی «هشت‌ونیم‌دقیقه » به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و تهیه‌کنندگی بهروز مفید، از ابتدای آبان‌ماه ازشبکه دوسیما پخش خود را آغاز کرده است.

 

فیلمنامه این مجموعه توسط علی دادرس و آزیتا ایرایی نوشته شده است. ضمن این‌که نام سریال ابتدا براساس نام شخصیت اصلی قصه یکتا بود که به «هشت‌ونیم‌دقیقه» تغییر کرد.اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سریال تلویزیونی

  

این مجموعه با موضوع همدلی و ایثار در یک خانواده ایرانی به نقش مهم و تاثیرگذار زن در سرپرستی و تربیت فرزند بعد از فوت همسر و دفاع از حقوق و کیان خانواده می‌پردازد.

 

شبنم قلی‌خانی در مجموعه «هشت‌ونیم‌دقیقه » نقش یکتا، کاراکتر اصلی سریال را ایفا می‌کند.

 

پژمان بازغی، سام درخشانی، شبنم قلی‌خانی، آشا محرابی، سیامک اطلسی، بهرنگ علوی، مزدک رستمی، الهه حصاری و جمعی دیگر از بازیگران در این سریال بازی کرده‌اند.

  

«نفس» 

بعد ازسریال‌های «ارمغان تاریکی» و «پروانه»، جلیل سامان «نفس»، سومین سریال از سه‌گانه خود را مقابل دوربین برده است تا در ۲۶قسمت آن را از شبکه سوم‌سیما پخش کند.

 

سریال «نفس» به تهیه‌کنندگی مشترک سیداحمد کاشانچی و محمود رضایی یک درام روانشناسانه است و در بستر وقایع سیاسی قبل و بعد از انقلاب روی می‌دهد.

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سریال تلویزیونی

 

«نفس»، روایتگر زندگی جوانی پرشروشور است که در بحبوحه وقایع انقلاب رازی در زندگیش فاش می‌شود.. او برای رسیدن به حقیقت حوادث پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارد.

 

بازیگران این سریال عبارتند از: مسعود رایگان، ژاله صامتی، علیرضا کمالی، بهناز جعفری، قربان نجفی، هادی عامل‌هاشمی، شهاب شادابی، احسان امانی، آتوسا راستی، با معرفی ساناز سعیدی و باحضور هدایت هاشمی، خسرو شهناز و رامین راستاد.

  

«آرام می‌گیریم» 

سریال «آرام می‌گیریم»، ملودرام اجتماعی به کارگردانی روح‌اله سهرابی و تهیه‌کنندگی فرهاد گلی است و برای پخش از شبکه دو سیما در نیمه دوم آذرماه فیلمبرداری خود را پشت سر می‌گذارد.

 

فیلمنامه اولیه این مجموعه را سیدمرتضی مصطفوی و روح‌اله سهرابی به‌نگارش درآورده‌اند و بازنویسی نهایی آن برعهده فریدون فرهودی و فروغ فروهیده بوده است.

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سریال تلویزیونی

  

«آرام می‌گیریم» به روابط، تفاوت‌ها و تعامل‌های بین‌نسلی، گذشت و نوعدوستی و از طرفی زیاده‌خواهی در بستر قصه‌ای با محوریت تمام اعضای یک خانواده می‌پردازد.

 

داریوش فرهنگ، آتیلا پسیانی، مجید صالحی، هوشنگ توکلی، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه، لیلا اوتادی، کامران تفتی، آشا محرابی، نگار عابدی، علی اوسیوند، محمد فیلی، مهدی سلوکی، میرطاهر مظلومی، شهرزاد کمال‌زاده، حمید هدایتی، مونا فرجاد، نسرین نکیسا، محمود مقامی، ارسلان قاسمی، حسین اکبری، مهسا هاشمی و ... ازجمله نقش‌آفرینان این سریال پربازیگر هستند.

  

«علی‌البدل» 

مدت‌هاست که خبرهایی از ساخت و پخش سریال «علی‌البدل»، تازه ترین اثر سیروس مقدم به‌گوش می‌خورد و حتی صحبت‌هایی برای پخش آن در ماه رمضان گذشته هم به‌میان آمد، اما با این‌همه هنوز زمان پخش آن مشخص نشده و هیچ بعید نیست که این مجموعه تلویزیونی یکی از گزینه‌های پخش در نوروز باشد.

