آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

ایرج راد: جواب مشخصی در مورد چرایی بیماری جعفر والی ندادند



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,ایرج راد

ایرج راد معتقد است از نظر پزشکی رسیدگی لازم و کافی در مورد جعفر والی انجام نشد و جواب مشخصی هم در این مورد ندادند.

به گزارش خبرآنلاین، ایرج راد که سابقه همکاری طولانی مدتی با جعفر والی در کارنامه هنری خود دارد، در مورد درگذشت این هنرمند پیشکسوت گفت: «جعفر والی از هنرمندان پیشکسوت و باارزش ایران بود. او فارغ التحصیل هنرستان هنرپیشگی بود و سال ها قبل از این به اداره تئاتر بیاید با گروه هایی هم چون تئاتر آناهیتا و خانواده اسکویی کار کرده بود و بعد از آن به اداره تئاتر با عنوان اداره هنرهای دراماتیک واقع در آبسردار (خیابان مجاهدین) پیوست و اجراهایی متعددی را روی صحنه برد.»

 

او ادامه داد: «آن زمان بیش از یک کانال تلویزیونی وجود نداشت و برنامه های آن به صورت زنده پخش می شد. چهارشنبه شب ها برنامه تئاتری با عنوان «برنامه های تئاتر اداره هنرهای دراماتیک» روی آنتن می رفت و جعفر والی آن زمان یکی از کارگردانان و بازیگرانی بود که در اکثر قسمت های این برنامه حضور داشت.»

 

ایرج راد افزود: «بعد از آن که اداره تئاتر تحت عنوان اداره هنرهای نمایشی شکل گرفت، جعفر والی باز هم یکی از ارکان اصلی و کارگردانان مهم آن بود. در بیشتر کارهایی که اداره تئاتر طبق برنامه در سنگلج روی صحنه می آورد، والی چه به عنوان کارگردان و چه به عنوان بازیگر حضور داشت. او همیشه بر اجرای نمایش‌هایی که کارگردان یا بازیگر آن‌ها بود، در شهرستان‌ها تاکید داشت.»

 

این عضو هئیت مدیره خانه تئاتر تصریح کرد: «جعفر والی به خصوص در جنوب کشور بسیاری از آثارش را اجرا کرد و به هیچ عنوان محدود به پایتخت نبود.»

 

او با اشاره به بازی‌های جفعر والی در سینما و تلویزیون ادامه داد: «جعفر والی در حوزه تئاتر و فیلم بسیار با انگیزه بود و کارش را عاشقانه دوست داشت. نظم و انضباط خاص او فراموش نشدنی است و نمی توانست با کسانی که پذیرای این نظم و انضباط نبودند همکاری کند. تئاتر برای او صرفا کاری روی صحنه داشتن نبود و حتما با تحقیق و تحلیل پیش می رفت.»

 

ایرج راد در مورد تمرین نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» به کارگردانی جعفر والی افزود: «حدود 20 یا 25 روز از زمانی که ما تمرینات این نمایش را آغاز کردیم می‌گذرد و قرار بود دو اجرا در جشنواره بین المللی تئاتر فجر امسال داشته باشیم و در ادامه اجراهای عمومی مان را تا پایان سال ادامه دهیم. متاسفانه در روزهایی که آلودگی هوای تهران به اوج خود رسید، جعفر والی به یک باره از نظر تنفسی دچار مشکل شد.»

 

این بازیگر توضیح داد: «در یکی از همان روزها ما تمرین را قطع کردیم و او به بیمارستان شهید رجایی منتقل شد. جعفر والی نزدیک به 10 تا 12 روز آن جا بود اما متاسفانه جواب مشخصی در مورد چرایی و چگونگی بیماری او داده نشد. در ابتدا گفته شد که قلب او به نصب باتری نیازمند است و سپس مشکل قلبی کنار رفت و گفتند مشکل تنفسی دارد. به هر حال به عقیده من رسیدگی لازم و کافی در مورد او انجام نشد و جواب مشخصی هم ندادند.»

 

او ادامه داد: «همان روزها بود که دختر جعفر والی هم از خارج از کشور به بالین پدرش آمد. بعد از آن جعفر والی به منزل منتقل شد. در ملاقاتی که من به همراه تعداد دیگری از دوستان‌مان از او داشتیم، خوب نبودن حالش و ضعفش جلب توجه می کرد. بعد از آن دختر او به بیمارستان تهران کلینیک منتقلش کرد و دو یا سه روز پیش هم شنیدم که سایر بستگان و اقوامش از خارج از کشور به تهران آمده‌اند و امروز هم که متاسفانه این خبر تاسف بار را شنیدیم.»

 

ایرج راد در پایان گفت: «لحظه لحظه تمرینات «در گوش سالمم زمزمه کن» از جلوی چشمم می گذرد و ما فکرمی‌کردیم حال او بسیار خوب و انرژی اش بسیار بالاست، به همین دلیل هنوز این اتفاق برایم قابل باور نیست.»

 

جعفر والی که از 18 آذر به دلیل مشکلات ریوی، در بیمارستان شهید رجایی بستری و بعد به تهران کلینیک منتقل شد، حوالی ساعت 10 صبح شنبه 27 آذر در بیمارستان درگذشت.

 

مراسم تشییع این هنرمند دوشنبه 29 آذر ساعت 9 صبح از مقابل تالار وحدت به سمت بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------