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سریال تلویزیونی

  

درخلاصه داستان سریال «علی‌البدل» آمده است که من علی‌البدل هستم، فرعی، رزرو و جانشین عضو اصلی؛ حرف نزنم می‌گن مگه لالی، حرف بزنم می‌گن حق رای نداری. خلاصه هم هستم هم نیستم.

 

سیروس مقدم، با سریال‌های «پایتخت»، «میکائیل» و حتی «چک برگشتی» کار در شهرها و استان‌هایی غیر از تهران را تجربه کرده است و این‌بار با سریال «علی‌البدل» به همدان و حوالی این استان زیبا و بکر رفت تا قصه‌ای طنز را در قابی جدید از ایران به تصویر بکشد.

 

محسن تنابنده. مهدی فخیم‌زاده، هادی کاظمی، گوهر خیراندیش، مهدی هاشمی، احمد مهرانفر،هومن حاجی‌عبداللهی، ناهید مسلمی، محمود جعفری، حسین محب‌اهری، عزت‌اله رمضانی‌فر،مهسا باقری، هدیه آزاده، فرشته گلچین، میثم چگینی و فروغ قجابگلی، بازیگران اصلی این سریال هستند.

  

«روزهای بی‌قراری» 

سریال «روزهای بی‌قراری» به کارگردانی کاظم معصومی، یکی از متفاوت‌ترین آثار نمایشی سال‌های اخیر تلویزیون به‌حساب می‌آید که با بستری ملودرام به قصه‌ای در ارتباط با حفظ و تحکیم خانواده می‌پردازد.

 

ابوالفضل پورعرب با این مجموعه تلویزیونی پس از سال‌ها به تلویزیون می‌آید و بازیگرانی چون پژمان بازغی،الهام حمیدی، سارا صوفیانی،کامران تفتی، بهنوش بختیاری درکنار او به ایفای نقش می‌پردازند.

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سریال تلویزیونی

  

همچنین مجموعه تلویزیونی «روزهای بی‌قراری»، لوکیشن‌های متفاوتی در چهار استان اصفهان، تهران، گیلان و همدان دارد که در هر استان بازیگران بومی به گروه می‌پیوندند.

 

این سریال به سفارش حوزه سیمای استانها تولیدشده و هم‌اکنون فیلمبرداری آن به اتمام رسیده است تا در پاییز امسال به‌روی آنتن شبکه سه‌سیما برود.

  

«همسایه‌ها» 

سریال 40قسمتی «همسایه‌ها» که پیش‌تر توسط آرش معیریان کارگردانی می‌شد به‌علت شکستگی پای او به مهران غفوریان سپرده شد تا بعد از اتمام ماه محرم و صفر به‌روی آنتن شبکه دو سیما برود.

 

درخلاصه‌ای از داستان اینسریال آمده است: میلاد و مادرش به تهران آمده اند و قرار است صاحب ساختمان یاس دفتری را به آن‌ها اجاره دهد. دیگر اجاره‌نشینان ساختمان ،فکر می‌کنند مستاجران جدید قرار است جایگزین آن‌ها شوند و تلاش می‌کنند به‌نوعی خود را در ساختمان حفظ کنند. ماجراهای همسایه‌های ساختمان یاس با ورود میلاد و مادرش شروع می‌شود و در 40 قسمت ادامه پیدا می‌کند. 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سریال تلویزیونی

  

بازیگران این مجموعه عبارتند از: جواد رضویان، مهران غفوریان، بهاره رهنما، سیروس گرجستانی، محمود جعفری، سپند امیرسلیمانی، اصغر سمسارزاده، آرام جعفری، سمانه پاکدل، پوراندخت مهیمن، حسین سلیمانی، نعیمه نظام‌دوست، سیاوش گرجستانی، مهدی امینی‌خواه، گیتی معینی، کاظم افرندنیا، ایلیا کیوان، یلیمینا باهر، مسعود چوبین، الناز حسینی، فاطیما درستکار، طیبه دوست، هم از بازیگران مهمان این مجموعه هستند.

  

«دیوار شیشه‌ای» 

سریال اپیزودیک «دیوار شیشه‌ای»، به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر تحویلیان و کارگردانی مشترک راما قویدل و نوید مهین‌دوست و محمود معظمی این‌روزها فیلمبرداری خود را پشت سر می‌گذارد.

 

«دیوار شیشه‌ای» به قلم محمد محمود سلطانی و روح‌اله صدیقی با ساختاری اپیزودیک، قصه‌هایی پیوسته به یکدیگر نیز دارد که ضمن روایت یک داستان اصلی در هرقسمت، داستان مستقلی را هم دربر می‌گیرد. این سریال در قالب برنامه‌ای روایت می‌شود که در هرقسمت افراد مختلفی با ماجراهای گوناگون و تجربه متفاوت از یکدیگر وارد آن می‌شوند و برای استمداد یا روشنگری جامعه به این قصه رفت‌و‌آمد دارند. 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سریال تلویزیونی

 

به احتمال فراوان فیلمبرداری این اثر تا دی‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت تا در نیمه دوم امسال از شبکه آی‌فیلم پخش شود.

 

در این سریال بازیگرانی چون ثریا قاسمی، شبنم قلی‌خانی، زهیر یاری، الهام جعفرنژاد، کوروش تهامی، سیامک احصایی، روشنک عجمیان، هدایت هاشمی، سولماز غنی، علیرام نورایی، طوفان مهردادیان، مریم سرمدی و… حضور دارند.

  

«آسمان هوای باران دارد» 

سریال «آسمان هوای باران دارد» به تهیه‌کنندگی امیر پوررحمانی و نویسندگی مهدی سجاده‌چی، این‌روزها در مرحله نگارش و نظارت کیفی قرار دارد.

 

در این سریال به‌طور غیرمستقیم و با زبان هنر، موضوعاتی ازقبیل مواد مخدر در مدارس، آسیب‌های استفاده از فناوری در خانواده و مدرسه، جایگاه خانواده در تعلیم و تربیت فرزندان و عشق بازیگری بین جوانان و نوجوانان به‌خصوص دختران به تصویر کشیده شده و تمام قصه‌ها از مدرسه‌ای که در این‌جا مقطع دبیرستان است وارد 7 خانواده‌ محوری قصه می‌شود.

 

سریال «آسمان هوای باران دارد» در 30 قسمت 40 دقیقه‌ای برای شبکه یک‌سیما تولید خواهد شد.

  

مجموعه تلویزیونی «مرز خوشبختی»، نوشته علی خودسیانی به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه‌کنندگی مهران رسام در مرحله پیش‌تولید قرار دارد.

 

این مجموعه که نگارش آن به نیمه رسیده است، قصه چهار جوان را روایت می‌کند که یکی از آن‌ها به‌عنوان شخصیت محوری این قصه با قرارگرفتن در موقعیت‌های جالب و مفرح مجبور می‌شود قبل از آغاز سال جدید از تهران به شهر محلات سفر کند.

 

امیرحسین آرمان بازیگر، که آخرین‌بار تلویزیون را با حسین سهیلی‌زاده در مجموعه تلویزیونی «پریا» تجربه کرد، قرار است برای دومین‌بار در سریال «مرز خوشبختی» با این کارگردان همکاری کند و در یکی از نقش‌های اصلی حضور داشته باشد.

 

این مجموعه که این‌روزها بازیگران خود را قطعی می‌کند برای پخش در نوروز ۹۶ در شبکه دو سیما آماده می‌شود.

 

«در جست‌وجوی آرامش» 

مجموعه «در جستجوی آرامش» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور در مرحله پیش‌تولید قرار دارد.

 

مضمون سریال «در جستجوی آرامش» که درچهلقسمتچهل‌دقیقه‌ای تولید می‌شود، خانواده است و همه اعضا در بیان روایت کلی داستان سهمی اساسی دارند اما پدر خانواده به‌عنوان سکاندار اصلی ماجرا، ما را با روایت این قصه پیش می‌برد.

 

تاکنون حسن پورشیرازی و مهدی هاشمی به‌عنوان بازیگران این مجموعه انتخاب شده‌اند و زمان پخش این مجموعه مشخص نشده است.

 

«هست و نیست» 

محمدرضا آهنج، سریال «هست و نیست» به تهیه‌کنندگی محسن شایانفر را مقابل دوربین می‌برد. این مجموعه به سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌پردازد و تصویرگر چند خانواده از طبقات اجتماعی مختلف است. علی حدادی، سرپرست نویسندگان این سریال است. ساناز اسدی، علی‌اکبر حیدری و رافعه رستمی نویسندگان این مجموعه هستند.

 

مجموعه «هست و نیست» در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی تولید می‌شود.

 

در پایان گفتنی است پروژه‌های «آلاخون‌والاخون» مهران مهام، «پنچری» برزو نیک‌نژاد، «مهرنامیرا» اسماعیل عفیفه، «هنگام بیداری» سیروس مقدم، «گرانباری» احسان عبدی‌پور و... نیز در مرحله پیش‌تولید قرار دارند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------